loading...

yadakyar

Hamid Reza Imani بازدید : 39 دوشنبه 17 آذر 1399 نظرات (0)

انواع لاستیک ماشین

یک چالش رایج در هنگام خرید لاستیک، درک انواع مختلف لاستیک (tire) است و اینکه کدام یک برای شما بهتر کار خواهد کرد. ساده ترین راه برای گروه بندی لاستیک ها، شروع با نوع وسیله نقلیه است. پس از تعیین اینکه کدام نوع تایر برای وسیله نقلیه شما امکان پذیر است، می توانید براساس نیاز رانندگی تعیین کنید که کدام نوع برای شما بهترین است. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "اجزای لاستیک" و "بررسی لاستیک" با ما در این مقاله همراه باشید.

وسایل نقلیه مسافربر: SEDANS،CUVS، و MINIVANS

لاستیک های طراحی شده برای این کلاس خاص از وسایل نقلیه به طور کلی مهندسی شده اند تا سواری آرام و ساکت، کشش قابل اعتماد در تمام فصول و عمر آجتی طولانی مدت را ارائه دهند. وسایل نقلیه لوکس که در گروه تورهای مسافرتی قرار می گیرند می توانند گزینه های "لاستیک" را در هر دو گروه تورهای تمام فصل و تورهای بزرگ پیدا کنند. در حالی که اکثر اتومبیل های این بخش با این نوع لاستیک ها مطابقت دارند، برخی از خودروها برای عملکرد بهتر اصلاح شده اند و از لاستیک های خود به عملکرد بیشتری نیاز دارند.

انواع لاستیک

همه فصل ها

 در این مقاله میتوانید اطلاعاتی در مورد "انواع لاستیک" بدست آورید.برای دانستن همه چیز در مورد لاستیک با ما همراه باشید. لاستیک تورهای تمام فصلی برای راحتی و هندلینگ خوب در بزرگراه و همچنین کشش قابل اعتماد در تمام فصل طراحی شده است. به طور کلی دارای الگوی متقارن آج و شیارهای محیطی برای گرفتن آب و هوای مرطوب خواهد بود.لاستیک های تورینگ، لاستیک های تور بزرگ نیز برای ایجاد سواری راحت و کشش قابل اعتماد در تمام فصل با افزودن هندلینگ پاسخگو تر طراحی شده اند. آنها به طور کلی دارای سرعت بالاتری نسبت به لاستیک های گردشی در تمام فصول هستند و اغلب دارای الگوی آج نامتقارن هستند.

خودروهای اسپورت و سدان پرفورمنس به طور کلی از لاستیک های خود به قابلیت هندلینگ پیشرفته تری نیاز دارند. آنها غالباً در شرایط گوناگون کشش معقول را می خواهند، اما تمرکز بیشتر به راحتی به عملکرد متمایل است. برخی از دارندگان سدان تورینگ وسایل نقلیه خود را اصلاح می کنند و لاستیکی با قابلیت عملکرد بیشتر می خواهند. گزینه های لوکس هم در عملکرد کل فصل و هم در بخش عملکرد تابستان وجود دارد. یک چالش رایج در هنگام خرید لاستیک، درک انواع مختلف لاستیک است و اینکه کدام یک برای شما بهتر کار خواهد کرد. ساده ترین راه برای گروه بندی لاستیک ها، شروع با نوع وسیله نقلیه است. پس از تعیین اینکه کدام نوع تایر برای وسیله نقلیه شما امکان پذیر است، می توانید براساس نیاز رانندگی تعیین کنید که کدام نوع برای شما بهترین است.

انواع لاستیک

کارایی

لاستیک های عملکردی به طور کلی دارای شیارهای محیطی و جانبی بزرگتر هستند، برای کشش آب و هوای مرطوب. آنها همچنین به طور معمول دارای جرعه نسبتاً متراکم و ترکیبات آج غنی شده با سیلیس هستند، تا بتوانند بدون در نظر گرفتن آب و هوا بهتر چسبیده باشند. آنها سرعت بالاتری نسبت به تایرهای تور دار دارند.

 

تابستان

لاستیک های تابستانی برای عملکرد در شرایط مرطوب و خشک دنده هستند. آنها برای کشش در تمام فصل طراحی نشده اند. آنها برای آب و هوای گرم بهینه شده و در شرایط مرطوب یا خشک چسبندگی و پاسخگویی را ارائه می دهند. لاستیک های تابستانی معمولاً دارای وصله های تماسی محکم، شیارهای محیطی مناسب برای مقاومت در برابر هیدروپلنینگ و جرقه زدن کمی هستند. آنها برای وسایل نقلیه عملکردی در آب و هوای گرمتر ایده آل هستند.

کامیون و SUV

لاستیک های کامیون و SUV با توجه به کاربردهای مختلف خودرو تقسیم می شوند. ممکن است به یک لاستیک تهاجمی تر نیاز داشته باشید که بتواند کارهایی را که در پایان روسازی به پایان می رسد انجام دهد، یا ممکن است رانندگی بزرگراهی را مشاهده کنید که از آهستگی نرم تر و با دوام بیشتر بهره مند می شود. انواع تایرهای کامیونی و SUV وجود دارد که در هر کجا که رانندگی کنید می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

بزرگراه

لاستیک های بزرگراه دارای الگوی آج در تمام فصول هستند و برای کنترل بارهای سنگین تریلی یا SUV طراحی شده اند. آنها مهندسی شده اند تا در روسازی بسیار راحت باشند. اکثر لاستیک های بزرگراه دارای ترکیبات بادوام و الگوهای آج هستند که در برابر سایش ناهموار مقاومت می کنند تا عمر آج طولانی تری داشته باشند. آنها به طور کلی از جرعه جرعه برای افزایش کشش در تمام فصل استفاده می کنند.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 337 دوشنبه 10 آذر 1399 نظرات (0)

 

تفاوت ۲۰۷ جدید و قدیم

در واقع "پژو 207" همان 206 پلاس است که با همکاری برند پژو، شرکت خودروسازی فرانسوی، در ایران توسط ایران خودرو تولید می شد. این خودرو از استقبال بسیار خوبی برخوردار شد و به دلیل علاقمندی افراد بسیار از جمله جوانان به خودروی 206، این نمونه ی جدید از همان شرکت، توانست محبوبیت خوبی کسب کند و افراد زیادی به خرید نمونه های اولیه ی 207 اقدام کردند. متاسفانه زمانی که تحریم ها شروع شدند، این همکاری قطع شد و تولید این خودرو برای مدتی در ایران متوقف شد. با این حال با گذشت زمان و طی استقبال مردم از این خودرو مانند 206، و محبوبیت این پلتفرم و طراحی آن، شرکت ایران خودرو تمهیداتی را اعمال کرد تا بتواند این خودرو را با امکانات داخلی و بصورت بومی داخل ایران تولید کند و این جرقه ای برای تولید خودروی 207 آی بود.برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "207 قدیم" و "تفاوت 207 جدید و 207 قدیم" با ما همراه باشید.

