loading...

yadakyar

Hamid Reza Imani بازدید : 55 پنجشنبه 04 خرداد 1402 نظرات (0)

دلایل و علائم خرابی وایر شمع خودرو

با مطالعه این مقاله می توانید با دلایل و"علائم خرابی وایر شمع" خودرو بیشتر آشنا شوید و با دانستن علائم خرابی وایر شمع می توانید به موقع وایر شمع خودرو خود را تعویض نماید. در این مقاله اطلاعات جامع و کاملی در خصوص اینکه وایر شمع چیست؟ علت های خرابی وایر خودرو و همچنین خسارت های درست کار نکردن شمع خودرو و شیوه عیب یابی شمع خودرو را به طور کامل بررسی می کنیم ، پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

وایر شمع خودرو چیست؟

وایر شمع خوردرو

موتور خودرو از قطعه های بسیاری ساخته شده است که همه آنها می بایست در کنار هم به خوبی عمل کنند و خراب بودن یک قسمت سبب کار نکردن موتور و یا کاهش قدرت موتور می گردد. وایر خودرو یکی از قطعه های مصرفی خودرو می باشد، که در قسمت محفظه سیلندر واقع شده است. در ادامه به علائم خرابی وایر شمع خودرو (Spark plug wires) می پردازیم، تا شما با بررسی نمودن این علائم سالم بودن و یا خراب بودن شمع خودروتان اطمینان حاصل نمایید.

شما با تشخیص درست مشکل می توانید از هزینه های اضافی جلوگیری به عمل آورید. همه افرادی که ماشین دارند تقریبا با عملکرد وایر خودرو را آشنا می باشند. به شکل ساده شمع خودرو با ایجاد جرقه از قسمت الکترود سبب  وجود آمدن انفجار هوا و سوخت می گردد که در محفظه سیلندر به وجود می آید. اگر شمع خودرو و وایر خودروی شما به هر علتی که در ادامه آن را به صورت کامل توضیح می دهیم به خوبی عمل نکرد ، خودرو دچار خام سوزی می شود و این عمل سبب افزایش مصرف سوخت و همچنین به وجود آوردن خرابی در موتور می گردد.

علائم خرابی وایر شمع خودرو

وایر شمع خودرو

یکی از علائم خرابی شمع خودرو که سبب کار نکردن شمع گردد خرابی وایر ماشین می باشد. وایر خودرو همانند کابلی هست که برق مورد احتیاج شمع را تامین می نماید. از علت های خرابی وایر خودرو می شود به ترک خوردن روکش پلاستیکی که بر روی آن هست اشاره نماییم. که این امر سبب به وجود آمدن جرقه و اتصالی در وایر خودرو می گردد.

علائم خرابی وایر شمع خودرو ۲۰۶ با علت های خرابی وایر شمع ۴۰۵ مانند یکدیگر  است و سبب می گردد چراغ چک خودرو روشن گردد. یکی از شایع ترین علت های خرابی وایر پراید به وجود آمدن مشکل در روشن شدن خودرو می باشد. بعد از "وایر شمع" خودرو واقع شده است به منظور چک نمودن شمع خودرو می بایست شمع خودرو از محل خود خارج گردد. برای خارج کردن شمع نیز می بایست حتما از آچار شمع استفاده کنیم.

خسارت درست کار نکردن شمع خودرو

مصرف سوخت بالا می رود.

برای فیلتر کاتالیست مشکلاتی را به وجود می آورد و سبب مسدود شدن این فیلتر می گردد.

باعث کثیف شدن سوپاپ ها می شود و علت این امر رسوب بنزین سوخته نشده است.

سبب ایجاد لرزش و خراب شدن بقیه اجزای موتور در طولانی مدت می گردد.

شیوه عیب یابی شمع خودرو

نخستین موردی که باید به آن دقت کنید کیلومتر خودرو است. ضمناً مقدار مصرف شمع خودرو بسته به نوع رانندگی نیز دارد. نشانه دوم  کاهش قدرت موتور می باشد. البته به این دلایل شمع ها به مرور زمان کارایی خود را از دست داده و شما متوجه خرابی آن نمی شوید. روشن شدن چراغ چک از علائم خرابی وایر شمع خودرو می باشد. از سایر علائم در زمان خرابی شمع لرزش موتور می باشد ، که به علت اختلال در سوخت صحیح خودرو به وجود می آید.

کلام پایانی

برای تشخیص دادن علائم خرابی وایر خودرویتان می‌بایست ماشین خود را در یک جای پا تاریک پارک نمایید و بعد از روشن نمودن خودرو و بررسی کنید که وایر به خصوص قسمت اتصال آن به شمع ببینید که آیا جرقه های خارج از وایر وجود دارد یا نه ؟ چک نمودن آن یک کار بسیار راحت و ساده است و شما در کم تر از چند دقیقه می توانید آن را چک نمایید. به نکات و علائم خرابی وایر شمع خودرو توجه داشته باشید و با تعویض درست و به جا می توانید از بروز خسارت های بیشتر به خودروتان جلوگیری به عمل آورید.

Hamid Reza Imani بازدید : 62 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم درباره "عملکرد واشر سرسیلندر" صحبت کنیم. این قطعه یکی از بخش های مجزایی است که در موتور قرار دارد. دارای عملکرد و وظایفی در خودرو است که می تواند فعالیت های سرسیلندر را تکمیل سازد. واشر سرسیلندر می تواند برای کمپرس کردن موتور و عایق بندی آن بسیار مناسب باشد. وجود سیلندر ها مانع از خروج سوخت و یا گاز می شود. بنابراین می تواند از نفوذ آب و روغن به درون آن جلوگیری به عمل بیاورد. جنسی که برای ساخت آن در نظر گرفته می شود بسیار مقاوم است و می تواند حرارت بالایی را تحمل کند.

وظیفه واشر سرسیلندر چیست؟

واشر سر سیلندر

استفاده از واشر به منظور آب بندی فضای بین سرسیلندر و سیلندر می باشد. بنابراین این واشر می توند از فرار گاز به محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن و... جلوگیری به عمل بیاورد. استفاده از آن بسیار دارای اهمیت است. باید دارای کیفیت مناسبی در استفاده باشد. نشتی هایی که در آن صورت می گیرد می تواند در عملکرد خودرو بسیار تاثیرگذار باشد.

بنابراین قدرت را در خودرو کاهش می دهد. با این حال تنها وظیفه ای را که می توان به آن نسبت داد یکپارچه سازی بین فضای سرسیلندر و سیلندر است. بنابراین جلوگیری از فرار گاز به آن سپرده می شود و می تواند در خودرو یک وظیفه بسیار سنگین باشد. با توجه به وظیفه ای که عملکرد "واشر سرسیلندر" دارد به ما نشان می دهد، تعویض به موقع این قطعات یکی از مهم ترین ملزومات است که باید به آن توجه و رسیدگی شود.

علت سوختن واشر سرسیلندر در چیست؟

عوامل متعددی وجود دارد که باعث می شود عملکرد واشر سرسیلندر (Cylinder Head gasket) با تعویض مواجه شود. بنابراین از جمله دلیل از کار افتادگی و یا سوختن واشر سرسیلندر ها را می توان گرمای موتور دانست که بیش از حد کار کرده است. عواملی مانند جوش زدن رکاب ها در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون، مخلوط آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن آن، تغییر رنگ روغن موتور به رنگ شیری می تواند از جمله ویژگی هایی باشد که باعث سوختن واشر سرسیلندر می شود. سوختن این قطعات باعث می شود که قدرت و کشش موتور بسیار کم شود. در صورتی که آب رادیاتور کم کرده باشد به عملکرد واشر سرسیلندر آسیب وارد می کند.

در صورتی که مجرای عبور آب موتور مسدود باشد، یا آب رادیاتور به دلیل رسوباتی که صورت گرفته است، خنک نشده باشد، عملکرد واشر سرسیلندر دچار مشکلاتی می شود. عوامل متعدد دیگر مانند نقص در کارکردن پروانه ها، ترموستات، واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور، پیچ خوردگی شلنگ ورودی و خروجی رادیاتور، رانندگی طولانی در ترافیک ها و فشاری که در فصول گرم مانند تابستان بر خودرو وارد می شود، از جمله دلایلی است که می تواند باعث سوختن واشر سرسیلندر شود.

چه نکاتی در نقص واشر سرسیلندر دارای اهمیت است؟

واشر سر سیلندر

در صورتی که سوختگی در آن رخ داده باشد، نباید رانندگی را با این وضعیت ادامه داد. چرا که می تواند آسیب دیدگی خودرو را بالا ببرد. در نتیجه قطعات دیگری که به آن ارتباط دارند دچار مشکلاتی می شوند. در صورتی که راننده در حال حرکت باشد، متوقف شدن خودرو هم می تواند بسیار آسیب زا باشد. موتور در خودرو بسیار دارای اهمیت است.

از آن جایی که عملکرد واشر سرسیلندر به آن بستگی دارد باید در نظر داشته باشید که تعویض به موقع آن و استفاده از قطعات مرغوب می تواند تضمین کننده کیفیت رانندگی باشد. بنابراین بهتر است در خرید و تعویض این قطعه بسیار وسواس به خرج دهید. در صورتی که بخواهید به یک مکانیک مراجعه کنید باید از مهارت او در این زمینه اطلاعات کسب کنید.

تشخیص سوختگی و نادرستی عملکرد واشر سرسیلندر

عملکرد اشتباه واشر سرسیلندر به عوامل زیر بستگی دارد.

کاهش توان و قدرت خودرو از نظر موتوری

خارج شدن رنگ آبی که از اگزوز اتفاق می افتد

شلنگ هایی که به رادیاتور در صورتی که باد کنند.

کلام پایانی

عملکرد واشر سرسیلندر به عوامل متعددی بستگی دارد که معمولا رانندگان به منظور حفظ سلامت خودرو باید به چنین قطعاتی که کار حیاتی در خودرو را انجام می دهند، حساسیت به خرج دهند. در نظر داشته باشید که چنین قطعه ای به موتور ارتباط تنگاتنگ دارد و می تواند در حرکت خودرو بسیار تاثیرگذار باشد.

Hamid Reza Imani بازدید : 62 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

شاید بار ها شنیده باشید که از کلمه "ناک زدن خودرو" برخی از افراد استفاده می کنند. ناک زدن در زبان انگلیسی یعنی ضربه زدن. استفاده از این کلمه برای خودرو به معنی ضربه زدن  از سوی احتراق است. در واقع آن را ناشی از یک مشکل در بخش موتور خودرو و احتراق داخلی آن می دانند. این مشکل می تواند برای موتور خطر آفرین باشد. در واقع ضرر های زیادی را به خودرو وارد می کند. با این حال هر گونه مشکل برای خودرو را باید جدی گرفت و در اسرع وقت به تعمیر آن پرداخت. در این مقاله قصد داریم ناک زدن را با یک دیگر بررسی کنیم.

آشنایی با مفهوم ناک زدن خودرو

ناک زدن خودرو

زمانی از این اصطلاح استفاده می شود که سوخت وهوا با یک دیگر در سیلندر از زمان جرقه زنی شمع زودتر اتفاق بیافتد. صدایی که به آن "ناک زدن" گفته می شود با صدای عادی موتور بسیار تفاوت دارد. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که می تواند مشکل ماشین را بررسی کرد، شنیدن صداهای عجیب و غریب در ماشین است. با این حال می توان آن را از نظر فنی ناک یا ضربه دانست.

این مشکل در ماشین ها بسیار دیده می شود. رعایت نکردن برخی نکات در رانندگی یا عدم تعویض به موقع برخی از قطعات باعث ناک زدن خودرو در حین رانندگی می شود. به همین منظور توصیه می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مارا همراهی کنید.

بررسی مشکل ناک زدن خودرو

همانطور که گفته رعایت نکردن برخی از نکات باعث می شود که موتور خودرو دچار سرو صداهایی شود. یکی از همان ها می تواند ناک زدن باشد. ناک زدن خودرو (Engine Knocking) در مسیر های سربالایی اتفاق می افتد. در واقع زمانی که راننده پدال گاز را رها می کنند، صدایی که شنیده می شود قطع می شود. اما وقتی مجدد پای خود را بر روی پدال گاز می گذارند دوباره صدای مورد نظر به گوش می رسد.

