loading...

yadakyar

  راهنمای خرید لوازم یدکی سمند سمند (samand) یکی از محصولات مشهور ایران خودرو است که به عنوان اولین نمونه ی خودروی ایرانی وارد بازار جهانی شد. اگرچه در طراحی و ساخت آن از برند ها و کشور های مخ

Hamid Reza Imani بازدید : 104 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

 

راهنمای خرید لوازم یدکی سمند

سمند (samand) یکی از محصولات مشهور ایران خودرو است که به عنوان اولین نمونه ی خودروی ایرانی وارد بازار جهانی شد. اگرچه در طراحی و ساخت آن از برند ها و کشور های مختلفی کمک گرفتند اما امتیاز آن نصیب شرکت ایران خودرو گشت. این مدل در انواع مختلفی تولید شد و برخی از آن ها هنوز در خط تولید شرکت ایران خودرو حضور دارند، اما تولید برخی پس از مدتی تعلیق شد و یا جای خود را به یک مدل جدید تر داد. قطعات هر ماشینی پس از مدتی مستهلک می شوند و نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند. "خرید لوازم یدکی سمند" و تجهیزات این خودرو کار آسانی نیست و به دلیل داشتن مدل های مختلف باید دقت کافی به خرج دهید. در این مقاله اطلاعاتی به شما می دهیم که بتوانید به راحتی اقلام مورد نظر را تهیه کنید.برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد "لوازم یدکی سمند" و "راهنمای خرید لوازم یدکی سمند" و "فروش لوازم یدکی سمند" با ما همراه باشید.

سمند

چه اطلاعاتی برای خرید لوازم یدکی سمند لازم است؟

به دلیل وجود قطعات و برند های مختلف، و همچنین مدل ها و تیپ های متفاوت سمند، باید مدل ماشین خود را به خوبی بشناسید و برخی تفاوت های آن با دیگر تیپ ها را بدانید تا بتوانید قطعه ی مناسب خودرویتان را تهیه کنید. در ادامه به معرفی انواع مدل ها و آپشن های متفاوتشان می پردازیم.

سمند x7

این مدل اولین نمونه ی عرضه شده از سمند بود که با موتور XU7  ساخت و در سال 81 به عنوان اولین خودروی ملی وارد بازار شد. این مدل هم مدل بنزین و هم دوگانه سوز دارد که مدل بنزینی آن سرعت بیشتری دارد. همچنین آپشن های ایربگ . کنترل بخار بنزین تنها روی خودرو های صادراتی اعمال می شد. این مدل در سال 88 از چرخه ی تولید خارج شد. از ویژگی های موتور آن می توان به حجم موتور 1761 سی سی،  قدرت 100 کیلومتر بر ساعت، شتاب 11.9، گشتاور 153 نیوتن بر متر و 8 سوپاپ اشاره کرد.

سمند

سمند EL

این مدل با امکاناتی کمتر از نمونه ی اولی تولید شد که به عنوان سمند کار نیز شناخته می شود. این مدل سال 82 وارد بازار شد و در اختیار شرکت های تاکسی رانی قرار گرفت. سیستم هشدار دهنده، شیشه برقی اتاقک عقب، کنسول وسط صندلی ها، دریچه تهویه عقب خودرو و مه کن از آپشن های این خودرو حذف شده بودند. حذف این آپشن ها باعث شد تقاضای کمی برای آن باشد و در نهایت تولید آن متوقف شد. موتور آن مانند سمند X7  بود.

سمند LX

با ورود سمند کار، خودروی دیگری توسط ایران خودرو وارد بازار شد که ظاهر ارتقا یافته ی سمند بود. سمند LX چراغ های کوچک تری داشت و جلوپنجره ها دو تکه شده بودند. این خودرو با همان موتور XU7  و در 6 تیپ مختلف وارد بازار شد.

سمند TU5

همچنین یک نمونه سمند با نام TU5  که به عنوان سمند های صادراتی توسط ایران خودرو تولید می شدند، مدتی در داخل کشور هم وارد شدند که با نام سمند سفارشی نیز شناخته می شدند. این خودرو آپشن های خوبی داشت اما پیش از سال 1390 تولید آن متوقف شد.

سمند EF7

اولین نمونه ی این خودرو به صورت دوگانه سوز در سال 87 وارد بازار شد و نمونه ی بنزینی آن نیز به سرعت روی کار آمد. در این خودرو موتور پایه گاز سوز ایرانی و اولین موتور ایرانی با سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ تعبیه شده است. موتور EF7  توسط شرکت ایرتن خودرو با کمک شرکت آلمانی FEV  ساخت و پایه ی گاز سوز آن دوان بیشتری نسبت به مدل بنزینی اش دارد. 

سمند سریر

این مدل تفاوت زیادی با پرشیا لیموزین نداردو تنها اختلاف آن ها این است که سمند سریر فاصله محوری بیشتری دارد و سیستم مالتی مدیا در کابین عقب آن نیز موجود است.

سمند SE

این مدل پس از توقیف نمونه ی اول سمند یعنی X7  آمد که با ظاهری امروزی تر و ارتقا یافته ارائه شد. موتور آن XU7  یورو 4 است. مصرف سوخت این مدل کمتر است اما برخی آپشن هایش کمتر از سمند LX می باشد اما ظاهر بهتری دارد. سمند SE تجهیزاتی مانند آنتن اکتیو، مالتی پلکس، سنسور عقب، هشدار دهنده مرکزی، تنظیم برقی، امکان تنظیم برقی آینه بغل ها ،چراغ مه شکن جلو، چراغ نقشه خوان و دسترسی به صندوق عقب را دارا نمی باشد.

قطعات یدکی سمند را از کجا بخریم؟

قطعات این خودرو توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند و با برند های مختلف در بازار موجود هستند. مجموعه یدک یار با سابفه و داشتن تمامی نماد های اعتماد فروش لوازک یدکی انواع خودر ها، آماده ی ارائه ی خدمات رسانی به مشتریان گرامی می باشد. سرویس تلفنی فعال، پستیبانی منظم، مرجوعی کالا در صورت اصل نبودن، ضمانت اصالت کالا، داشتن برند های مختلف و الاعات کافی در این زمینه و همچنین ارسال به سراسر ایران از ویژگی های این مجمموعه است. می توانید با خیال راحت بهترین قطعات را به ما سفارش دهید. همچنین برای خرید لوازم یدکی سمند می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 335
  • بازدید سال : 2,724
  • بازدید کلی : 10,158