 تفاوت طراحی خودرو 207 جدید و قدیم

یکی از پر تکرار ترین سوال ها در مورد پژو 207 (peugeot 207) تفاوت مدل جدید و قدیم این خودرو است که ما در این مقاله به بررسی تفاوت 207 جدید و 207 قدیم می پردازیم. زمانی که اقدام به بومی سازی این خودرو کردند، قطعا برخی تغییرات روی آن اعمال کردند تا بتوانند با توجه به امکانات داخلی به ساخت آن اقدام کنند. برخی از این تغییرات نیز جهت به روز رسانی و ارتقای سطح خودو اعمال شد. اگر بخواهیم به طراحی فنی آن نگاه کنیم، تفاوت چندانی پیدا نمی کنیم و تقریبا در یک ساختار قرار دارند و عملکردشان نیز در این زمینه یکی است. در واقع تفاوت اصلی در ظاهر و بدنه و شکل آن است. چه در بیرون و چه در فضای داخلی طراحی جدیدی برای این خودرو در نظرگرفته شده است که آن را از نمونه ی اولیه متمایز می کند و در برخی موارد ظاهر جذاب تری به آن می بخشد.

پژو 207

از تفاوت های طراحی بدنه و شکل ظاهری خودرو "207 جدید" با نمونه ی قدیمی، می توان به شکل چراغ های جلویی و عقبی اشاره کرد. در این چراغ ها از لامپ های ال ای دی و لنز استفاده شده است که در چراغ جلو می توان در روز از لامپ های ال ای دی، برای تامین نور مورد نیاز در رانندگی استفاده کرد.

همچنین روی آینه های چپ و راست راهنما نصب شده است در صورتی که در مدل های پیشین آن این راهنما روی گلگیر تعبیه می شد. در داخل خودرو نیز در طراحی کابینه ی داخلی، بویژه اتاقک جلویی، تفاوت هایی مشاهده می شود. داشبورد آن کاملا متفاوت است. همچنین سیستم صوتی آن ارتقا سافته است و کلید های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان، ظاهر آن را بسیار جذاب کرده است و کارایی آن را نیز خاص تر کرده است. مانیتور 7 اینچی نیز یکی از آپشن های بسیار خوبی است که در این خودرو نصب شده است.

پژو 207

معایب خودرو 207 i

بسیاری از کسانی که تجربه ی داشتن این خودرو را داشته اند می گویند، چراغ های لیزری آن پس از مدتی از کار می افتند و بخار می گیرند و تغییر رنگ می دهند. البته چراغ های 207 قدیمی مکانیزمی ساده تر داشتند، اما آنطور که بیان می شود، کیفیت و ماندگاری بالاتری نیز داشتند.

درباره ی فرمان مدرن و چند کاره ی این خودرو که در ابتدا یک آپشن لوکس محسوب می شد، گزارشاتی مبنی بر بی کیفیت بودن جنس مواد اولیه ی نامرغوب دریافت می شود که کارکردشان را زیر سوال می برد.

تفاوت ها و شباهت های فنی 207 قدیم و جدید

به طور کلی جدای از آنچه درباره ی ظواهر بیان شد، ویژگی های فنی تفاوت چندانی ندارند و تنها در برخی جزئیات اختلافاتی به چشم می خورد.

مصرف سوخت هر دو خودرو در مسیر های خارج شهر ۵٫۴ لیتر و در جاده های داخل شهری ۸٫۹ در هر ۱۰۰برآورد می شود و آلایندگی آن ها 4 یورو است. موتور هردوی آنها یکسان است و از موتور TU5 در هر دو استفاده می شود. قدرت آن 105 اسب بخار بوده و گشتاورش 142 نیوتن متر مب باشد. حداکثر شتاب نیز مانند نسخه ی اولیه  12.6 است.

منبع:
yadakyar.com

 

Hamid Reza Imani بازدید : 30 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

 

عدم تطابق خودروهایی جون بی ام و و بنز و پورشه با استاندارد های گمرک ایران

مدت هاست خودرو های لوکس و گران قیمتی در "گمرک" خاک می خورند و دلیل مشخصی برای این موضوع ارائه نمی شد. سرانجام پس از بررسی این خودرو ها طبق استاندارد های مطرح شده و وضع شده، مشخص شد این خودرو ها استاندارد های 85 گانه ی داخلی را رد نکرده اند و در این بررسی ها با شکست مواجه شده اند. برای واضح تر شدن ماجرا به سراغ مسئولین رفتند و برخی گفتند این خودرو ها در هر کشوری که وارد می شوند، تغییراتی جزئی توسط آن شرکت خواهند داشت که آن را متناسب با شرایط و قوانین آن کشور کند. این نکته بیان می شود که در هر کشور برخی قوانین و استاندارد ها وجود دارند که طبق آن ها این خودرو ها  بررسی می شوند و در صورت پاس کردن همه ی مراحل، می توانند در کشور مورد استفاده قرار بگیرند. در غیر این صورت اجازه ی صدور و خروج این اجناس از گمرک داده نمی شود.

در ایران تا چند سال پیش 55 استاندارد وجود داشت که تا حدی محکم و قابل اعتماد بود، اما یا پیشرفت و ساخت خودرو های و ورود برخی خودرو های لوکس و همچنین کالاهای دیگر، برخی استاندارد های دیگر نیز به این لیست اضافه شد تا این بررسی با دقت هرچه بیشتر انجام شود. این اصول از قوانین و استاندارد های گمرک اروپا اقتباس شده اند و در تحقیقات و بررسی های جدیدی که برخی از مسئولین از گمرک شهید رجایی انجام داده اند، خودروهایی نظیر "بی ام و"، "پورشه" و "بنز" نتوانسته اند این 85 اصل را پاس کنند.

عدم تطابق خودرو های جون با استاندارد های گمرک ایران

تقی تقی پور، مدیر کل دفتر ارزیابی  کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد، گفت این خودروهای وارداتی از تست ها و بررسی های اولیه عبور نکردند و راهکار های موجود را هم بررسی کرده اند و نتوانسته اند مطمعن شوند این اتوموبیل ها استاندارد های لازم را دارند یا خیر. وی می گوید بخشی از قطعات و جزئیات که قابل تغییر بوده اند، برای تست استاندارد مطمعن و قابل اطمینان به نظر نرسیده اند.19 اینچ

تابستان

ژاپن

 در واقع خودرو هایی که در اتحادیه ی اروپا بررسی می شوند پلاک خاصی دارند که نوع آن خودرو و مشخصات فنی آن را مشخص می کند. یعنی تمام مشخصاتی که در آن 85 اصل گفته شده است روی آن پلاک مشخص می شود و مشکلی برای ترخیص در این مقطع بوجود نخواهد آمد. اما زمانی که این اطلاعات دقیق نیستند، در واقع مدرک محکمی برای اثبات کیفیت قطعات جایگزین وجود ندارد.