این مشکلات می تواند ناشی از مناسب نبودن عدد اکتان، رسوب انباشت کربن در محفظه ی احتراق و سیلندر و شمع های نامناسب باشد. البته می توان دلیل آن را در برخی از مواقع دلیل ترکیب هوا با سوخت نامناسب هم دانست. در صورتی که در سر بالایی صدای آن شنیده شود می تواند آن را مشکل لوبریکانت دانست. برای اینکه یک رانندگی ایمن بدون مشکل در موتور خودرو داشته باشید بهتر است که روغن موتور را هم چک کنید.

چه مشکلاتی از سوی ناک زدن دیده می شود؟

موارد متعددی از سوی ناک زدن خودرو دیده می شود که به شرح زیر است:

ناک زدن خودرو

باعث بروز خوردگی در سیلندر ها می شود.

پیستون ها را از بین می برد یا سوراخی در آن ها ایجاد می کند.

باعث به وجود آوردن فشار به میل لنگ یا یاتاقان می شود.

با ناک زدن خودرو شمع ها از بین می رود و شاتون ها تغییر شکل می دهند.

پیستون و سوپاپ ها ذوب می شود

از واشر ها دود بلند می شود.

چگونه ناک زدن خودرو را تشخیص دهیم؟

برای اینکه بتوان این مشکل را تشخیص داد، بهتر است که به وضعیت دنده توجه کنید. در برخی مواقع دیده می شود که راننده برای بالا بردن شتاب خودرو دنده سبک انتخاب می کند. در واقع مناسب نبودن دنده می تواند باعث دور گرفتن پیشرانه ها و طولانی شدن پروسه احتراق شود. در صورتی که پای خود را بر روی پدال گاز گذاشتید و صدای عجیب در موتور شنیدید می تواند همان ناک زدن خودرو باشد.

بنابراین باید صداهای غیر عادی خودرو ها را جدی گرفت. در واقع دلایل متفاوتی وجود دارد که می تواند باعث مشکل در خودرو شوند. بخش های مختلف خودرو به یک دیگر ارتباط دارند. در صورتی که خودرو شما خاص هم باشد، اگر به مشکل آن رسیدگی نشود امکان دارد ناک زدن خودرو را در آن ببینید.

کلام پایانی

ناک زدن خودرو یک اصطلاح است که در صورت اشکالاتی که برای سیستم احتراق به وجود می آید این مشکل دیده می شود. این مشکل می تواند به مرور موتور خودرو تحت شعاع قرار دهد. برای همین هم به رانندگان توصیه می شود که قبل از رانندگی در مسافت های طولانی حتما ماشین خود را به یک مکانیک نشان دهند. مکانیک با چک کردن سیستم احتراق می تواند از ناک زدن خودرو جلوگیری به عمل آورد.

Hamid Reza Imani بازدید : 67 پنجشنبه 07 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

دلایل بد جا رفتن دنده

"دنده" از جمله حیاتی‌ترین قطعات خودرو به شمار می‌رود. به‌طورکلی باید گفت برای آنکه خودرو بتواند به درستی کار کند باید تمام قطعات آن سالم باشند. اگر یکی از این قطعات دچار مشکل شود، سیستم اصلی لنگ می‌ماند. ما در این مقاله قصد داریم علت‌هایی را که منجر به بد جا رفتن دنده می‌شوند، بیان کنیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر درباره علت بد جا رفتن دنده علاقه‌مند هستید با ما تا انتها همراه باشید.

جعبه دنده یا گریبکس چیست؟

علت بد جا رفتن دنده

یک خودرو برای آنکه بتواند نیروی موتورش را به چرخ‌ها انتقال دهد تا حرکت کند به یک انتقال دهنده نیرو نیاز دارد. جعبه دنده می‌تواند این کار را برای خودرو انجام دهد. همچنین باید گفت این قطعه باعث تنظیم این نیرو نیز می‌شود. یعنی مشخص می‌کند که چه قدر از این نیرو به چرخ‌ها منتقل شود و در نهایت خودرو با چه سرعتی حرکت کند.

جالب است بدانید وضایف جعبه دنده تنها به مورد گفته شده منتهی نمی‌شود. به عنوان مثال این قطعه از سرعت‌های شدید و غیر قابل کنترل، پیشگیری می‌کند. همچنین باید اشاره کرد که در جهت‌گیری خودرو نیز نقش دارد. زمان‌هایی که موتور خودرو روشن است ولی چرخ‌ها حرکت نمی‌کنند، این گریبکس است که منجر به چنین اتفاقی می‌شود. یعنی نیروی حاصل از موتور را به چرخ‌ها منتقل نمی‌کند.

به چه علت دنده به درستی جا نمی‌رود؟

همان‌طور که از متن متوجه شدید وجود گریبکس برای خودرو بسیار ضروری است و درواقع بدون آن نمی‌تواند حرت کند. پس اگر این قطعه دچار آسیب شود قطعا مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. به‌عنوان مثال بد جا رفتن آن یکی از مشکلات مربوط به این قطعه است. دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش میزان واسکازین جعبه دنده

علت بد جا رفتن دنده

یکی از دلایلی که می‌تواند باعث بد جا رفتن دنده (The cause of bad gear shifting) شود، کاهش واسکازین گریبکس است. موارد مختلفی باعث کاهش میزان واسکازین می‌شوند. به عنوان مثال امکان دارد جایی از جعبه دنده‌ دچار نشتی شده باشد، به همین دلیل باید محل آن را شناسایی و جلویش را بگیرید. به‌طور کلی بهتر است هر چند وقت یک بار سطح واسکازین جعبه دنده را بررسی کنید. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که کیفیت واسکازین نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند بر روی "بد جا رفتن دنده" نقش داشته باشد. پس بهتر است برای خرید این ماده به سراغ برندهای معتبر بروید.

به وجود آمدن مشکل در سیستم کلاچ

یکی دیگر از مواردی که باعث بد جا رفتن دنده می‌شود، وجود مشکل در کلاچ است. به مرور زمان امکان دارد صفحه کلاچ تمام شود. در چنین مواردی کلاچ به درستی جا نمی‌رود. پس بهتر است همیشه آن را چک کنید و در صورت نیاز کلاچ را تعویض کنید. درست است که تعویض این قطعه کار آسانی نیست و هزینه بالایی دارد. اما تعویض نکردن آن امکان دارد منجر به عواقب بدتری شود. نکته مهم اینجاست که اگر سیم کلاچ پاره شود، به طور کلی اختیار جعبه دنده از راننده گرفته می‌شود که بسیار خطرناک است.

درست کار نکردن دنده‌ها

از دیگر عواملی که بر روی بد جا رفتن دنده‌ها تاثیر می‌گذارد، درست کار نکردن دنده‌ها است. یعنی تنظیم دنده‌ها دچار مشکل شده است. اگر با چنین وضعیتی روبه‌رو شدید باید به طور کامل گریبکس را خارج کنید تا بتوانید مشکل را بررسی کنید. حتی امکان دارد مجبور شوید جعبه دنده را نیز تعویض کنید. یکی دیگر از مشکلات مربوط به دنده که منجر به درست جا نرفتن آن می‌شود، این است که بعد از تعویض دنده دوباره آن به حالت خلاص بر می‌گردد. یکی از علت‌های این مشکل ساییدگی دنده‌ است، درنتیجه باید برای رفع آن اقدام کرد. خرابی اهرم دنده و چرخ لنگر نیز می‌تواند بر روی بد جا رفتن آن نقش داشته باشد.

ایجاد اشکال در سنسور الکتریکی

همان‌طور که می‌دانید در خودروهای به روز از سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته‌ای برای هدایت استفاده می‌شود. اگر هر کدام از قسمت این سیستم دچار اختلال شود، امکان دارد دنده به درستی جا نرود. برای رفع این مشکل شما باید حتما به تعمیرکارهای حرفه‌ای مراجعه کنید. زیرا خودتان به تنهایی نمی‌توانید این کار را انجام دهید.

درست رانندگی نکرن و انجام اشتباه در حین آن

شاید به هنگام رانندگی برایتان پیش آمده باشد که کلاچ را به طور کامل نگرفته باشید. باید گفت در چنین شرایطی، دنده به درستی جا نمی‌رود و صدایی از خودرو خارج می‌شود. درنتیجه برای عدم رخداد چنین شرایطی بهتر است کلاچ را تا ته نگه دارید.

کلام پایانی

همان‌طور که از متن متوجه شدیم وجود جعبه دنده برای خودرو بسیار حیاتی است و هر ایرادی در آن می‌تواند منجر به مشکلات جبران‌ناپذیری شود. اگر به هر دلیل متوجه شدید که دنده خودرو شما بد جا می‌رود، بهتر سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید. با این کار متوجه می‌شوید علت این ایراد از کجاست و به راحتی می‌توانید آن را برطرف کنید.

Hamid Reza Imani بازدید : 59 سه شنبه 23 اسفند 1401 نظرات (0)

اگر می خواهید خودروی شما بدون مشکلات جدی به کار کردن ادامه دهد باید اطلاعاتی درباره مسائل فنی آن داشته باشید. اگر چه برخی تصور می‌ کنند که یاد گرفتن مسائل فنی مخصوص تعمیر کاران خودرو و مکانیکی ها می باشد. اما بهتر است هر یک از دارندگان خودرو به میزان لازم درباره مشکلات فنی و روش های پیشگیرانه از این مشکلات اطلاعاتی داشته باشد. "آب و روغن قاطی کردن" ماشین و یا به عبارت دیگر مشاهده روغن در آب رادیاتور به این معنا می باشد که روغن وارد چرخه آب موتور شده است. این وضعیت اکثراً به واشر سرسیلندر مربوط شده و با گرم شدن غیر طبیعی موتور همراه است. در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی را درباره علت آب و روغن قاطی کردن ماشین در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

از کجا متوجه شویم که ماشین آب و روغن قاطی کرده است؟

آب روغن قاطی کردن خودرو

به عنوان یکی از اصلی ترین نشانه های آب و روغن قاطی کردن (Coolant mixes with oil) در اتومبیل ها می توان به چرب شدن آب داخل رادیاتور اشاره کرد. هنگامی که شما برای چک کردن سطح آب داخل رادیاتور درب آن را باز می‌کنید، روی سطح آب مقداری روغن دیده می شود، مخصوصا زمانی که موتور خودرو سرد باشد. این روغن به شکل واضحی در سطح آب دیده می شود.

از دیگر "نشانه های آب و روغن قاطی کردن" در ماشین ها می توان به بخار کردن موتور خودرو اشاره کرد که این نیز به دلیل وجود روغن در داخل رادیاتور است. شما پس از بالا زدن کاپوت ماشین متوجه وجود بخار در قطعات خودرو می شوید. در صورتی که ماشین شما در سرما به خوبی روشن نشود و دود سفید رنگی از موتور بیرون بزند می تواند نشانگر وجود روغن موتور در داخل آب رادیاتور باشد.

با مشاهده این علائم بدون اتلاف وقت سریعا خودروی خود را برای بررسی به تعمیرگاه های مجاز ببرید. زیرا ممکن است در صورت بی تفاوتی نسبت به این ماجرا موتور خودروی شما متحمل خسارات سنگین تری شود.

راه های پیشگیری از آب و روغن قاطی کردن ماشین ها

آب ر.غن قاطی کردن خودرو

همان طور که می دانید همیشه و در هر مسئله ای پیشگیری بهتر از درمان است. برای پیشگیری از قاطی کردن آب و روغن در ماشین و یا اتفاقاتی مشابه با آن لازم است که سرویس های دوره ای وسیله نقلیه خود را با دقت و در بازه های زمانی مشخص انجام دهید. از طرف دیگر برای انجام هر گونه تعمیرات خودرو به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کرده و از مکانیک های حرفه ای استفاده کنید.

نکته مهم دیگر این است که برای خرید قطعات خودرو به فکر صرفه جویی نباشید و از برندهای نامعتبر و قطعات بی کیفیت و نا مرغوب استفاده نکنید. وقتی فیوز فن خنک کننده ماشین بسوزد این باعث بالا رفتن دمای موتور شده و در نهایت باعث سوخته شدن واشر سرسیلندر و آب و روغن قاطی کردن ماشین می شود. بهتر است زمانی که خودروی شما جوش می زند، قبل از خاموش کردن خودرو دمای موتور را با ریختن آب بر روی رادیاتور پایین آورید. به طور کلی اگر ماشین شما روشن است و یا جوش آورده است به هیچ وجه نباید درب رادیاتور را باز نمایید.

