loading...

yadakyar

  بررسی دیسک و صفحه کلاچ \"کلاچ\" های هیدرولیکی، مکانیکی، پنوماتیک و برقی از دیسک کلاچ استفاده می کنند. این دستگاه که به عنوان صفحه کلاچ نیز شناخته می شود، نقشی اساسی در تعویض دنده های خودرو یا

Hamid Reza Imani بازدید : 106 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)

 

بررسی دیسک و صفحه کلاچ

"کلاچ" های هیدرولیکی، مکانیکی، پنوماتیک و برقی از دیسک کلاچ استفاده می کنند. این دستگاه که به عنوان صفحه کلاچ نیز شناخته می شود، نقشی اساسی در تعویض دنده های خودرو یا قطعه ای از ماشین آلات سنگین دارد. مشابه بلوک های ترمز و لنت، دیسک های کلاچ اصطکاک زیادی دارند. ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد دیسک و صفحه چیست؟ قرار داده ایم. به همین دلیل، از یک ورق فولاد ضد زنگ معمولاً برای دوام بیشتر استفاده می شود. به منظور به حداکثر رساندن اثربخشی، صفحه اغلب با مواد اصطکاک پوشانده می شود. در حالی که استفاده از آزبست به دلیل خطرات مربوط به سلامتی محدود است، کامپوزیت های کربن، مواد نیمه فلزی و غیر فلزی همه در تولید "دیسک کلاچ" استفاده می شود.

دیسک و صفحه کلاچ

 

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "دیسک و صفحه کلاچ" با ما همراه باشید. سرامیک، الیاف معدنی، سلولز، الیاف آرامید، شیشه خرد شده، الیاف فولاد و مس در درجه های مختلف برای ایجاد کامپوزیت های متناسب با سیستم های کلاچ خاص استفاده می شود. برای مثال در برنامه های سنگین مانند کامیون ها و اتومبیل های با کارایی، از دیسک های کلاچ (clutch) سرامیکی به دلیل افزایش ضریب اصطکاک، مقاومت در برابر حرارت، دوام و مقاومت فوق العاده استفاده می شود. در حالی که کامپوزیتهای عمومی شناخته شده هستند، تولیدکنندگان اغلب مخفیانه ترکیبات مواد اصطکاک خاص خود را به منظور شکست دادن رقبا مخفی می کنند.

شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد "کیت کلاچ" بدست می آورید. به طور کلی، فشرده سازی پدال کلاچ باعث می شود چندین فنر متصل به صفحه فشار نیز فشرده شود. این فشرده سازی صفحه و دیسک کلاچ متصل را از چرخ دنده که به میل لنگ موتور پیچ خورده است دور می کند. قطع اتصال چرخش دیسک کلاچ را متوقف می کند که اینترن توپی مرکزی دیسک را از شافت ورودی جدا می کند. سپس راننده ممکن است دنده را عوض کند. پس از تعویض دنده، پدال آزاد شده و دیسک کلاچ چرخ لنگر را دوباره درگیر می کند. سیستم کلاچ برای اطمینان از درگیری و خاموش شدن پیوسته کلاچ کار می کند. با این حال، این فرآیند اصطکاک زیادی بر روی دیسک کلاچ ایجاد می کند.

اصطکاک می تواند پوشش دیسک را بپوشاند و منجر به لغزش آن در برابر چرخ لنگر شود و باعث شود مرحله انتقال از بین برود. این از دست دادن نشانگر نیاز به دیسک کلاچ تعویض است. نکات مهم در هنگام انتخاب دیسک مناسب شامل میزان گشتاور، قدرت، سرعت چرخش و حداکثر فشار مجاز است. علاوه بر این، در نظر گرفتن نوع سیستم کلاچ در محل مهم است. به عنوان مثال کلاچ های هیدرولیکی به عنوان کلاچ مرطوب طبقه بندی می شوند در حالی که کلاچ مکانیکی خشک است. کلاچ های مرطوب ممکن است از چندین دیسک کلاچ برای بهبود اصطکاک با وجود وجود مایعات استفاده کنند.

اکثریت قریب به اتفاق وسایل نقلیه جاده ای دارای سیستم انتقال قدرت هستند. هدف از انتقال قدرت انطباق عملکرد قدرت موتور احتراق داخلی (یا موتور الکتریکی در صورت EV) با جاده و شرایط ترافیکی است.

دیسک و صفحه کلاچ

انتقال انواع مختلفی دارد:

MT (انتقال دستی)

AMT (انتقال دستی دستی)

DCT (گیربکس دو کلاچ)

AT (انتقال خودکار)

CVT (انتقال مداوم متغیر)

صرف نظر از نوع گیربکس، اتصال بین موتور احتراق داخلی و گیربکس از طریق دستگاه کوپلینگ انجام می شود. بسته به نوع گیربکس، دستگاه کوپلینگ می تواند یک کلاچ، دو کلاچ یا یک مبدل گشتاور باشد.

انواع مختلفی از طرح های کلاچ در برنامه وجود دارد. بیشتر کلاچ های خودرو یک کلاچ تک صفحه ای خشک و دارای دو سطح اصطکاک هستند. بدون توجه به کاربرد، عملکرد و هدف کلاچ انتقال گشتاور از یک موتور محرک در حال چرخش به یک سیستم انتقال قدرت است.

 

برای شکستن گشتاور انتقال، کلاچ ها به یک حالت تحریک نیاز دارند. پدال کلاچ روش اهرمی برای جدا کردن موتور از موتور برای انتقال از داخل خودرو است. پدال نوسان سهموی پدال کلاچ را به یک حرکت خطی ترجمه می کند. این حرکت خطی با جابجایی اتصالات مکانیکی، کابل یا مایع هیدرولیکی به حرکت یاتاقان رانش ترجمه می شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 320
  • بازدید سال : 2,709
  • بازدید کلی : 10,143