 در ایران راهکار ها و مراحلی هستند که توسط آن ها مشخص می شود این خودرو ها آن 85 اصل را رعایت کرده اند یا خیر، زمانی که این موضوع اثبات ضود خودرو مجوز ورود می گیرد و در غیر این صورت در گمرک می ماند.

 نیاز جامعه

مدیر عامل مسئول همچنین اظهار کرد، آیا واردات این کالای لوکس به کش.ر اساسی است؟ در حالیکه گمرک و سازمان استاندارد درحال بررسی اقلام حیاتی است، وی خاطر نشان کرد آیا نیاز جامعه ورود خودروی لوکس است؟ همچنسن گفت بخشی از این خودرو ها ثبت سفارش ندارند و برخی موتورشان بیش از 2500 سی سی گنجایش دارد و یا نتوانسته اند شرایط استاندارد را از این سازمان دریافت کنند. البته شایان توجه است که طبق گفته ی آقای تقی پور، 6 عدد بنز توانستند مجوز ورود به کشور را بگیرند، ان بنز ها که با تجاری c-class c۲۰۰ مدل ۲۰۵۰۴۲ نوع ۲۰۴ترخیص شده اند، توانستند این مراحل را پشت سر بگذارند.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 43 دوشنبه 26 آبان 1399 نظرات (0)

از کجا دینام خودرو خود را بخریم؟

دینام چیست؟ یک سوال متداول در مورد این قطعه است که ما به بررسی آن پرداخته ایم. سیستم شارژ خودرو از سه جز of اصلی تشکیل شده است: باتری ، تنظیم کننده ولتاژ و "دینام". "دینام خودرو" با باتری کار می کند تا برای اجزای الکتریکی خودرو مانند چراغ های داخلی و خارجی و صفحه ابزار نیرو تولید کند. دینام (alternator) نام خود را از اصطلاح جریان متناوب (AC) می گیرد.دینامها به طور معمول در نزدیکی قسمت جلوی موتور یافت می شوند و توسط میل لنگ رانده می شوند ، که حرکت پیستون ها را از بالا و پایین به حرکت دایره ای تبدیل می کند. بیشتر دینام ها با استفاده از براکت هایی نصب می شوند که به نقطه خاصی از موتور پیچ می شوند. یکی از براکت ها معمولاً یک نقطه ثابت است، در حالی که دیگری برای سفت کردن تسمه محرک قابل تنظیم است. این قطعه ی بسیار مهم با گذشت زمان مستهلک می شود و نیاز به تعویض پیدا می کند. در این هنگام با این سوال مواجه خواهید شد که دینام خودروی خود را از کجا بخریم؟ و در بازار شلوغ این روز ها حتما سردرگم خواهید شد. در ادامه ما تمامی نکاتی که لازم است در این زمینه بدانید را بیان می کنیم، پس با ما همراه باشید.

علائم یک دینام خراب

دینام نقشی اساسی در سیستم شارژ خودرو دارد. بدون آن، ماشین شما برای مدت طولانی کار نخواهد کرد. درست است که موتور در هنگام تأمین جرقه اولیه، موتور را روشن می کند، اما این دینام است که پس از آن کار را کنترل می کند و ماشین را ادامه می دهد - همزمان با شارژ باتری در حالی که ماشین در حال کار است و تمام برق را کار می کند اجزای خودرو با وظیفه بسیار مهم آن، فقط مراقبت از آن و آگاهی از علائم دینامور معیوب در کنار چراغ هشدار دهنده اتومبیل فقط درست است. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "دینام چیست؟" و "دینام چکار میکند؟" با ما در این مقاله همراه باشید.

دینام

 اولین چیزی که می توانید متوجه شوید، کاهش ظرفیت استفاده الکتریکی است. علائم می تواند شامل کم نور شدن چراغ های جلو یا چراغ داشبورد شما باشد ، عملکرد پنجره برقی زمان زیادی را می گیرد یا موتور خیلی کند روشن می شود. اگرچه این موارد فقط برای مدتی اتفاق می افتد زیرا باتری نیمه شارژ هنوز هم می تواند انرژی کافی برای کار کردن چراغ ها و پنجره ها را تأمین کند، اما ممکن است دفعه بعدی دوباره شروع به کار نکند. نکته دیگری که می توانید متوجه آن شوید این است که صدای زیاد آسیاب در دینام شما وجود دارد. این نشانه خرابی یاتاقان است که از چرخش موثر روتور جلوگیری می کند و در نهایت تصرف می شود. اطمینان حاصل کنید که وقتی این موارد اتفاق می افتد، هنگامی که علائم اولیه یک دینام معیوب ظاهر می شود، از درایو های طولانی استفاده نکنید و یا با سرعت بالا رانندگی نکنید زیرا در نهایت باتری تمام می شود و به شما کمک خواهد کرد که آن را متوقف کنید.

چگونه از دینام  محافظت کنیم

اگر وسیله نقلیه شما از محافظ اسپلش برای موتور شما استفاده می کند، از نصب صحیح آن اطمینان حاصل کنید. اگر سپر از بین نرود، این می تواند منجر به مایعات موتور یا آلودگی های هوا مانند شن و ماسه و خاک در داخل دینام شود. این جزء دارای بسیاری از قطعات سریع حرکت است، بنابراین محافظت از آن در برابر هرگونه مواد سست کننده بسیار مهم است. اگر موتور خود را می شوید ، هرگز آب یا صابون را در دینام یا روی آن قرار ندهید. همچنین مهم است که در بالای سطح روغن و مایع خنک کننده خود باشید. اگر هر یک از اینها خیلی کم باشد، دینام بدون ذکر بسیاری از اجزای دیگر، نمی تواند به درستی کار کند و خود را فرسوده می کند.

دینام

 

دینام را از کجا بخریم؟

پس از تشخیص اینکه دینام شما نیاز به تعویض دارد، باید یک قطعه تازه را جایگزین آن کنید. برای خرید دینام باید به یک مجموعه ی مطمعن مراجعه کنید، تا بتوانید نمونه ی اصل و سالم را خریداری نمایید. یدک یار با تجربه ی درخشان و داشتن تمامی نماد های اطمینان و مجوز های لازم، آماده ی خدمات رسانی به مشترین گرامی می باشد.

همچنین این مجموعه اصالت کالا را تضمین می کند و در صورت اصل نبودن، امکان مرجوعی برای شما فراهم است. همچنسن مشاورین مجرب ما شما را در خریداری بهترین نمونه یاری می کنند و می توانید از مشاوره تلفنی رایگان ما بهره ببرید.