زمانی که واشر سرسیلندر بسوزد و یا به هر دلیلی کارایی درست خود را انجام ندهد، می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد که با پیشگیری از آن ها می‌ توان جلوی سوختن واشر سرسیلندر را گرفت. از عوامل سوختن واشر سرسیلندر می توان به درست کار نکردن فن خودرو، جوش آوردن موتور خودرو و همچنین پایان طول عمر واشر سرسیلندر اشاره کرد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی را درباره آب و روغن قاطی کردن ماشین ها در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی بهتر است حواستان را جمع کنید و عوامل پیشگیرانه ذکر شده در مقاله را انجام دهید تا واشر سرسیلندر ماشین شما دچار مشکل نشده و در نهایت خودروی شما آب و روغن قاطی نکند. زیرا می تواند مشکلاتی را به وجود آورده و هزینه‌ های زیادی را به شما تحمیل کند. اما در صورت بروز این مشکل بهتر است برای تعمیر ماشین خود آن را به دست افراد مکانیک ماهر و با تجربه بسپارید تا مشکلات به وجود آمده بیشتر نشود. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.

Hamid Reza Imani بازدید : 56 یکشنبه 14 اسفند 1401 نظرات (0)

شاید از خود بپرسید که "بهترین شمع برای ماشین" چه برندی است؟ یکی از مهم ترین قطعاتی که برای بسیاری از خودرو بسیار حائز اهمیت است، شمع است.  این قطعه  از قطعات مصرفی است که هر از چند گاهی باید تعویض شود. استفاده از آن به منظور روشن کردن موتور خودرو برای حرکت در آمدن باعث بروز جرقه ای بین بنزین و محفظه هوا درون سیلندر خودرو می شود. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد لیست قیمت شمع خودرو به فروشگاه اینترنتی یدک یار سر بزنید. تمامی این روند که طی می شود، باید توسط شمع خودرو صورت گیرد. شمع در انواع مختلفی ارائه می شود.

از جمله می توان به شمع های ایریدیومی، شمع های پلاتینیومی اشاره کرد. برای اینکه بتوان یک شمع مناسب با کیفیت خوبی برای ماشین خریداری کرد باید بیشتر درباره آن اطلاعات کسب کرد. در صورتی که عملکرد شمع خودرو مناسب نباشد و یا مرغوبیتی در آن وجود نداشته باشد، امکان دارد خطراتی را در موتور خودرو به وجود بیاورد.

بهترین شمع برای ماشین چیست؟

بهترین شمع برای خودرو

بسیاری از خودرو با سوخت فسیلی کار می کنند، که نیاز دارند حتما برای مشتعل کردن سوخت درون موتور از یک جرقه برای روشن شدن استفاده کنند. این روند توسط شمع خودرو اتفاق می افتد. شمع ها برای سوخت کامل بنزین مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه قطعه خوبی در این زمینه خریداری شود، بهتر است که حتما از قبل تحقیقاتی در این زمینه صورت گیرد.

به همین دلیل برند های بسیاری وجود دارد که می توان با بررسی آن می توان چیزی را خریداری کرد که بر اساس ویژگی های خودرو ماست. به همین دلیل در انتخاب آن باید مدل خودرو و برند آن با شمع مطابقت داشته باشد. در بررسی بهترین شمع برای ماشین دو ویژگی دارای اهمیت بوده و عبارت اند از حرارت و شدت جریان الکتریکی که هرکدام دارای نکاتی می باشند.

برای اینکه بتوان یک شمع مناسب را برای خودرو خریداری کرد باید این ویژگی ها را مورد بررسی قرار داد. این دو ویژگی که در خودرو نام بردیم مهم ترین نقش اساسی دوام شمع را دارا می باشند. شمع خودرو (Spark plug) دارای کیفیت و ساختار بالایی است. بنابراین انرژی که برای شمع و جرقه مورد توجه قرار می گیرد، باید با ایجاد جرقه به وایر دلکو و سپس با عایق سرامیکی به الکترود برسد.

بررسی شمع خودرو از نظر کارایی و اجزا

همانطور که می دانید برای اینکه یک خودرو به حرکت دربیاید، باید انرژی مکانیکی آن از طریق انرژی شیمیایی سوخت و انجام فعل و انفعالاتی که در موتور خودرو وجود دارد، صورت پذیرد. درواقع ماهیت بهترین شمع برای ماشین در انتقال قدرت برای روشن ساختن موتور ماشین میسر می شود. بنابراین برای اینکه حرکت خودرو به خوبی انجام شود بهتر است که حرکت پیستون ها در سیلندر ها به درستی انجام گیرد. در آن انتقال نیرو به سیستم انتقال قدرت و حرکت آن ها انجام می شود. بعد از گذر از این مرحله باید متراکم شدن مخلوط سوخت و هوا در محفظه صورت پذیرد. سپس جرقه با قدرت بالا باید نقش حیاتی خود را در خودرو ارائه کند.

"شمع خودرو" دارای اجزای مختلفی است که دارای عملکرد و شرایط ویژه ای است. در آن حرارت با شدت بالایی از جریان با کیفیت بالایی صورت می گیرد. شمع خودرو  دارای 7 بخش اختصاصی است که عبارت است از: ترمینال، عایق سرامیکی، پایه، مهره، الکترود مثبت، الکترود منفی، کپ. برای خرید بهترین شمع برای ماشین نیاز است که تمامی کارایی شمع در خودرو را بررسی کنیم. اهمیت بررسی قطعاتی که در آن وجود دارد به ما کمک می کند تا قابلیت های آن را بشناسیم.

بررسی چند برند معتبر برای شمع خودرو

بهترین شمع خودرو

انتخاب برند مناسب گاهی سخت به نظر می رسد. زیرا برند های بسیاری وجود دارند که در بازار ارائه می شوند. همانطور که می دانید بسیاری از قطعات یا چینی یا اروپایی هستند. در کنار برند هایی که وجود دارد، بهترین کار این است که حتما اصل قطعه را خریداری کرد. اما اینکار کمی مشکل است. چرا که ایران در تحریم به سر می برد و خیلی کم پیش می آید که قطعه اصل خودرو یافت شود. بنابراین در این بخش به ترتیب کیفیت چند برند را نام می بریم:

برند بوش

برند NGK

برند Denso

برند Champion

برند Autlite

کلام پایانی

همانطور که می دانید قطعات بسیاری در ماشین وجود دارد که مصرفی نامیده می شود. شمع یکی از همان قطعات محسوب می شود. بنابراین بهترین شمع برای ماشین باید دارای ویژگی ها و ساختاری از نظر قدرت و دوام باشد که بتوان از آن در زمینه های مختلف استفاده کرد.

Hamid Reza Imani بازدید : 74 پنجشنبه 15 دی 1401 نظرات (0)

یکی از مهم ترین گزینه هایی که در هنگام سفر یا رانندگی های شهری به آن توجه ویژه ای داشته باشید، بررسی و توجه به نکات ایمنی در هنگام "جوش آوردن خودرو" است. در بسیاری از مواقع، ممکن است میزان آب موجود درون رادیاتور خودرو کم تر از حد متوسط باشد و در نتیجه دما خودرو بالا برود. به همین دلیل در چنین مواقعی باید نکاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم توجه ویژه داشته باشید تا به مشکل برخورد نکنید. برای بدست آوردن اطلاعاتی درباره وقتی ماشین جوش می آوردن چه کنیم؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید.

خاموش یا روشن نگه داشتن خودرو

نکات ایمنی در هنگام جوش آوردن خودرو

یکی از نکات ایمنی که باید در هنگام جوش آوردن خودرو به آن توجه ویژه ای داشته باشید، خاموش یا روشن نگه داشتن خودرو در چنین مواقعی است؛ بسیاری از افراد در هنگام جوش آوردن خودرو فکر می کنند که با خاموش کردن موتور می توانند از معیوب شدن موتور جلوگیری کنند. اما اگر در هنگام جوش آوردن موتور روشن باشد و شما آب ولرم را درون رادیاتور بریزید، آب سریعا درون موتور شروع به گردش می کند و دما را به آسانی پایین می آورد.

البته ممکن است تا چند ثانیه اول آب ها به صورت بخار از رادیاتور به بیرون پاشیده شوند ولی پس از گذشت چند ثانیه دمای موتور به طور کامل به حالت نرمال بازمی گردد. فراموش نکنید که اگر خودرو شما، خودرو جدید و امروزی است پیش از بازکردن درب رادیاتور سریعا آن را خاموش کنید تا میزان گاز موجود درون سیستم خنک کننده آن از بین برود.

باز کردن درب رادیاتور

یکی دیگر از نکات ایمنی که در هنگام جوش آوردن خودرو (cause of car overheats) به آن باید توجه کنید، نحوه صحیح باز کردن درب رادیاتور است. درب رادیاتور خودرو های جدید مجهز به سوپاپ تخلیه فشار است تا مایع خنک کننده فشرده شده به طور ناگهانی بیرون پاشیده نشود. اما برای ایمنی بیشتر، می بایست یک پتو یا پارچه ضخیم بر روی درب رادیاتور قرار دهید و به وسیله آن درب را باز کنید.

اگر پارچه یا پتو در دسترس شما نبود، خودرو را خاموش کنید و حدود 20 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت 20 دقیقه، جنت آب را لمس کنید؛ اگر حالت بادکنکی نداشت و نرم بود، می توانید با خیالی آسوده درب رادیاتور خودرو خود را باز کنید.

ریختن مایع خنک کننده درون رادیاتور

ریختن مایع خنک کننده درون رادیاتور به شیوه صحیح، یکی دیگر از نکات ایمنی در هنگام جوش آوردن خودرو محسوب می گردد که باید به آن توجه داشته باشید. در هنگام جوش آوردن خودرو، بهتر است بجای استفاده از آب خنک و یخ، از آب ولرم و نیمه داغ استفاده کنید تا اجزای سیستم خنک کننده با گرم و سرد شدن ناگهانی از بین نروند. پیشنهاد می شود برای بهبود کیفیت کار، حدالامکان از مایع مخصوص رادیاتور یا ضد یخ در چنین شرایطی استفاده نکنید چرا که دمای جوش این مایع ها بسیار بالا هستند و اجازه خنک شدن کافی را به موتور نمی دهند.

نبستن درب رادیاتور تا 5 دقیقه

نکات ایمنی در هنگام جوش آوردن خودرو

پس از آن که رادیاتور خودرو را پر از آب نمودید، باید حداقل 5 دقیقه صبر کنید؛ دمای بالای درون سیلندر و سرسیلندر سبب تبخیر شدن آب درون رادیاتور و در نتیجه پایین رفتن سطح آن می گردد. در این زمان، دمای موتور به طور کامل با آب درون رادیاتور یکسان می شود و شما می توانید به صورت مجدد آب درون رادیاتور بریزید.

پیش از بستن درب رادیاتور، پیشنهاد می شود خودرو را روشن کنید و چند لحظه صبر کنید تا از سالم بودن موتور بتوانید اطمینان حاصل کنید. در چنین مواقعی اگر صدای غیر عادی از درون موتور به گوش شما اصابت کرد، سریعا خودرو را به تعمیرگاه منتقل کنید.

تست فن های خنک کننده و تسمه واترپمپ

یکی دیگر از نکات ایمنی در هنگام جوش آوردن خودرو، تست سیستم خنک کننده یا همان فن های رادیاتور و تسمه واتر پمپ می باشد. پس از آن که درون رادیاتور را با مایع خنک کننده پر نمودید، می بایست خودرو را به مدت 10 دقیقه روشن بگذارید تا آمپر آب به حد نرمال برسد و فن ها روشن شوند. اگر فن ها سر زمان مشخص روشن شدند، می توانید با خیالی آسوده کاپوت خودرو را ببندید به ادامه مسیر بپردازید.

کلام پایانی

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، تمام نکات ایمنی در "جوش آوردن خودرو" از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل برای آن که در هنگام جوش آوردن خودرو به مشکل برخورد نکنید به تمامی این نکات توجه و عمل نمایید تا از هزینه های سنگین تعمیرات جلوگیری نمایید.