Hamid Reza Imani بازدید : 45 پنجشنبه 01 آبان 1399 نظرات (0)

 کمک فنر چیست؟

"کمک فنر" در ساده ترین شکل خود پمپ های هیدرولیکی (روغن) مانند دستگاه هایی هستند که به کنترل ضربه و حرکت برگشتی فنرها و سیستم تعلیق وسیله نقلیه شما کمک می کنند. در کنار هموار سازی ناهمواری ها و لرزش ها، نقش اصلی کمک فنر این است که لاستیک های خودرو در هر زمان با سطح جاده در تماس هستند و این امر ایمن ترین کنترل و پاسخ ترمزگیری از خودرو شما را تضمین می کند. برای بدست آوردن اطلاعاتی "درباره کمک فنر" و "کمک فنر چیست؟" و "کمک فنر چه کار میکند؟" با ما در این مقاله همراه باشید. یکی از سوال های متداول در مورد کمک فنر این است که کمک فنر چیست؟ و ما درا ین مقاله به این سوال پاسخ میدهیم.

 کمک فنرها چه کاری انجام می دهند؟

اساساً کمک فنرها دو کار انجام می دهند. کمک فنر(Shock Absorber) جدا از کنترل حرکت فنرها و سیستم تعلیق، لاستیک های شما را همیشه در تماس با زمین قرار می دهند. در حالت استراحت یا در حال حرکت، سطح پایین تایرهای شما تنها بخشی از وسیله نقلیه شما است که با جاده در تماس است. هر زمان تماس لاستیک با زمین خراب یا کاهش یابد، توانایی رانندگی، هدایت و ترمز به شدت در معرض خطر قرار می گیرد.علی رغم باور عمومی، کمک فنرها وزن یک وسیله نقلیه را تحمل نمی کنند.

به طور دقیق تر کمک فنرها با گرفتن انرژی جنبشی (حرکت) سیستم تعلیق شما و تبدیل آن به انرژی حرارتی (گرما) که از طریق مکانیسم تبادل گرما در جو پخش می شود، کار می کنند. اما عملکرد پیچیده ای ندارند. همانطور که گفته شد، کمک فنرها در اصل پمپ های روغن هستند. یک پیستون به انتهای میله پیستون متصل شده و در برابر مایع هیدرولیک در لوله فشار کار می کند. هنگامی که سیستم تعلیق به سمت بالا و پایین می رود، مایع هیدرولیک از طریق روزنه ها (سوراخ های کوچک) داخل پیستون مجبور می شود. از آنجا که روزنه ها فقط مقدار کمی مایع را از طریق پیستون عبور می دهند، پیستون کند می شود که به نوبه خود حرکت فنر و تعلیق را کند می کند. کمک فنرها بطور خودکار با شرایط جاده سازگار می شوند زیرا هرچه سرعت تعلیق بیشتر شود مقاومت آنها بیشتر می شود.

کمک فنر

انواع کمک فنر

اگرچه تمام کمک فنرها کار یکسانی را انجام می دهند، اما انواع مختلف وسایل نقلیه و طراحی سیستم تعلیق به انواع مختلف کمک فنر نیاز دارند که می توانند کاملا متفاوت باشند. بدون توجه به کاربرد، همه کمک فنرها در یکی از سه نوع کمک فنر تلسکوپی، معمولی، استرچ یا ضربه صندلی فنر قرار می گیرند.

کمک فنرهای معمولی تلسکوپی

این ساده ترین نوع کمک فنر است و به جای تعمیر ، معمولاً تعویض می شود. این نوع کمک فنر را هم در سیستم تعلیق جلو و هم در سیستم عقب می توان یافت و نسبتاً ارزان است.

کمک فنر نوع استروت

اگرچه آنها همان کار اساسی را انجام می دهند، اما پایه ها بخشی از سیستم تعلیق را جایگزین می کنند و باید سخت تر ساخته شوند تا از پس بارها و نیروهای بیشتری برآیند. اگرچه اکنون در جلو و عقب اتومبیل های کوچک و متوسط ​​معمولاً دیده می شود، اما اکنون خودروهای بزرگتر به سمت طراحی تعلیق مبتنی بر قوس تمایل دارند. دسته شلنگ بیشتر به واحدهای مهر و موم شده و قابل تعمیر تقسیم می شود. همانطور که از نام آن پیداست، واحدهای آب بندی شده به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً تعویض می شوند، در حالی که بر پایه های قابل تعمیر (مک فرسون) نیز می توان کارتریج های بری تعویض را نصب کرد.

کمک فنر

 

ضربه صندلی فنر

نوع صندلی فنری مشخصات هر دو نوع کمک فنر تلسکوپی و استروت را نشان می دهد. شوک صندلی فنری مانند استرچ یک واحد تعلیق و یک وسیله میرایی در یک واحد است. با این وجود بر خلاف ستون ها، آنها تحت بارهای جانبی زیاد طراحی نشده اند. شوک های صندلی فنر که با استفاده از اجزای مشابه کمک فنرهای معمولی ساخته شده اند نیز نیاز به تعویض کامل دارند و مهر و موم شده اند.

نحوه عملکرد کمک فنر ها

کمک فنرها وسیله ای شبیه پمپ هستند که با کنترل برگشت فنرهای تعلیق آن ، لاستیک خودروی شما را در تماس با سطح جاده قرار می دهد. تا زمانی که لاستیک های وسیله نقلیه شما با جاده در تماس باشد ، فرمان ، هندلینگ جاده و پاسخ ترمز بهینه خواهد بود و به شما در حفظ امنیت کمک می کند.

Hamid Reza Imani بازدید : 40 یکشنبه 27 مهر 1399 نظرات (0)

 

راهنمای خرید لوازم یدکی پژو 206

پژو 206 (peugeot 206) محصول کشور فرانسه است که در سال 1997 ساخته شد. این خودرو ظاهری بسیار شیک و کیفیتی بالا داشت و از هر جهت مورد پسند افراد مختلف و به خصوص جوانان قرار گرفت. زمانی که پژو 206 وارد ایران شد طرفداران زیادی پیدا کرد. این اتوموبیل محبوب مجهز به سیستم مالتی پلکس است. این سیستم با اطلاع دستورات مختلفی که به خودرو داده می شود به یک واحد مرکزی اکترونیکی، عملکرد خودرو و ایمنی آن را کنترل می کند. این خودرو تیپ های مختلفی دارد که هریک در جزئیاتی با مدل های قبل و بعد خود متفاوت می باشد. در صورت خرابی خودرو و یا زمانی که نیاز است قطعه یا قطعاتی را تعویض کنید، بهتر است مدل دقیق خودرو ی خود و ویژگی های آن را بدانید تا بتوانید قطعه ی مناسب را انتخاب کنید. همچنین در این مقاله به تمامی اطلاعاتی که برای خرید لوازم یدکی پژو 206 نیاز دارید، اشاره می کنیم پس با ما همراه باشید. برای بررسی و جمع آوری اطلاعات در مورد "لوازم یدکی پژو 206" و "قیمت لوازم یدکی پژو 206" و اطلاعات این که "لوازم یدکی پژو 206 را از کجا بخریم؟" با ما همراه باشید.

206

مدل های مختلف پژو 206

تیپ 2 پژو 206

این تیپ ساختاری ساده داشته است و مدل دوم آن با امکانات بسیار بیشتر و بهتری به بازار آمد. پس از یک سال از مدل اولیه نمونه ی بعدی آن ارائه شد که می توان گفت یک مدل کامل تر و اصلاح شده از طرح اولیه بود. این خودرو توسط ایران خودرو در مدل های مختلف ارائه می شود. موتور این خودرو مانند موتور به کار رفته در نوع اولی بود و از پیشرانه ی TU3 در آن ها استفاده کرده اند. در مدل دوم همچنین از سیستم مولتی پلکس استفاده شده است که آن را بسیار ایمن تر می کند. همچنین ایربگ این خودرو نیز پیشرفته و ارتقا یافته می باشد. برخی قطعات برای عملکرد بهتر در آن تغییر کرده است و برای "خرید لوازم یدکی 206" بهتر است به این تغییرات آگاه باشید.

تیپ 3 پژو 206 

موتور این تیپ نیز مانند مدل دوم و اول است که امکاناتی از جمله سیستم ترمز دو کاناله ABS  و AIRBAG، تهویه خودکار، آینه های جانبی  مجهز به گرم کن، آینه های دو رنگ، سنسور تشخیص دما که در آینه های جانبی تعبیه شده است و پشت سری برای صندلی های عقب بیان می شود. 

206

پژو 206 تیپ 5 :

این مدل تفاوت عمده ای با نمونه های قبلی دارد و آن تفاوت، موتوری است که در این خودرو ها کار می شود. حجم این موتور 1600 سی سی بوده و در قالب موتور 16 سوپاپه در بازار موجود می باشد. ترمز عالی، چهار چرخ دیسکی و دیگر آپشن های این خودرو علاوه بر آسان کردن رانندگی، لذت آن را بیشتر می کنند.

پژو 206 تیپ 6 :

این مدل تیپ ارتقا یافته و اصلاح شده ی مدل 5 است. برخی جزئیات در این طرح ها جا به جا شده است. تغییراتی چون گیربکس اتومات AL4 که خاصیت تیپ ترونیکی دارد، یعنی علاوه بر سیستم اتومات، می توانید فرمان تعویض دنده را به خودرو بدهید.

مشخصات فنی خودر 206

محور محرک خودرو: دیفرانسیل جلو

مجهز به گیربکس :5 دنده دستی

پیشرانه:  4 سیلندر

نام موتور: TU3

حجم موتور: 1.4 لیتر

عملکرد فنی خودروپژو 206

قدرت75 :اسببخار

گشتاور: 118نیوتنمتر

شتاب: 14.1  ثانیه

سرعت170 کیلومتر در ساعت

مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد پژو 206

بدنه : هاچ بک یا اس دی

شاسی : یکپارچه

طول آن در مدل صندوق دار 4188

در مدل هاچ بک 3835 میلیمتر است

عرضش در اولی 1655 و دومی 1652

ارتفاع آن در اولی 1456 و در دومی 1426

وزن خالص: 206اس دی  1190 و هاچ بک آن 1025 کیلوگرمو حجم باک هر دو 50 لیتر

لوازم یدکی پژو 206 را از کجا بخریم؟

معمولا موقع خرید لوازم یدکی 206 به این فکر می کنید که قطعه را از کجا تهیه کنید که بتوانید با قیمتی مناسب و کیفیت اصلی آ« را دریافت کنید. حقیقت این است که برند های مختلفی در بازار وجود دارند و از برند های اصیلی مانند ایساکو کپی برداری نیز می شود  و قطعات فیک هم بسیار اند. به همین علت است که انتخاب مغازه و جایی که از آن خرید می کنید، بسیار مهم است. مجموعه ی یدک یار با سابقه ای درخشان در این زمینه موفق به کسب نماد های اعتماد در این زمینه شده است و با ضمانت اصالت کالا و امکان مرجوعی کالا در صورت اصل نبودن آن خیالتان را از بابت اصل بودن کالا راحت می کند. همچنین این گروه ارسال به سراسر کشور و مشاوره و پشتیبانی تلفنی را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. برای ارتباط با ما کافیست با شماره های موجود در سایت تماس حاصل کنید.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 104 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

 

راهنمای خرید لوازم یدکی سمند

سمند (samand) یکی از محصولات مشهور ایران خودرو است که به عنوان اولین نمونه ی خودروی ایرانی وارد بازار جهانی شد. اگرچه در طراحی و ساخت آن از برند ها و کشور های مختلفی کمک گرفتند اما امتیاز آن نصیب شرکت ایران خودرو گشت. این مدل در انواع مختلفی تولید شد و برخی از آن ها هنوز در خط تولید شرکت ایران خودرو حضور دارند، اما تولید برخی پس از مدتی تعلیق شد و یا جای خود را به یک مدل جدید تر داد. قطعات هر ماشینی پس از مدتی مستهلک می شوند و نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند. "خرید لوازم یدکی سمند" و تجهیزات این خودرو کار آسانی نیست و به دلیل داشتن مدل های مختلف باید دقت کافی به خرج دهید. در این مقاله اطلاعاتی به شما می دهیم که بتوانید به راحتی اقلام مورد نظر را تهیه کنید.برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد "لوازم یدکی سمند" و "راهنمای خرید لوازم یدکی سمند" و "فروش لوازم یدکی سمند" با ما همراه باشید.

سمند

چه اطلاعاتی برای خرید لوازم یدکی سمند لازم است؟

به دلیل وجود قطعات و برند های مختلف، و همچنین مدل ها و تیپ های متفاوت سمند، باید مدل ماشین خود را به خوبی بشناسید و برخی تفاوت های آن با دیگر تیپ ها را بدانید تا بتوانید قطعه ی مناسب خودرویتان را تهیه کنید. در ادامه به معرفی انواع مدل ها و آپشن های متفاوتشان می پردازیم.