Hamid Reza Imani بازدید : 53 دوشنبه 28 آذر 1401 نظرات (0)

دلائل متفاوتی وجود دارد که می تواند "علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان" باشد. در صورتی که آب خودرو کم شود، باعث خطا در عملکرد درست خودرو خواهد شد. بنابراین نیازمند تشخیص درست برای علت و عیب یابی آن خواهیم بود. برای اینکه بتوانیم این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم نیازمند راه حل هایی خواهیم بود. با توجه به مشکلی که در این زمینه وجود دارد باید این قطعه حساس را از نظر نوع کارکردی که دارد بررسی کنیم. این سیستم به عنوان خنک کننده موتور خودرو است. بنابراین می تواند باعث خنک شدن اجزای موتور شود. سیستم آب رادیاتور ماشین دارای قطعاتی مانند فن و پروانه است، که باعث خنک تر شدن و نگه داشتن دمای متعدل موتور می شود.

علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان چیست؟

علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان

در صورتی که مخزن آب رادیاتور خالی شود، باید تشخیص درست برای بررسی عیب یابی آن وجود داشته باشد. در واقع باید به موقع به آن رسید. در صورتی که نسبت به آن بی تفاوت باشید، امکان دارد مشکلات دیگری را در بخش های دیگر برای شما به وجود بیاورد. در ابتدا در صورتی که نشتی و یا فرسودگی در سیستم خنک کننده مشاهده کردید، می تواند علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان باشد.

از جمله موارد دیگری که می تواند گریبان گیر شما باشد سوختن واشر سرسیلندر، گیرپاژ کردن پیستون و سوختن بخش فلزی موتور است. تمامی این مشکلات همان علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان است. گرمایی که در تابستان وجود دارد بیشتر بر روی کمبود آب تاثیر می گذارد. آب باعث خنک سازی موتور می شود. اما گرمای هوا تاثیرات خوبی بر روی موتور نمی گذارد. راننده باید میزان آب مورد نظر را در خودرو زود به زود چک کند.

علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان چه نشانه ای دارد؟

در صورتی که سیستم خنک کننده موتور خودرو یک سیستم ایزوله باشد، کم شدن آب در رایاتور می تواند نشان دهنده ی ضعف و خرابی آن در بخش مربوط به مایع خنک کننده باشد. در صورتی که نشتی در سیستم خنک کننده وجود نداشته باشد مانند نشتی در لوله آب و یا رادیاتور (Radiator)، نشتی پولکی سیلندر، خرابی و واشر و... باید نسبت به خرابی ترموستات و رادیاتور بخاری شک کرد. در صورتی که آب رادیاتور کم شده باشد می تواند مشکل را از سرسیلندر ها و ورود آب از سیلندر موتور دانست. بهتر از برای علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان حتما از یک متخصص در این حوزه کمک گرفت.

چه اقداماتی را باید بعد از کم شدن آب رادیاتور در نظر گرفت؟

علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان

علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان می تواند گرمای هوا و یا بی توجهی به میزان آب درون آن باشد. در صورتی که متوجه علت نهایی کم شدن آب رادیاتور شدید، باید داخل آن آب بریزید. در صورتی که به این موضوع توجه نکنید، موتور دچار آسیب های بسیاری خواهد شد. بنابراین خودرو را باید در یک موقعیت خوب پارک کنید. سطح زمین باید صاف باشد. درصورتی که خودرو کار کرده باشد باید 1 ساعت از تایم کارکرد آن بگذرد. در واقع موتور باید خنک باشد. آب مقطر و ضد یخ را باید بعد از ترکیب کردن آن ها با یک دیگر به مخزن اضافه کرد. همچنین هر هفته باید مقدار آب درون مخزن را چک کرد.

مشکلاتی که در صورت آب نداشتن، رادیاتور ماشین به وجود می آید چیست؟

در صورتی که رادیاتور، آب به مقدار کافی نداشته باشد، نمی توانند به خوبی موتور را خنک کند. بنابراین باید به فکر آن بود و به آن اهمیت داد. مایع خنک کننده یکی از مهم ترین بخش هایی است که در رادیاتور وجود دارد. بنابراین اگر آب نباشد و یا گردش آب به خوبی انجام نشود، گرمایی که موتور تولید می کند، با واسطه جرقه و احتراق بسیار شدید می شود. بنابراین مشکل دیگری مانند سوختن واشر سرسیلندر را خواهیم داشت. مشکلاتی دیگر نظیر تاب برداشتن سرسیلندر، رینگ و پیستون هم باعث گرما و در نهایت آتش گرفتن می شوند.

کلام پایانی

توجه به قطعات مختلف خودرو یکی از مهم ترین کار های راننده است. همانطور که می دانید ماشین نیاز به نگه داری دارد. در صورت سهل انگاری می تواند خطر آفرین باشد. یکی از مهم ترین مشکلات در ماشین "کم شدن آب رادیاتور" است. علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان دلائل مختلفی مانند آب و هوا و یا سهل انگاری در توجه به آن وجود دارد.

Hamid Reza Imani بازدید : 54 دوشنبه 21 آذر 1401 نظرات (0)

بررسی دلایل ریپ زدن ماشین

"دلایل ریپ زدن ماشین" یکی از موارد مورد بررسی تعمیرکاران حرفه ای است که در خصوص آن ارزیابی های متعددی انجام گرفته است. ریپ زدن اتومبیل با لرزش آن متفاوت است. در واقع این مشکل برای هر اتومبیلی حداقل یک بار پیش آمده و رانندگان را به دردسر انداخته است. این مشکل در بخش های مختلفی از هر خودرو به وجود می آید. برخی از خودروها در حین استارت زدن ریپ می زنند؛ برخی در حین شتاب گرفتن ریپ می زنند و در هر یک از این شرایط باید فورا برای تعمیرات خودرو اقدام کنید. اما دلایل ریپ زدن ماشین چیست؟ موضوعی است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. همراه ما باشید:

مشکل در اگزوز اتومبیل

ریپ زدن ماشین

برای بررسی مجموعه دلایل ریپ زدن ماشین باید به بخش های مختلف اتومبیل خود دقت داشته باشید و از سلامت هر یک از آن ها اطمینان حاصل کنید. سیستم اگزوز وظیفه خروج گازهای تولیدی در بخش های فنی خودرو را بر عهده دارد و به همین خاطر نقش موثری در اتومبیل های امروزی ایفا می کند. در ساختار این اگزوزها از مبدل های کانالیزوری نیز استفاده می شود که دود خارج شده را تصفیه می کنند و مانع از ورود برخی درشت ملکول های مضر به محیط می شوند. در صورتی که این بخش به درستی عملکرد خود را در خروج دود انجام ندهد، بدون شک با مشکل ریپ زدن اتومبیل مواجه می شوید.

آسیب رسیدن به سنسورهای اکسیژن

از دیگر دلایلی که به ایجاد چنین مشکلاتی دامن می زند، آسیب رسیدن به سنسورهای اکسیژن در بخش خروجی دود است که نتایج آسیب زننده به کل سیستم فنی خودرو دارد. این بخش میزان رقیق بودن دود خروجی را ارزیابی می کند و برای رقیق تر شدن آن مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که سنسورها کثیف شوند و یا عملکرد ضعیفی در این سیستم داشته باشند، به تدریج شاهد "ریپ زدن" خودرو در شرایط مختلف خواهید بود. در صورتی که این سنسورها به صورت کامل مسدود شوند، دیگر اتومبیل شما روشن نمی شود.

خرابی شمع های اتومبیل

ریپ زدن ماشین

یکی دیگر از دلایل ریپ زدن ماشین (engine hesitation) این موضوع است. در برخی از قسمت های اتومبیل، شمع های مخصوص قرار گرفته اند که هر گونه آسیبی به آن ها سبب ایجاد مشکلات مختلف در بخش های فنی اتومبیل می شود. این شمع ها گاهی کثیف می شوند و عملکرد ضعیفی در بخش مورد نظر ایفا می کنند. در صورتی که شمع ها آسیب ببینند، سبب بدسوزی اتومبیل می شوند و سوخت آن را مشتعل نمی کنند. به این ترتیب باید به سلامت این قسمت توجه بسیار زیادی داشته باشیم. سر شاخه های این شمع ها نقش اساسی در این زمینه ایفا می کنند و باید همیشه تمیز باشند. در برخی موارد شمع ها فرسوده نیستند و برای رفع ریپ زدن اتومبیل تنها باید آن ها را تمیز کرد. اما در برخی موارد نیز با فرسودگی این قطعات رو به رو می شویم که برای رفع مشکلات موجود باید حتما تعویض شوند.

بررسی دلایل ریپ زدن خودرو در حین روشن شدن

پیش تر دلایل ریپ زدن ماشین را در سیستم اتومبیل های امروزی بررسی کردیم. اما برخی از این مشکلات در حین روشن شدن وسیله نقلیه ایجاد می شوند که دلایل متعددی دارند. برخی از آن ها به شرح زیر می باشند:

  • مربوط شدن درپوش های دلکو یکی از شایع ترین علل ریپ زدن خودرو است که عملکرد سیستم احتراق را با مشکلات جدی رو به رو می کند. برای رفع این اختلالات باید سیستم دلکو را خشک کنید.
  • خرابی تسمه تایم اتومبیل نیز به وقوع این مشکلات منجر می شود. در صورتی که این قطعه آسیب ببیند، فورا باید تعویض شود.
  • قدیمی شدن فیلترهای سوخت نیز از دیگر مشکلاتی است که در سیستم فنی خودرو به وجود می آید و از مهمترین دلایل ریپ زدن ماشین در حین روشن شدن به شمار می رود. در صورتی که فیلترهای سوخت خودروی خود را به موقع تعویض نکنید، با مشکلات عدیده ای در سیستم سوخت خودرو مواجه می شوید. این فیلترها اغلب مانع از عبور گرد و خاک به محیط می شوند و در طولانی مدت کارایی خود را از دست داده و فرسوده و ضعیف خواهند شد.

کلام پایانی

در این مطالب با دلایل ریپ زدن ماشین آشنا شدید و برخی از روش های رفع این اختلالات را بررسی کردیم. امیدواریم با به کار گیری این ترفندهای ساده این مشکلات در سریع ترین زمان ممکن برطرف می شوند.

Hamid Reza Imani بازدید : 49 یکشنبه 13 آذر 1401 نظرات (0)

یکی از مهم ترین بخش هایی که در هر خودرو دیده می شود، سپر آن است. در صورت تصادف، اولین بخشی که امکان دارد آسیب ببیند، سپر خودرو است. سپر خودرو مانند یک گارد عمل می کند. بنابراین مانع آسیبات جدی به خودرو می شود. سپر در بخش عقب و جلو خودرو قرار می گیرد. رانندگان به منظور حفاظت از خودرو خود باید از سلامت سپر خودرو مطلع گردند. افراد بسیاری هستند که خواهان دانستن نحوه خرید سپر اصل پراید می باشند. بنابراین به این موضوع در ادامه خواهیم پرداخت. شما میتوانید برای اطلاع از لیست قیمت سپر پراید به فروشگاه لوازم یدکی یدک یار سر بزنید و در صورت نیاز قطعه مورد نیاز خودرو خود را خریداری کنید.

سپر اصل پراید چیست؟

سپر اصل پراید

سپر خودرو که به آن گارد محافظتی هم می گویند، از جنس پلاستیک، فلز یا فایبر گلاس است. در سپر شبکه هایی به یک دیگر تنیده شده است که به آن دیاق گفته می شود. کلیات این مجموعه ای که درباره آن توضیح دادیم، سپر یک خودرو را تشکیل می دهد. از جمله وظیفه اصلی که "سپر اصل پراید" دارد، خنثی کردن ضرباتی است که به بدنه خودرو امکان دارد وارد شود، بنابراین می تواند از جان سرنشینان محافظت کند.

برای خرید سپر اصل پراید چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

در صورتی که خواستار خرید سپر خودرو بودید، نیاز است که برای داشتن یک خرید مطمئن حتما مواردی را مدنظر داشته باشید. این نکات کمک می کند شما بتوانید بهترین نمونه از یک سپر را خریداری کنید. موارد را به ترتیب برای شما بازگو می کنیم:

قیمت سپر ماشین

یکی از مهم ترین موضوعاتی که می تواند در خرید تاثیرگذار باشد، قیمت است. همانطور که می دانید جنس های مختلفی در بازار قرار دارد. اصطلاحا برخی فیک برخی دیگر اصل هستند. با این اوصاف قیمت ها در این نمونه از کالا ها نوسان خواهد داشت. اما برای خرید باید قیمت را در نظر داشته باشید و حتما درباره آن تحقیق کنید.