سمند x7

این مدل اولین نمونه ی عرضه شده از سمند بود که با موتور XU7  ساخت و در سال 81 به عنوان اولین خودروی ملی وارد بازار شد. این مدل هم مدل بنزین و هم دوگانه سوز دارد که مدل بنزینی آن سرعت بیشتری دارد. همچنین آپشن های ایربگ . کنترل بخار بنزین تنها روی خودرو های صادراتی اعمال می شد. این مدل در سال 88 از چرخه ی تولید خارج شد. از ویژگی های موتور آن می توان به حجم موتور 1761 سی سی،  قدرت 100 کیلومتر بر ساعت، شتاب 11.9، گشتاور 153 نیوتن بر متر و 8 سوپاپ اشاره کرد.

سمند

سمند EL

این مدل با امکاناتی کمتر از نمونه ی اولی تولید شد که به عنوان سمند کار نیز شناخته می شود. این مدل سال 82 وارد بازار شد و در اختیار شرکت های تاکسی رانی قرار گرفت. سیستم هشدار دهنده، شیشه برقی اتاقک عقب، کنسول وسط صندلی ها، دریچه تهویه عقب خودرو و مه کن از آپشن های این خودرو حذف شده بودند. حذف این آپشن ها باعث شد تقاضای کمی برای آن باشد و در نهایت تولید آن متوقف شد. موتور آن مانند سمند X7  بود.

سمند LX

با ورود سمند کار، خودروی دیگری توسط ایران خودرو وارد بازار شد که ظاهر ارتقا یافته ی سمند بود. سمند LX چراغ های کوچک تری داشت و جلوپنجره ها دو تکه شده بودند. این خودرو با همان موتور XU7  و در 6 تیپ مختلف وارد بازار شد.

سمند TU5

همچنین یک نمونه سمند با نام TU5  که به عنوان سمند های صادراتی توسط ایران خودرو تولید می شدند، مدتی در داخل کشور هم وارد شدند که با نام سمند سفارشی نیز شناخته می شدند. این خودرو آپشن های خوبی داشت اما پیش از سال 1390 تولید آن متوقف شد.

سمند EF7

اولین نمونه ی این خودرو به صورت دوگانه سوز در سال 87 وارد بازار شد و نمونه ی بنزینی آن نیز به سرعت روی کار آمد. در این خودرو موتور پایه گاز سوز ایرانی و اولین موتور ایرانی با سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ تعبیه شده است. موتور EF7  توسط شرکت ایرتن خودرو با کمک شرکت آلمانی FEV  ساخت و پایه ی گاز سوز آن دوان بیشتری نسبت به مدل بنزینی اش دارد. 

سمند سریر

این مدل تفاوت زیادی با پرشیا لیموزین نداردو تنها اختلاف آن ها این است که سمند سریر فاصله محوری بیشتری دارد و سیستم مالتی مدیا در کابین عقب آن نیز موجود است.

سمند SE

این مدل پس از توقیف نمونه ی اول سمند یعنی X7  آمد که با ظاهری امروزی تر و ارتقا یافته ارائه شد. موتور آن XU7  یورو 4 است. مصرف سوخت این مدل کمتر است اما برخی آپشن هایش کمتر از سمند LX می باشد اما ظاهر بهتری دارد. سمند SE تجهیزاتی مانند آنتن اکتیو، مالتی پلکس، سنسور عقب، هشدار دهنده مرکزی، تنظیم برقی، امکان تنظیم برقی آینه بغل ها ،چراغ مه شکن جلو، چراغ نقشه خوان و دسترسی به صندوق عقب را دارا نمی باشد.

قطعات یدکی سمند را از کجا بخریم؟

قطعات این خودرو توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند و با برند های مختلف در بازار موجود هستند. مجموعه یدک یار با سابفه و داشتن تمامی نماد های اعتماد فروش لوازک یدکی انواع خودر ها، آماده ی ارائه ی خدمات رسانی به مشتریان گرامی می باشد. سرویس تلفنی فعال، پستیبانی منظم، مرجوعی کالا در صورت اصل نبودن، ضمانت اصالت کالا، داشتن برند های مختلف و الاعات کافی در این زمینه و همچنین ارسال به سراسر ایران از ویژگی های این مجمموعه است. می توانید با خیال راحت بهترین قطعات را به ما سفارش دهید. همچنین برای خرید لوازم یدکی سمند می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 41 شنبه 12 مهر 1399 نظرات (0)

 

همه چیز درباره خودرو رانا

برای "بررسی رانا" و مطالعه "همه چیز درباره رانا" می توانید با ما همراه باشید.همچنین برای مشاهده "مشخصات رانا" این ماقله را مطالعه فرمایید.

پس از تولید خودروی 206 در ایران که با استقبال بسیاریرو ه رو شد و بویژه در بین جوانان مقبولیت ویژه ای یافت، رانا یک نمونه ی عالی است که در ایران ساخته شد. تمامی مراحل طراحی، ساخت و عرضه ی آن در کشور توسط  شرکت ایران خودرو انجام می شود. شکل ظاهری آن بسیار شبیه به پژو 206 است که همین نکته توجه بسیاری از طرفداران این مدل را به خود جلب کرد و به دلیل قیمت مناسب تری که داشت، توانست جای خوبی در بازار فروش پیدا کند. به زودی این خودرو تبدیل به یکی از خودرو های پر فروش در رنج خود شد و هم از لحاظ زیبایی و هم کیفیت توانست انتظارات را برطرف کند. در این مقاله به تمامی نکات مربوط به خودرو "رانا" می پردازیم.

 

طراحی داخلی خودرو  رانا

شکل ظاهری اتاقک ها و کابین جلویی بسیار شیک و زیبا است. قطعات و جزئیات با کیفیت خوب و چیدمان لوکس کنار هم قرار گرفته اند و بطور کلی از دیدن آن لذت می برید. تنها ایرادی که می توان به ساختار کلی آن گرفت، اتاق های نسبتا کوچک بخش عقب است که این مشکل در پژو 206 هم  دیده می شود و به علت طراحی بدنه است. با چشم پوشی از این مورد می توان گفت با اینکه جنس داشتبورد و برخی قطعات آن می توانست بهتر از این باشد، با این حال روی هم رفته طراحی و کیفیت به شکل قابل قبولی احرایی شده اند که شما را راضی می کنند و نقص ها به چشمتان بسیار کمرنگ خواهند شد.

طراحی بیرونی خودرو رانا

این خودرو ظاهر بیرونی بسیار زیبایی دارد که مانند خودرو های مدرن بوده و با اضافه کردن برخی آپشتن ها پس از خرید، می توانید شکل آن را به دلخواه خود تغییر دهید. شیشه های دودی، رینگ اسپورت و چنین تغییراتی ظاهر خودروی شما را زیر و رو خواهند کرد. چراغ های عقب و جلوی آن نیز نسبت به پژو 206 ارتقا یافته اند و شکل زیباتری دارند.

موتور اتوموبیل رانا

در این خودرو از موتور TU5 استفاده شده است که از موتور های بسیار با کیفیت می باشد که با خودرو های مختلفی سازگاری دارد. این موتور با قدرت 16 ولت و 1600 سی سی گنجایش یکی از بهترین نمونه ها است که در کشور برای ماشین های مختلف استفاده می شود. شتاب عالی، قدرت بالا، به صرفه بودن و کیفیت بالا از نشانه های این موتور می باشند که آن را بسیار خاص و یونیک کرده اند. موتور مورد نظر شتاب را بالا می برد و بسیار سبک است. همچنین این موتور در کنار ترمز عالی و محکم و همچنین چرخ های دیسکی خودرو،  رانندگی را برایتان راحت و لذت بخش می کند.

 

چه چیزی رانا را خاص می کند؟

این خودرو دو مه شکن ذوذنقه ای دارد که تناسب چراغ هایش را تصمین و تنظیم می کند و زیبایی خاصی در کنار کارکرد  عالی به خودرو می دهد. توجه به جزئیات باعث شده است خودرویی جمع و جور و با کیفیت و طراحی عالی نتیجه ی این تحقیقات و تولیدات باشد.

ترمز خودرو  رانا

خودروی رانا (runna) با داشتن امکاناتی نظیر مجهز بودن به فناوری ABS، چهار چرخ دیسکی، ترمز محکم و کیفیت قطعات امنیت شما را هنگام رانندگی تامین می کند و می توانید با خیال راحت از این خودروی شیک استفاده کنید.

شتاب خودرو رانا

نکاتی مانند طراحی درست و هوشمندانه در کنار ترمز با کیفیت و بدنه ی سبک شتاب این اتوموبیل را تا حد امکان بالا می برند و در نهایت شتاب آن حدود 12 ثانیه تخمین زده می شود.

 

مصرف سوخت خودرو رانا

حجم باک 50:  لیتر

مصرف سوخت ترکیبی: 6.9 لیتر

مصرف سوخت درون شهری:  9 لیتر

مصرف سوخت برون شهری: 5و7 لیتر

قیمت خودرو رانا

از نظر قیمت این خودرو با 206 مقایسه می شود که به صرفه تر است و افراد بسیاری آن را خریداری می کنند. از طرفی این خودرو تولید داخلی است و قطعات آن را می توانید با قیمتی معقول و به راحتی پیدا کنید.

ویژگی های فنی خودرو رانا

خودروی رانا ساخت کشور ایران است که توسط شرکت ایران خودرو در سال 1391 طراحی شد. موتور به کار رفته در آن TU5 است که 4 سیلندر 16 سوپاپه می باشد و حجم آن 160 سی سی است. تنفس موتور طبیعی است و سیستم انتقال قدرت خودرو، دیفرانسیل جلویی خودرو می باشد.

حداکثر قدرت رانا 108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه، حداکثر گشتاور آن 142 نیوتن متر در هر 4000 دور در یک دقیقه، شتاب 0 تا 100 حدود 12 ثانیه و حجم باک خودرو 50 لیتر می باشد.

ابعاد و اندازه خودرو رانا

این خودرو یا طول 4292، عرض 1655 و ارتفاع 1456 در بازار عرضه نی شود.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 32 یکشنبه 06 مهر 1399 نظرات (0)

 

نحوه کار کردن دیسک و صفحه

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد کارکرد دیسک و صفحه و "کیت کلاچ" با ما همراه باشید.

در سیستم های انتقال قدرت موتور به گیربکس، انتقال نیرو از طریق "دیسک و صفحه کلاچ" و یا توربین انجام می گیرد. در خودروهایی که مجهز به گیربکس هستند معمولا از "دیسک و صفحه" به این منظور استفاده می شود. کلاچ در دستگاه هایی که دارای دو شافت چرخشی هستند مفید است. در این دستگاه ها، یکی از شافت ها به طور معمول توسط موتور یا قرقره رانده می شود و شافت دیگر دستگاه دیگری را هدایت می کند. به عنوان مثال، در یک مته، یک شافت توسط یک موتور رانده می شود و دیگری یک چاه مته را هدایت می کند. کلاچ دو شافت را به هم متصل می کند تا بتوانند در هم قفل شوند و با همان سرعت بچرخند و یا جدا شوند و با سرعت های مختلف بچرخند. یکی از بهترین گزینه ها هنگام خراب شدن دیسک و صفحه "خرید دیسک و صفحه" جنس خوب و مناسب با خودرو است.

برای درک چگونگی عملکرد کلاچ، کمک می کند تا کمی در مورد اصطکاک بدانید، که معیار سنجش سختی کشیدن یک شی بر روی چیز دیگر است. اصطکاک توسط قله ها و دره هایی که بخشی از هر سطح هستند ایجاد می شود - حتی سطوح بسیار صاف هنوز هم دارای قله ها و دره های میکروسکوپی هستند. هرچه این قله ها و دره ها بزرگتر باشند، کشیدن شی دشوارتر است. می توانید در اصطکاک در چگونگی کارکرد ترمزها بیشتر بدانید. کلاچ به دلیل اصطکاک بین صفحه کلاچ و چرخ دنده کار می کند. ما در بخش بعدی به نحوه کار این قطعات با هم خواهیم پرداخت.

دیسک و صفحه کلاچ

مشکلات معمول کلاچ و دیسک صفحه

از دهه 1950 تا 1970 می توانید اطمینان حاصل کنید که از کلاچ (clutch) ماشین خود بین 50 تا 70 هزار مایل فاصله دارید. اگر کلاچ ها را به آرامی استفاده کنید و به خوبی از آنها نگهداری کنید، اکنون می توانند بیش از 80،000 مایل دوام داشته باشند. اگر از آنها مراقبت نشود، كلاچ ها می توانند در 35000 مایل خراب شوند. کامیون هایی که به طور مداوم بیش از حد زیاد بار دارند یا بارهای سنگین را به طور مرتب یدک می کشند نیز می توانند با کلاچ های نسبتاً جدیدی مشکل داشته باشند.

دیسک و صفحه کلاچ

رایج ترین مشکل کلاچ ها این است که مواد اصطکاک روی دیسک فرسوده می شوند. مواد اصطکاک روی دیسک و صفحه کلاچ بسیار شبیه مواد اصطکاک روی لنت های ترمز دیسکی یا کفش های ترمز درام است - پس از مدتی از بین می رود. با از بین رفتن بیشتر یا تمام مواد اصطکاک ، کلاچ شروع به لغزش می کند و در نهایت هیچ نیرویی از موتور به چرخ ها منتقل نمی کند.