جنس سپر

سپر اصل پراید

همانطور که می دانید جنس سپر (Bumper(car)) می تواند در طول عمر آن تاثیرگذار باشد. به همین جهت باید سعی داشته باشید  سپر هایی را که از جنس نرمی برخودار هستند و هرگز نمی شکنند و قابل تعویض می باشند را خریداری کنید. برخی سپر ها از جنس پلاستیک های خشک و شکننده هستند که با یک ضربه کوچک شکسته می شوند. بنابراین باید از خرید چنین سپر های خودداری کرد.

کیفیت پایه های سپر

بهتر است برای سپر از پایه های فابریک استفاده کرد.

لوازم روی سپر

روی سپر معمولا، چراغ مه شکن، چراغ راهنما، توری و... وجود دارد. در صورتی که هرکدام در تصادف شکسته شده باشند باید به فکر تعویض مجدد آن ها بود.

خار های سپر

سپر دارای تعدای خار است که بر روی آن تعبیه شده است. بهتر است آن ها را قبل از خرید بررسی کرد.

ویژگی های سپر اصل پراید

یکی از لوازم یدکی که برای محافظت از خودرو مورد استفاده قرار می گیرد، سپر است. سپر می تواند علاوه بر دادن ظاهری زیبا به خودرو، محافظت بدنه و سلامت آن باشد. محل قرار گیری آن در بخش جلو و عقب خودرو به همین منظور تعبیه شده است. جنسی که برای تولید آن استفاده می شود، معمولا پلاستیک فشرده است. بنابراین در برابر فشار و ضربه می تواند مقاومت داشته باشد. اجزای تشکیل دهنده سپر بر اساس نوع و مدل خودرو با یک دیگر تفاوت دارند.

اما همگی آن ها دارای عملکردی یکسان برای خودرو هستند. برای نصب و تعویض سپر اصل پراید نیاز است که از افراد متخصص در این حوزه کمک گرفت. همچنین در سپر عقب خودرو هم باید انعطاف پذیری بالایی وجود داشته باشد و همچنین دارای جذب ضربه بالایی باشد. به همین دلیل در نمونه های اصل این موضوع بهتر مشاهده می شود. استفاده از متریال مناسب می تواند به این موضوع معنا ببخشد.

دارای قیمتی بسیار ارزان هستند.

اگر از فروشگاه های مطمئن خریداری شوند، دارای یکسال ضمانت رنگ پریدگی در صورت پوسته پوسته شدن خواهند بود.

با خرید سپر اصل پراید می توانید بهترین انطباق پذیری رنگ را برای خودرو و بدنه یافت.

بالا بودن کیفیت در رنگ هم یکی دیگر از ویژگی های سپر اصل است.

کلام پایانی

سپر اصل پراید در محافظت از این خودرو بسیار کاربرد دارد. به صورتی که نیاز است حتما رانندگان باید برای خرید سعی در انتخاب سپری داشته باشند که از جنس مناسبی برخوردار باشند. چرا که سپر عقب و جلو می تواند از خودرو و سرنشینان آن در برابر ضربات و تصادفات شدید محافظت به عمل بیاورند.

Hamid Reza Imani بازدید : 25 چهارشنبه 02 آذر 1401 نظرات (0)

خودرو از قطعات دائمی و مصرفی زیادی تشکیل شده است که هر کدام وظایف متفاوتی را انجام می­دهند و بعد از یک دوره مصرف انقضای آنها به پایان می­رسد. خودروی پراید برای حرکت کردن به یک سیستم انتقال نیاز دارد که از صفحه کلاچ و دیسک و دیفرانسیل و ... تشکیل شده است. صفحه در سیستم انتقال کار قطع و وصل کردن نیرو به چرخ دنده را به عهده دارد. دیسک و صفحه از مهمترین اعضای خودروهای دنده ای مثل پراید هستند. در این مقاله سعی داریم "نحوه کار دیسک و صفحه پراید" را بطور مفصل برای شما بررسی کنیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

دیسک و صفحه پراید چیست؟

دیسک و صفحه پراید

امروزه پراید به دلیل قیمت پایینی که نسبت به خودروهای دیگر دارد مورد استفاده عموم است. پراید همانند خودروهای دیگر قطعات پیجیده­ای دارد که هرکدام از آنها وظایف خاصی را به عهده دارند. قطعات خودرو طول عمر خاصی دارند و پس از مدتی به دلایل مختلف دچار خرابی شده و نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند. سیستم "دیسک و صفحه کلاچ پراید" به قسمت جلویی یا همان موتور خودرو متصل شده است. این قطعه میان موتور و جعبه دنده قرار دارد و توسط یک رابط به نام پدال در کنار پدال گاز و ترمز در زیر پای راننده قرار گرفته است.

دیسک کلاچ بخشی از سیستم گیربکس پراید است که بصورت حلقوی درون پوسته کلاچ توسط چندین خار، فنر و زبانه فیکس شده است. دیسک و صفحه کلاچ (Clutch) از پرمصرف­ترین قطعات بکار رفته در سیستم کلاچ در خودروهای دنده­ای  هستند. دیسک و صفحه پراید دقیقا در بین موتور و گیربکس واقع شده­اند. اجزای تشکیل دهنده دیسک و صفحه پراید شامل پوسته کلاچ، فنر، لنت و دوشاخه هستند. دیسک و صفحه به دلیل اینکه جزء قطعات مهم و حیاتی "پراید" هستند می­بایست هنگام خرید آن دقت کرد. حال که با دیسک و صفحه پراید آشنا شدید نحوه کار دیسک و صفحه پراید را به شما معرفی خواهیم کرد.

نحوه کار دیسک و صفحه پراید

دیسک و صفحه کلاچ پراید

شما برای مطلع شدن از قیمت دیسک و صفحه پراید میتوانید به سایت یدک یار سر بزنید. همانطور که گفتیم  وظیفه دیسک پراید، انتقال نیرو است، در نتیجه قدرت خودروی پراید افزایش پیدا می­کند. سیستم کلاچ دارای دو دیسک است که یکی از آنها به میل لنگ متصل است و دیگری که صفحه اصطکاک نام دارد نیروی موتور را به گیربکس انتقال می­دهد. نحوه کار دیسک و صفحه پراید بدین شکل است که شما هر دو دیسک را روی میله­ای تصور می­کنید که یک دیسک به پیشرانه و دیسک دیگر به گیربکس اتصال دارد. هنگامی که یکی از این دیسک­ها و میله شروع به چرخش می­کنند، سیستم کلاچ اجازه می­دهد که هر دو دیسک در هم قفل شوند و با سرعت نوسانی یکسان بچرخند.

در نتیجه، انرژی چرخشی چرخ دنده­ها بوسیله کلاچ به جعبه دنده منتقل می­شوند و به سمت چرخ­های خودرو هدایت می­شوند. گاهی اوقات نیاز به چرخش هر دو دیسک نیست، که در اینصورت کلاچ خودرو می­تواند انتقال نیرو را متوقف کند که منجر به توقف دیسک دیگر می­شود. موقع تعویض دنده می­بایست انتقال نیرو بین موتور و دنده­ها قطع شود تا عمل تعویض دنده با وجود اصطکاک کافی بین سطوح بخوبی انجام شود. هنگامی که به پدال کلاج نیرو وارد می­کنید، این قطعه با اهرم زیر آن حرکت می­کنند.

نیرو از طریق سیستم هیدرولیکی پمپی و با جابه جایی دو شاخه کلاچ و حرکت محوری در بلبرینگ کلاچ نیرو انتقال می ­یابد. بلبرینگ قسمت درونی فنر خورشیدی را رو به جلو حرکت می­دهد و فنر که حالت الاکلنگی روی دیسک قرار دارد صفحه را به عقب می­کشد و فاصله اندکی بین فلایول و صفحه و لنت­ها بوجود می­آورد. در نتیجه امکان انتقال گشتاور اصطکاکی از بین می­رود و با برداشتن بار و نیرو از جعبه دنده، عمل تعویض دنده اجرا می­شود. بطورکلی اساس عملکرد نحوه کار دیسک و صفحه پراید به نیروی اصطکاک بین سطوح و انتقال نیرو بستگی دارد بطوریکه کمبود اصطکاک کارایی این مکانیزم کاهش می­یابد.

کلام پایانی

ما در این گفتگو بطور کلی به بررسی دیسک و صفحه کلاچ پراید پرداختیم و قطعات کلاچ را به شما معرفی کردیم. همچنین توضیح دادیم که دیسک و صفحه پراید از قطعات مهم این خودرو هستند و می­بایست با عملکرد آنها آشنایی کامل داشته باشیم. در این مقاله ما  نحوه کار دیسک و صفحه پراید را بطور کامل و جامع مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم با خواندن مقاله شما را با این قطعات مهم خودروی پراید آشنا کرده باشیم و از رفتن به تعمیرگاه و هزینه اضافی بی­نیاز شده باشید.

Hamid Reza Imani بازدید : 31 شنبه 21 آبان 1401 نظرات (0)

کاتالیزور یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو است. اما این قطعه چه وظیفه‌ای دارد و کار آن چیست؟! ما در این مقاله قصد داریم در مورد "وظیفه کاتالیزور 207 کاربردی که دارد، مدت زمان بازدهی آن و عواملی که باعث خرابی آن می‌شوند، صحبت کنیم. اگر به کسب اطلاعت بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید ما با تا انتها همراه باشید.

کاتالیزور 207 چیست؟

کاتالیزور 207

کاتالیزور (Catalytic converter) قطعه‌ای از ماشین است که در مسیر گازهای آلوده قرار می‌گیرد و بیش از 90 درصد این گازهای سمی را تصویه می‌کند. داخل این قطعه یک هسته سرامیکی قرار دارد که روی آن با فلزات گرانبها پوشیده شده است. باید گفت همین فلزات هستند که در تخلیص گازها و بی‌اثر کردنشان نقش دارند. همچنین کاتالیزور باعث بهبود عملکرد موتور می‌شود. به‌علاوه باید گفت به هنگاه معاینه فنی وجود این قطعه برای تاییده مورد نیاز است.

مدت زمان کارکرد کاتالزور چه قدر است؟

همان‌طور که گفتیم وظیفه کاتالیزور 207 تصویفه کردن گازه‌های سمی تولید شده توسط ماشین است. اما باید گفت طول عمر این قطعه به استاندارد آلایندگی آن بستگی دارد. یکی از اصلی ترین قطعه ها در خودور پژو 207 کاتالیزور است. اگر موتور خودرو نقص فنی پیدا کند یا  به خوبی از ماشین نگهداری نشود، طول عمر کاتالیزور کاهش پیدا می‌کند. پس باید دقت داشته باشید زمانی طول عمر این قطعه به پایان رسید باید آن را تعویض کرد.

قیمت کاتالیزور به چه عواملی بستگی دارد؟

باید گفت کاتالیزور  یگی از گران‌ترین قطعات ماشین به‌حساب می‌آید، به‌علاوه با توجه به نوع آلیاژی که در آن استفاده می‌شود، قیمت متفاوتی خواهید داشت. به‌عنوان‌مثال اگر در ساخت آن از آلیاژهای نیکل و رادیوم و غیره به مقدار زیاد استفاده شود، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. باید گفت قیمت کاتالیزور 207 که دارای استانداردهای لازم باشد و بتواند تاییده معاینه فنی را بگیرد نسبت به سایر کاتالیزورها بیشتر است. همان‌طور که متوجه شدیم کاتالیزور در کیفیت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود، درنتیجه قیمت آن متغیر است. دقت داشته باشید که به هنگام خرید کاتالیزور به مراکز مورد اعتماد مراجعه کنید، چرا که ممکن است در فروشگاه‌های نامعتبر کاتالیزور دست دوم را به جای اصل به شما بفروشند.

وظیفه کاتالیزور 207 چیست؟

کاتالیزور 207

همان‌طور که قبلا نیز در این باره گفتیم وظیفه کاتالیزور تصویه گازهای سمی است. یعنی باید گفت وظیفه کاتالیزور این است که تا جایی که می‌تواند وجود گازهایی مانند مونو اکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، هیدروکربن‌ها را کاهش دهد. کاتالیزور با گرم شدن شدید باعث سوخته شدن این گازها و از بین رفتن آن‌ها می‌شود. این قطعه، گازهای سمی را به گازهای کم‌خطرتری مانند دی‌اکسید کربن ونیتروژن تبدیل می‌کنند. این قطعه  ساختاری شبیه لانه زنبور دارد، به همین دلیل سطح تماسش با گازها بیشتر باشد.

چه دلایلی باعث خرابی کاتالیزور می‌شود؟

دلایل متفاوتی وجود دارد که باعث خرابی کاتالیزور می‌شود که در ادامه درمورد آن‌ها توضیح می‌دهیم.

  • بد عمل کردن سیستم احتراق

یکی از عواملی که در خراب شدن کاتالیزور نقش دارد، بد عمل کردن سیستم احتراق است. یعنی اگر این سیستم دچار مشکل شود، کاتالزور نیز خراب می‌شود. ارتباط این دو با هم در این است که وقتی احتراق به درستی انجام نشود، بد سوزی ایجاد می‌شود، این اتفاق باعث می‌شود میزان گاز سمی زیادی تولید شود. اگر میزان این گازها به حدی برسد که سیم پیچ ذوب شود، دیگر نمی‌شود برای کاتالیزور کاری کرد و آن خراب می‌شود.

  • استفاده از سوخت با کیفیت پایین

وظیفه کاتالیزور 207 بسیار مهم است. پس هر گونه خرابی در آن منجر به اتفاقات ناگواری می‌شود و شما چاره‌ای جز تعویض آن ندارید. وقتی سوخت به درستی نسوزد، ذرات آن وارد فیلتر می‌شوند و نمی‌گذارند هوا به درستی عبور کند.

  • کاتالیزور بی‌کیفیت

همان‌طور که اشاره کردیم فروشگاه‌های نامعتبر امکان دارد به شما یک کاتالیزور بی‌کیفیت بفروشند، درنتیجه این محصول طول عمر کمی خواهد داشت و به سرعت خراب می‌شود. در کاتالیزورهای تقلبی سلول‌های کوچکی وجود دارند، به همین دلیل به سرعت مسدود می‌شوند. باید گفت در آمریکا کاتالزورها دارای سلول‌های کوچک هستند اما چون سوخت بسیار خوبی دارند برای ماشین‌های آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌شود.

کلام پایانی

ما در این متن متوجه شدیم که وظیفه کاتالیزور 207 چیست و چه کاربردهایی دارد. به‌علاوه اشاره کردیم این قطعه برای خودرو بسیار حیاتی است اما باید گفت قیمت گرانی دارد. کیفیت در خرید محصول از قیمت آن مهم‌تر است، زیرا اگر کاتالیزور بی‌کیفیت تهیه کنید بعد از مدتی خراب می‌شود و شما مجبورید مجددا آن را تعویض کنید. به‌علاوه در این مقاله اشاره کردیم هر چه آلیاژی که در این قطعه استفاده شده بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. به‌طور کلی شما سعی کنید برای خرید این قطعه به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید.

Hamid Reza Imani بازدید : 25 پنجشنبه 07 مهر 1401 نظرات (0)

درون ماشین انواع مختلف چراغ ها وجود دارد که هرکدام از آن‌ها نشانه دهنده نحوه عملکرد چراغ‌ها و برخی از قسمت‌های خودرو می‌باشند. چراغ‌هایی از جمله چراغ داشبورد، چراغ نقشه و چراغ سقف ماشین جزو آن دسته از چراغ‌هایی هستند که به یکدیگر مرتبط بوده و با یکدیگر خاموش می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید درون ماشین چراغ‌های مختلفی وجود دارد که خراب شدن هرکدام از آن‌ها باعث وارد شدن آسیب به دیگر بخش‌های خودرو می‌گردد. اگر "چراغ‌های ماشین" (Automotive Lighting) شما کار نمی‌کنند، باید علت آن را تشخیص دهید و در اسرع وقت آن‌ها را تعمیر نمایید. در ادامه این مقاله درباره علائم خرابی چراغ تارا با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد پس اگر می‌خواهید اطلاعات لازم را درباره چراغ تارا به دست آورید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

چراغ تارا

 

برخی از علائم خراب شدن چراغ ماشین

در این بخش از مقاله درباره علائم خرابی چراغ تارا و خاموش شدن برخی از چراغ‌های ماشین صحبت خواهیم کرد. پیدا کردن علت اصلی خراب شدن چراغ ماشین می‌تواند به شما در رفع مشکل کمک نماید.

  • چراغ سقف

ممکن است چراغ‌های داخلی خودرو شما خاموش شوند. در این حالت باید از ساده‌ترین راه برای تعمیر آن اقدام کنید. اگر شخصی غیر از راننده از این چراغ استفاده نماید احتمال آنکه عملکرد چراغ با مشکل مواجه شود، بسیار زیاد است. حل این مشکل به نوع ماشین شما بستگی دارد زیرا سیم‌کشی ماشین‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و فرد مجبور است دکمه‌های متعددی را امتحان کند. لازم به ذکر است که در برخی از موارد چرخیدن نور به یک طرف، نشان‌دهنده خراب شدن یا خاموش شدن چراغ ماشین باشد. اگر در موقعیت‌های مختلف، کم نور شدن چراغ را مشاهده کردید، بایستی از دیگر چراغ‌های داخلی خودرو مانند چراغ نقشه و... استفاده نمایید. در صورتیکه نمی‌توانید هیچکدام از چراغ‌های داخلی را روشن کنید، احتمال آنکه مشکل از امتداد مدار باشد، بسیار بالا است.

  • فیوز و چراغ داخلی خودرو

اگر تمامی چراغ‌های داخلی خودرو شما به طور همزمان از کار افتادند ولی موارد دیگری همچون رادیو هنوز کار می‌کند، باید بدانید که علت بروز این مشکل، مشترک بودن تمامی چراغ‌ها با یکدیگر است. که البته مشترک بودن چراغ‌ها با هم نامه بسیار خوبی است و لازم نیست نگران آن باشید. در بسیاری از موارد از کار افتادن همزمان تمامی چراغ‌های داخلی خودرو، به علت بروز مشکل در جعبه فیوز می‌باشد. محل قرارگیری جعبه فیوز هر ماشینی با ماشین دیگر کاملا متفاوت است. ممکن است جعبه فیوز اتومبیل شما در نزدیکی جعبه دستکش، محفظه موتور و یا زیر داشبورد قرار گرفته باشد. لازم به ذکر است که برخی از اتومبیل‌ها بیش از یک جعبه فیوز دارند. برای پیدا کردن محل دقیق جعبه فیوز، می‌توانید از دفترچه راهنما خودرو خود استفاده نمایید. اگر دفترچه راهنما در دسترس نیست از گوگل کمک بگیرید تا بتوانید محل دقیق جعبه فیوز را پیدا نمایید. شما باید به دنبال پیدا کردن جعبه فیوز چراغ باشید. با سرچ کردن مدل و سال تولید خودرو خود می‌توانید محل قرار گیری جعبه فیوز را پیدا نمایید.

آیا فیوز سوخته است؟

پس از پیدا کردن محل دقیق جعبه فیوز، باید به بررسی آن اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که حتی اگر جعبه فیوز سوخته باشد، نمی‌توانید سوختگی را از روی ظاهر آن تشخیص دهید. برای تشخیص اینکه جعبه فیوز سوخته است یا خیر باید از مولتی‌متر استفاده نمایید. اگر مولتی‌متر شما بین پایانه‌های فیوز بدون تداوم بود، به آن معنی است که جعبه فیوز اتومبیل شما سوخته است.

مشکلات سیم‌کشی

در برخی از موارد مشاهده شده است که علت سوختن جعبه فیوز و یکی از علائم خرابی چراغ تارا ، بروز مشکلاتی در سیم‌کشی داخلی خودرو می‌باشد. مشکلات سیم‌کشی می‌تواند موقت و یا دائمی باشد. در صورت بروز چنین مشکلاتی بهتر است جعبه فیوز را چک کنید و در صورت لزوم آن را تعویض نمایید. در صورتیکه جعبه فیوز سوخته را تعویض کنید ولی باز هم با مشکل سوختن فیوز مواجه شوید، به این معنی است که با یک اتصال کوتاه روبه‌رو هستید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای رفع این مشکل با یک متخصص مشورت نمایید و از او بخواهید مشکل را برطرف نماید.

 

کلام پایانی

در این مقاله درباره علائم خرابی چراغ تارا با شما عزیزان صحبت کردیم. خراب شدن چراغ ماشین می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. با بررسی جعبه فیوز و سیم‌کشی آن در برخی از موارد می‌توانید مشکل را برطرف نمایید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای حل مشکلات مربوط به خراب شدن چراغ تارا و یا در صورت تعویض و خرید چراغ تارا حتما با متخصص مربوطه تماس حاصل فرمائید.

Hamid Reza Imani بازدید : 29 پنجشنبه 17 شهریور 1401 نظرات (0)

یک خودرو از قطعات و بخش­های مختلفی تشکیل شده که یکی از مهم ترین آن­ها سیستم برق خودرو است، یکی از اجزای بخش برقی ماشین، "کویل" (Ignition coil) است که وظیفه تامین برق برای جرقه و احتراق بنزین را به عهده دارد، به طور کلی می­توان گفت کوئل ماشین، جریان برق را از باتری گرفته و به شمع­های ماشین منتقل می­کند. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع کویل و کاربرد آن آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

کویل

کویل ماشین چیست؟

کویل یا کوئل در زبان فارسی به معنی سیم پیچ است، ساختمان کوئل خودرو از اجزای مختلفی از جمله سیم پیچی­های اولیه، سیم پیچی­های ثانویه، هسته مرکزی و بدنه کویل ساخته شده است، بدنه این قطعه از  جنس آلومینیوم بوده و ضریب انتقال حرارت بالایی دارد، همچنین جنس سیم­های استفاده شده در این سیم پیچی­ها مسی می­باشد تا توانایی انتقال جریان برق را به خوبی داشته باشد.

به طور کلی می‌توان گفت کویل قسمتی از سیستم برقی ماشین به شمار می‌­آید که وجود آن برای استارت و شروع به کار موتور ضروری است، در واقع این قطعه یک سیم پیچ تقویت کننده است که ولتاژ باتری را تقویت نموده و آن را در زمان نیاز به شمعی که آماده احتراق است می­رساند. به طور کلی کویل در ماشین‌ها برای روشن شدن موتور ضروری است زیرا موتور ماشین برای روشن شدن باید یک فرایند چهار مرحله ای را طی کند که عبارتند از:

  • مکیدن هوا
  • متراکم سازی ترکیب سوخت و هوا
  • احتراق سوخت
  • تخلیه مواد به وجود آمده از اگزوز ماشین

انواع کویل ماشین

به طور کلی انواع کوئل به دو دسته با وایر و بدون وایر دسته بندی می‌شوند که هر کدام دارای زیر مجموعه‌های مختلفی هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

  • کویل‌های وایر دار

این نوع از قطعات در ماشین‌های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفته و وظیفه انتقال برق به شمع‌ها را بر عهده داشته است، این نوع از کویل‌ها به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • کویل معمولی

 این مدل‌ها شکل ساده و استوانه‌ای دارند که یک دلکو به آن متصل است و بیشتر در ماشین‌های کاربراتوری و انژکتوری مورد استفاده قرار می­گیرند، کار این مدل مرتب کردن جرقه‌ها می­باشد.

  • کویل دوبل

این مدل بیشتر در ماشین‌های انژکتوری به کار رفته است و جرقه زنی را به صورت دو به دو و در دو سیلندر یک و چهار، دو و سه به انجام می‌رسانند.

  • کویل بدون وایر

این کویل­ها نسبت به مدل وایر دار آن مزایایی دارند که از جمله آن می­توان به مقاومت و افت ولتاژ کمتر در خودروهای انژکتوری نام برد، در ادامه به دسته بندی کویل‌های بدون وایر می­پردازیم:

  • کویل کتابی

ساختار این مدل همانند کویل‌های دوبل است با این تفاوت که در آن هیچ وایری استفاده نشده و به خاطر شکل پهن تر، آن‌ها را با نام کتابی می‌شناسند.

  • کویل قلمی

این مدل پیشرفته‌ترین نوع کویل است که در خودروهای انژکتوری وجود دارد، در هر سیلندر یک عدد از آن قرار می‌گیرد و میزان ولتاژ آن بالا است.