کلاچ فقط در حالی که دیسک کلاچ و چرخ دنده با سرعت های مختلف می چرخند می پوشد. هنگامی که آنها به هم قفل می شوند، مواد اصطکاک محکم در برابر چرخ لنگر نگه داشته می شوند و آنها به صورت همگام می چرخند. فقط در صورت لغزش دیسک کلاچ در مقابل چرخ لنگر است که پوشیدن رخ می دهد. بنابراین، اگر شما نوعی راننده هستید که کلاچ را بسیار بلغزانید ، کلاچ خود را خیلی سریعتر فرسوده می کنید.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 373 یکشنبه 16 شهریور 1399 نظرات (0)

سيستم دیسک و صفحه كلاچ (clutch) به عنوان يكى از مهمترين مجموعه ها در خودروهای دنده ای مطرح است و عملكرد صحيح آن، تاثير مستقيم در كاركرد خودرو دارد. در صورت بروز اشكال در اين سيستم حتى به شكل جزيى راندمان خودرو با مشكل مواجه خواهد شد. كلاچ بخشی از سيستم انتقال نيرو بوده كه عملكرد آن قطع و وصل نيروی انتقالی از موتور به جعبه دنده است. با كلاچ كردن می توان ارتباط بين موتور و جعبه دنده را براى مدت كوتاهى قطع و پس از رها كردن كلاچ، دوباره آن را برقرار نمود. برای همین دیسک و صفحه کلاچ یکی از مهم ترین قسمت های خودرو است. "خرید دیسک و صفحه کلاچ پژو پارس" در ایران موجود است و فقط باید دقت در خرید محصول اصل داشته باشید. در کل زمان معقول برای تعویض کلاچ پس از 50 تا 60 هزار کیلومتر است اما این عدد با توجه به نوع رانندگی می‌تواند کم و زیاد شود. برای مثال اگر در شهر رانندگی می‌ کنید و مخصوصا در ترافیک زیادی باشید، ممکن است این عدد به بین 30 تا 40 هزار کیلومتر برسد. از طرفی اگر کسی در مسیرهای جاده ای یا اتوبانی بیشتر تردد کند و از کلاچ زیاد استفاده نکند، این عدد به 70 تا 80 هزار کیلومتر افزایش پیدا می‌ کند. بنابر این زمان خرابی دیسک و صفحه به نوع رانندگی فرد بستگی دارد. "قیمت دیسک و صفحه پژو پارس" بسته به نوع و برند قیمت مختلف دارد و همچنین کیفیت متفاوت. "فروش دیسک و صفحه پژو پارس" در بازار زیاد است و سود جویان نیز جنس تقلبی به بازار ارائه می دهند و شما تنها لازم است به اصل بودن محصول دقت فرمایید.

دیسک و صفحه

اطلاعاتی در مورد پژو پارس

"پژو پارس" یا پژو پرشیا خودرویی محصول ایران خودرواست. این خودرو فیس لیفت پژو ۴۰۵ است که در طرح ظاهری آن از بدنه پژو ۴۰۶ و پژو ۶۰۵ الهام گرفته شده ‌است. این خودرو در زمان خودش به عنوان یک انقلاب در فیس لیفت‌ های ایرانی شناخته می ‌شود. خودرو پژو پارس با درابتدا با نام پرشیا به بازار عرضه شد؛ این خودرو در کشور سنگاپور به نام پژو ایکس۹ شناخته می‌ شود؛ ولی چندی بعد ایران خودرو که قصد صادرات پارس به بازار عربستانرا داشت، به دلیل عدم وجود حرفپ در زبان عربیو همچنین حساسیت اعراب به اسم پرشیا نام خودرو را به پژو سفیر تغییر داد. اما پس از اینکه این خودرو نتوانست مجوز صادراتبه بازار عربستان را پاس کند، نامش به پژو پارس تغییر یافت. پژو پارس تاکنون در انواع پارس سال با موتور XU7 L3، پارسelx  با موتور ۱۶ سوپاپ  XU7 L4، پارس ئی‌ ال‌ ایکس با موتور XUM ۱۹۰۵سی‌ سی و پارس ال‌ایکس با موتور TU5 تولید و عرضه می ‌شود. در خرداد ۹۹ بود که پس از متوقف شدن خط تولید پژو ۴۰۵ مدیر ایران خودرو پژو پارس را به عنوان جایگزین ۴۰۵ اعلام کرد. در مورد نمای داخلی این خودرو باید بگوییم که شباهت عینی فضای داخلی پارس با پژو ۴۰۵ می‌ تواند یک امتیاز منفی برای این خودرو باشد به طوری که داشبورد در داخل کابین تقریباً همان در پژو ۴۰۵ است البته با کمی تغییرات. گاهی اوقات نمی ‌توان تفاوت چند میلیون تومانی این خودرو را با پژو ۴۰۵ درک کرد ولی به هرحال راحتی بیشتر صندلی‌ها، فرمان پذیری برتر کلیدهای روی فرمان سیستم تهویه هوای اتوماتیک، طراحی مناسب غربیلک فرمان، عملکرد بهتر جعبه دنده و کلاچ از جمله چهره خودرو تغییراتی هستند که این برتری نسبی را برای این خودرو فراهم کرده‌ است. خرید دیسک و صفحه پژو پارس یک معیار مهم برای خودروی پژو پارس است. پس از تولید سال‌ها پژو پارس با داشبورد قدیم و امکانات پایین شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت که تغییراتی در داشبورد و داخل آن دهد که در این مدل امکاناتی چون تعبیه ۲ کیسه هوا، سیستم صوتی پیشرفته با بلوتوث و USB و AUX دریچه کولر برای سر نشینان عقب، کولر اتوماتیک، سنسور دنده عقب و… که در مدل‌های ال ‌ایکس و ئی‌ ال‌ ایکس دارای تنظیم برقی پشتی صندلی و بعضی تیپ‌ها غربیلک فرمان چرمی را نیز دارا می‌ باشد. این مدل از سال ۱۳۹۳ شروع به تولید شده‌ است که از سری داشبورد قدیم یک دوره تولید شده و سپس قطع تولید شد.

دیسک و صفحه

قیمت دیسک و صفحه برای پژو پارس

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس معمولی والئو ترک ایساکو: 1.410.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس معمولی پری دمپر والئو ترک ایساکو: 1860.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس معمولی والئو کره ایساکو: 1.790.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس ایساکو: 1.645.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس دایکن: 1.635.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس والئو: 1.745.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس سکو: 1.613.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس پری دمپر عظام: 1.020.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس لوک: 1.575.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس ELX سکو: 1.613.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس LX عظام: 1.430.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس کره والئو: 1.960.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس عظام: 909.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پژو پارس LX والئو ترک ایساکو: 1.974.000 تومان

تمامی موارد بالا کیت کلاچ است.

منبع:
yadakyar.com
fa.wikipedia.org
asbe-bokhar.com

تاریخ:16/06/1399

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 324
  • بازدید سال : 2,713
  • بازدید کلی : 10,147