 

کاربرد کویل در ماشین‌ها چیست؟

ماشین برای روشن شدن نیاز به یک میزان از جرقه دارد، وقتی که میزان این جرقه، یعنی مقدار ولتاژ جرقه کم باشد ماشین روشن نمی‌شود، اساس کار کویل ماشین بر پایه القای جریان الکتریکی می‌باشد که بین سیم پیچ‌های درون آن انجام می‌گیرد. ولتاژ باتری ماشین ۱۲ ولت است، این در حالی است که برای ایجاد جرقه به ولتاژ بالاتری نیاز داریم، که این ولتاژ بالاتر به وسیله کویل ماشین تامین می‌شود. سیم پیچ اولیه کویل که به باتری متصل است جریان برق را گرفته و ولتاژ مورد نیاز را تامین می‌کند، سپس ولتاژ را از طریق سیم پیچ ثانویه به سر شمع ماشین هدایت می‌کند تا عملیات جرقه انجام شود.

 به طور کلی می‌توان گفت خرابی کویل ممکن است باعث آسیب و صدمه به سایر قطعات ماشین شود پس باید به سلامت آن اهمیت زیادی داد، از جمله عواملی که باعث بروز مشکل در کارایی کویل ماشین می‌شود می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرمای زیاد
  • گذشت زمان
  • عملکرد نادرست باتری خودرو
  • استفاده از کویل‌های بی کیفیت
  • کثیف بودن فیلتر هوا
  • بی‌ توجهی به ایرادات برق خودرو
  • تعویض نکردن روغن و لنت

کلام پایانی

کویل یکی از بخش‌های مهم در خودرو است و قیمت آن به مدل ماشین بستگی دارد و خرابی کویل ممکن است باعث آسیب و صدمه به سایر قطعات ماشین شود، در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع کویل و کاربردهای آن در ماشین آشنا کنیم. 

 

Hamid Reza Imani بازدید : 25 دوشنبه 31 مرداد 1401 نظرات (0)

خودرو از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خود را دارند "دیسک و صفحه کلاچ" (Clutch) هم یکی از این موارد هستند، ما در این متن قرار است به طور کامل در مورد تعویض "دیسک و صفحه تیبا" صحبت کنیم، در صورتی که شما در درمورد این موضوع کنجکاو هستید و تمایل دارید اطلاعات بیشتری درمورد آن بدانید با ما تا انتها همراه باشید.

دیسک و صفحه کلاچ تیبا

آشنایی با کلاچ قبل از شناخت دیسک و صفحه تیبا

قبل از آن که در مورد تعویض دیسک و صفحه صحبت کنیم ابتدا لازم است یک آشنایی با سیستم کلاچ داشته باشیم، کلاچ از سه بخش به نام‌های صفحه، دیسک و فلالویل تشکیل شده است، در هنگام روشن کردن خودرو و شروع به حرکت کردن آن یعنی زمانی که کلاچ فعال است، فنرهای آن، این سه قسمت که در بالا ذکر کردیم را به هم فشار می‌دهد تا گریبکس و موتور به هم متصل شوند و هر دو با سرعت یکسانی بچرخند.

عوامی که در کاهش عمر دیسک و صفحه کلاچ تیبا نقش دارد

اگر احساس می‌کنید زمان تعویض دیسک و صفحه کلاچ تیبا شما رسیده باید بدانید که عوامل خرابی دیسک و صفحه تیبا تنوع مختلفی دارند که در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح می‌دهیم.

  • تعویض نادرست دنده

دقت داشته باشید هر بار که تصمیم دارید دنده را تعویض کنید باید تا انتها کلاچ را فشار دهید وگرنه به دیسک و صفحه شما آسیب وارد می‌شود، همچنین وقتی دنده را تعویض کردید باید پای خود را به طور کامل از روی آن بردارید، اگر این موارد به‌طورکامل رعایت کنید عمر دیسک و صفحه کلاچ شما بالا می‌رود.

  • انتخاب غلط دنده

اگر در سر بالایی قرار دارید باید حواس‌تان را جمع کنید که دنده مناسبی را برای این کار انتخاب کنید؛ چراکه انتخاب نادرست در دنده باعث خراب شدن صفحه و دیسک می‌شود، دنده مناسب برای چنین شرایطی 1 و 2 است.

  • رانندگی در ترافیک سنگین

ترافیک یکی دیگر از عواملی است که باعث تخریب صفحه و دیسک تیبای شما می‌شود؛ چراکه مجبورید پای خود را برای مدت زیادی روی کلاچ قرار دهید و همین عامل باعث تخریب آن‌ها می‌شود.

  • شتاب داشتن زیاد در حرکت

از دیگر عواملی که باعث تعویض دیسک و صفحه کلاچ تیبا می‌شود شتاب زیاد در حرکت است، از خودرویی که همیشه شتاب بالایی دارد نباید انتظار سالم بودن دیسک و صفحه آن را داشت.

  • سوار شدن تعداد زیادی از افراد در خودرو

اگر افراد زیادی سوار ماشین شوند هم در آینده‌ای نزدیک صفحه و دیسک ماشین خراب می‌شوند و باید آن‌ها را تعویض کرد.

تمام این مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، عامل‌های تخریب صفحه و دیسک ماشین هستند که باید سعی کنید از آن‌ها دوری کنید البته اگر می‌خواهید ماشین سالمی داشته باشید.

چه زمانی باید صفحه و دیسک تیبا را تعویض کرد؟

همان‌طور که اشاره کردیم صفحه و دیسک در اثر عوامل مختلفی امکان دارد که از بین بروند، در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که علائم خرابی دیسک و صفحه تیبا چیست و چه زمانی باید صفحه و دیسک را تعویض کنیم.

  • سفتی پدال کلاج

زمانی پدال کلاچ سفت و همچنین خشک می‌شود، نشانه‌ای از این است که زمان تعویض دیسک و صفحه کلاچ تیبا رسیده است و شما باید برای این کار اقدام کنید.

  • صدای دنده

اگر وقتی پایتان را از روی صفحه کلاچ برمی‌دارید، پای شما به سرعت به سمت عقب می‌رود، این عامل نشانه این است که زمان تعویض فرا رسیده و شما باید برای این موضوع دست به کار شوید.

  • مشکل در تعویض دنده

 اگر در تعویض دنده مشکل دارید و آن به اصطلاح خوب جا نمی‌رود باید بدانید که امکان دارد دیسک و صفحه کلاچ شما مشکل پیدا کرده باشد و نیاز به تعویض دارد.

کلام پایانی

در این متن ما در مورد تعویض دیسک و صفحه تیبا صحبت کردیم، همچنین اشاره کردیم که ممکن است عوامل زیادی مانند ترافیک سنگین، تعویض نادرست دنده، شتاب دادن زیاد و ... می‌توانند باعث خراب شدن صفحه و دیسک شوند به‌علاوه به تعدادی نشانه مانند سفت شدن پدال کلاچ، مشکل در تعویض دنده و ... اشاره کردیم که مشخص می‌کند دنده باید تعویض شود. ما از تمام این صحبت‌ها به این نتیجه می‌رسیم که کلاچ و مواد تشکیل دهنده آن همگی برای به حرکت درآمدن خودرو حیاتی هستند و درصورت هرگونه خرابی باید به سرعت تعویض شوند.

Hamid Reza Imani بازدید : 22 پنجشنبه 23 تیر 1401 نظرات (0)

"ام وی ام 315" (mvm 315) از جمله خودروهای مدیران خودرو است که نام اصلی آن در حقیقت چری فالوین 2 می باشد که از سال 2009 وارد محصولات چری شد و حدودا از سال 1391 هم با نام ام وی ام 315 وارد بازار ایران شد که در این بین نسخه فیس لیفت آن هم در سال 1394 به بازار عرضه شد، توجه داشته باشید که این خودرو در ابتدا در دو نسخه سدان و هاچبک تولید می شد اما طولی نکشید که تولید نسخه سدان آن متوفق شد و صرفا هاچبک آن تولید و روانه بازار می شود.

ام وی ام 315

مشخصات فنی

سیستم فنی ام وی ام 315 با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندره 16 سوپاپه می تواند 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور را تولید کند که با این تعاریف می توان گفت این موتور شباهت زیادی به موتور TU5 تولید داخل دارد، این موتور دارای سیستم دیفرانسیل جلو و گیربکس 5 سرعته دستی می باشد که می تواند حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و صفر تا صد را در 15 ثانیه طی کند و مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر را هم دارا می باشد، استاندارد آلایندگی این خودرو هم یورو 4 است و می تواند حجم باک 50 لیتری را پر کند.

امکانات رفاهی

از جمله "آپشن های ام وی ام 315" می توان به مواردی همچون نمایشگر لمسی هفت اینچی، تهویه مطبوع دستی، ناوبری فارسی، سیستم مالتی مدیا با قابلیت MP3 و USB و بلوتوث، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان و شش بلندگو، دوربین دید عقب، کیت اسپرت بدنه، سنسور دنده عقب، سیستم مدیریت پیمایش، صندلی های چرمی، رینگ اسپرت آلومینیومی، تنظیم برقی آینه های جانبی، بالابر برقی پنجر های جلو و عقب، گرم کن شیشه عقب و موارد دیگری ماشاره کرد که این خودرو را به یک خودروی متوسط رو به بالا تبدیل کرده است و گزینه مناسبی برای خریداران خودرو می باشد.

ایمنی ام وی ام 315

در بحث "ایمنی ام وی ام 315" هم باید خدمتتان عرض کنیم که قفل مرکزی با ریموت، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیسیتم هشدار سرقت، ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای مجهز به ABS و EBD، ایربگ سرنشینان جلو و چراغ ترمز سوم، امنیت این خودرو را تامین کرده است و به نوعی خیال سرنشینان خودرو را از داشتن ایمنی نسبی راحت کرده است.

طراحی ظاهری و داخلی ام وی ام 315

"ظاهر ام وی ام 315" هم نسبت به سال ساختش مناسب است ولی نمی توان از آن توقع ظاهر یک خودروی لوکس امروزی را داشت اما توجه داشته باشید که نسخه فیس لیفت آن در سال 2012 ظاهر بهتری داشت به گونه ای که جلو پنجره و سپر آن کامل تغییر کرده بود و در قسمت کناره ها و عقب خودرو شامل تغییرات گرافیکی اندکی بود. در "داخل کابین ام وی ام 315" هم نمی توان جذابیت زیادی پیدا کرد و باید به متریال کم کیفیت و خشک به کار رفته در آن عادت کنیم، البته در داخل کابین وجود فضای مناسب برای نشستن را می توان مزیتی برای آن دانست.

Hamid Reza Imani بازدید : 26 دوشنبه 23 خرداد 1401 نظرات (0)

"سوناتا وای اف" (Sonata YF) از جمله خودروهای شرکت هیوندای است که توانسته محبوبیت بالایی در بین مردم جهان و به خصوص مردم ایران پیدا کند، این خودرو تاکنون در نسل های مختلف طراحی و وارد بازار جهانی شده است، ششمین نسل آن که با نام سوناتا YF آن را می شناسند از سال 2011 وارد بازار ایران شد و با توجه به امکانات و کیفیت نسل پنجم این خودرو می توان حدس زد که نسل ششم آن هم دارای کیفیت مناسبی باشد و همین طور هم بود که در ادامه مقاله تمام ویژگی های این خودرو را برایتان بازگو خواهیم کرد، خوب است بدانید که این خودرو تا سال 2013 تولید شد و پس از آن در سال 2014 نسخه فیس لیفت آن با امکاناتی نظیر رینگ ها، سپرها و چراغ های عقب بهتر و با نام سوناتا رینگ کادنزایی وارد بازار شد.

سوناتا YF

مشخصان فنی سوناتا YF

سیستم فنی سوناتا YF دارای موتوری با 4 سیلندر و 16 سوپاپ است، همچنین حجمی معادل 2359 سی سی دارد، این خودرو با قابلیت تنفس طبیعی و دیفرانسیل جلو می تواند حداکثر قدرت 197 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 252 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه را به ثبت برساند. سوناتا وای اف با 6 دنده خودکار شیفت ترونیک می تواند شتاب صفر تا صد را در 9.5 ثانیه طی کند و در پی آن حداکثر سرعت 215 کیلومتر بر ساعت را هم به نمایش بگذارد، همچنین خوب است بدانید که این خودرو دارای وزنی معادل 1411 کیلوگرم است و فاصله بین دو محور آن هم 2794 میلی متر می باشد. در بحث مصرف سوخت این خودرو هم باید خدمتتان عرض کنیم که دارای حجم باک 70 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر است که در نتیجه آن توانسته استاندارد آلایندگی یورو 4 را هم دریافت کند.

طراحی خودرو سوناتا YF

"طراحی ظاهاری سوناتا YF" به نوعی یکی از بهترین طراحی های خودروهای هیوندای می باشد و می توان گفت که چراغ های با کیفیت و دارای گرافیک خاص و همچنین نحوه ارگونومی جالب این خودرو آن را در رقابت نسبت به سایر رقبایش به میزان خوبی جلو انداخته، در نمای "داخل کابین سوناتا YF" هم می توان کیفیت مطلوبی به چشم میخورد، صندلی های جادار، نمایشگر پیشرفته در میان کنسول وسط و فرمان و کیلومتر شمار زیبا از جمله اِلمان هایی است که داخل کابین این خودرو را مناسب و زیبا جلوه داده است.

آپشن های سوناتا YF

"آپشن های رفاهی سوناتا وای اف" هم جای تعریف دارد و تا میزان زیادی می توان گفت که این خودرو را به یکی از خودروهای مدرن و آپشنال حال حاضر ایران تبدیل کرده است و از جمله آنها می توان به مواردی همچون  صندلی ها و فرمان چرمی، سقف پانوراما، صندلی های جلوی برقی، سنسور دنده عقب، سنسور باران، ترمز پارک پایی، چراغ های خودکار، چراغ های جلوی زنون، فرمان برقی، سیستم صوتی با 8 اسپیکر، مانیتور 7 اینچی، کروز کنترل، گرمکن آینه ها، گرمکن برف پاک کن ها، کنترل الکتریکی صندلی ها همراه با حافظه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرمکن و سرد کن صندلی های عقب، تهویه خودکار دوگانه، آینه عقب الکتروکرومیک و آینه های تاشونده برقی اشاره کرد، در مورد "ایمنی سوناتا وای اف" هم می توان به 6 ایربگ، سیسیتم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری ESC و سیستم ترمز  ABS ،EBD ،BAS، اشاره کرد.

Hamid Reza Imani بازدید : 29 پنجشنبه 29 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

"کاتالیزور خودرو" (Catalytic Converter) از آن دسته مواردی است که وجودش در هر خودرویی ضروری است به گونه ای که امروزه هر کشوری به کارگیری کاتالیزور در تولید خودروها را به عنوان یک قانون در نظر گرفته و هر تولید کننده ای که از این قانون سرپیچی کند با عواقب سختی روبه رو می شود، ما هم در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد "کاتالیزور پراید" که یک خودروی ایرانی است صحبت کنیم و ویژگی های مختلف آن را برای شما بررسی کنیم.

همان طور که بیشتر شما کم و بیش از آن اطلاع دارید، وظیفه اصلی کاتالیزور این است که گازهای سمی و مضر خودرو را که از خودرو خارج می شوند را به یک سری گازهای بی خطر تبدیل کند تا در هنگام خارج شدن از خودرو دیگر به محیط زیست آسیبی وارد نکنند، خوب است بدانید در این پروسه گازهای حاصل از هیدروکربن ها به گازهایی مثل co2 و h2o تبدیل خواهند شد که نسبت به گازهای قبلی خیلی کم ضررتر هستند.

اما اکنون میرسیم به خرید کاتالیزور پراید، این نکته بدیهی است که تمام اطلاعات گفته شده در قسمت بالا در مورد کاتالیزور پراید هم صدق می کند و شما می توانید با اتکا به آنها در انتخاب کاتالیزور پراید خود بهتر عمل کنید و آن را با دید بازتری خریداری کنید.

کاتالیزور پراید

برند اصلی کاتالیزور پراید

در مورد برند اصلی کاتالیزور پراید صحبت های مختلفی مطرح است ولی همیشه به یاد داشته باشید که برندی که می توان به عنوان یک برند قابل اطمینان و با ضمانت کیفیت برای خودروی پراید از آن یاد کرد سایپا یدک می باشد، البته برند های دیگری نظیر رضا مشهد و ایران دلکو هم این قطعه را تولید و روانه بازار می کنند اما معروف ترین و محبوب ترین برند در این رابطه بین مردم سایپا یدک شناخته شده است، البته در این بین باید یک نکته بسیار مهم را درنظر گرفت و آن این است که با این وجود که تمام قطعات پراید توسط برند سایپا یدک تولید می شود ولی در مورد کاتالیزور یک استثنا وجود دارد و آن هم این است که کاتالیزور این خودرو توسط ایران دلکو تولید و تحویل خط تولید خودروی پراید میشد، در نتیجه کاتالیزور توسط ایران دلکو تولید و به سایپا و سایپا یدک تحویل داده می شود.

انواع کاتالیزور پراید

به طور کل انواع کاتالیزور پراید شامل دو نوع کاتالیزور یورو 2 و یورو 4 می باشد که هر کدام از آنها مناسب نوع خاصی از مدل های پراید هستند، به طور کلی کاتالیزور یورو 2 بر روی گازهایی نظیر کربن دی اکسید و اکسید نیتروزن تست شده است و در دو نوع بنزینی و دیزلی به کار می رود در مقابل هم نوع یورو 4 بر روی گازهای دی اکسید کربن و اکسید نیتروژن و ذرات دیگری تست شده است.

با تمام تفاسیر بالا شما باید در انتخاب و خرید کاتالیزور پراید دقت مناسبی به خرج بدهید تا بتوانید بهترین نوع آن را متناسب با خودروی خود انتخاب کنید و با انتخاب اشتباه به خودروی خود آسیب وارد نکنید.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 37 پنجشنبه 08 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از مهم ترین و پایه ترین امکانات رفاهی هر خودرو صحبت کنیم و آن چیزی نیست جز "کولر خودرو" (Air Conditioning)، به طور کل این بخش از همان ابتدای پیدایش و اختراع تا زمان حال دچار دگرگونی های فراوانی شده است چه آن زمان که برای خنک سازی فضای داخل کابین خودرو از یک محفظه بزرگ که به بدنه خودرو وصل می شد و دارای آب و دریچه های زیاد بود که با عبور هوا از داخل دریچه ها و برخورد با آب باعث خنک شدن فضای داخل کابین می شد و چه حالا که با مدرن ترین کولرهای خودرو روبه رو هستیم، شما دوستداران عزیز می توانید برای بررسی کامل شارژکردن کولر و یا ارتباط کولر خودرو با مصرف سوخت خودرو در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کولر خودرو

همان طور که بارها در بین رانندگان خودرو ها شنیده اید، روشن کردن کولر بر روی مصرف سوخت خودرو تاثیر مستقیمی می گذارد و دلیل آن هم این است که کمپرسور کولر با یک تسمه به موتور خودرو متصل است و در نتیجه روشن شدن آن، موتور خودرو مقداری از کارایی خود را از دست می دهد چون باید انرژی مورد نیاز کولر را را هم تامین کند.

از نکاتی که عموما برای "مصرف سوخت کولر خودرو" و سلامت کولر به شدت توصیه می شود این است که در هنگام رانندگی در سر بالایی ها از کولر خودرو استفاده نکنید و بیهوده گاز ندهید چون فشار زیادی بر روی خودرو قرار دارد، در روزهای آفتابی سعی کنید خودروی خود را در زیر آفتاب نگذارید و یا اگر مجبور به این کار شدید قبل از روشن کردن خودرو مقداری پنجره ها را باز بگذارید تا گرمای داخل ماشین از خودرو خارج شود و بعد کولر خودرو را روشن کنید تا فشار کمتری به کولر وارد شود، همچنین در نظر داشته باید که در سرعت های بالا به جای باز کردن پنجره ها از کولر استفاده کنید چون باز کردن پنجره ها باعث افزایش مقاومت هوا بر خودرو می شود و در نتیجه مصرف سوخت خورد رو هم بالاتر می رود.

"شارژ کردن کولر خودرو" هم از نکات مهمی است که هرگز نباید آن را فراموش کنید چون باعث آسیب های جدی تر به کولر و خودرو می شود، پس بهتر است که بررسی دوره ای گاز کولر خودرو را در دستور کار خود داشته باشید و به یاد داشته باشید که در هنگام شارژ مجدد از گازی استفاده کنید که با استاندارد های شرکت سازنده خودرو هماهنگی داشته باشد تا به خودروتان آسیب جدی وارد نشود، در مورد نحوه اطلاع از کم شدن گاز کولر خودرو هم می توانید به سراغ لوله آلومینیومی که در سیستم کولر خودرو قراردارد و دارای درپوش خاکستری رنگ است بروید، پس از باز کردن درپوش با یک سوپاپ کوچک مواجه می شوید، اگر آن را فشار دادید و صدای بالا و گاز پرفشار ازش خارج نشد پس کولر خودرو گاز ندارد.

Hamid Reza Imani بازدید : 34 یکشنبه 21 فروردین 1401 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از خودروهای قدیمی و هنوز محبوب بازار ایران صحبت کنیم و آن ماشینی نیست جز "پژو 405" (Peugeot 405)، این ماشین در انواع مختلفی از سال 1987 تا 1996 طراحی و تولید شده است ولی همه نوع های آن نتوانستن در بازار ایران ثبات پیدا کنند و بعد از مدتی از صحنه کنار رفتند اما در مقابل یه سری از مدل های آن مانند GLX در بازار ایران دارای محبوبیّت بالایی است و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در ایران گوشش به اسم پژو 405 نخورده باشد در کل ما در ادامه، سیستم طراحی و آپشن های 405 را بیشتر توضیح خواهیم داد تا شما دوستداران خودرو بیشتر با این خودرو آشنا شوید.

پژو 405

طراحی و آپشن های پژو 405

در ابتدا خوب است بدانیم که از پلتفرم پژو 405 در انواع خودروهای تولید داخل مانند دنا، دنا پلاس، سمند، پژو پارس و ... استفاده شده است و به نوعی این خودرو دیگر جزئی اساسی از خودروسازی ایران شده است و به این راحتی ها از بازار ایران جدا نخواهد شد، همچنین باید بدانید که نسخه ارزان این خودرو پژو GLX و نسخه گران تر آن پژو  405 T16 می باشد که بعد از مدتی تولید آن هم از رده خارج شد، پژو 405 در ابتدای راه خود که فقط در فرانسه تولید می شد در انگلیس هم تولید خوبی داشت و فقط به صورت استیشن در این کشور ارائه می شد، پژو 405 علارغم عملکرد خوبی که داشت ولی در کشورهای اروپایی به دلیل پیشرفت چشمگیر حوزه خودروسازی کنار رفت اما در کشورهایی نظیر ایران که آنچنان پیشرفتی در صنعت خودروسازی نداشتند باز هم وجود دارد از همین رو می توان از آپشن هایی که باعث محبوبیّت و ثبات این خودرو در ایران شده موارد زیر را نام برد.

این خودرو با موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه دارای مشخصات فنی، حجم موتور 1587 سی سی و قدرت 108 اسب بخار در 5600 دور و گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور و همچنین گیربکس دستی 5 سرعته با انتقال نیرو دیفرانسیل جلو می باشد، در بخش "ایمنی پژو 405" هم می توان به ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه ای، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و قفل مرکزی با ریموت اشاره کرد که ایمنی این خودرو را تا حدی قابل قبول کرده است اما باز هم جای ارتقاء دارد، در بحث "آپشن های رفاهی پژو 405" باید به مواردی نظیر شیشه بالابر برقی درب های جلو،کلید باز کن صندوق عقب از داخل، آینه های جانبی برقی، بلندگو های جلو، سیستم صوتی، تنظیم دستی صندلی ها، فرمان هیدرولیک، چراغ های مه شکن جلو و عقب اشاره کنیم که تمام موارد گفته شده در بالا با هم این خودرو را به یک خودروی در حد متوسط مناسب برای سفرهای درون شهری و برون شهری تبدیل کرده است.

Hamid Reza Imani بازدید : 42 چهارشنبه 03 فروردین 1401 نظرات (0)

گیربکس اتوماتیک نوعی از جعبه دنده است که وظیفه تعویض دنده ها را بر عهده دارد و به صورت خودکار هم این کار را انجام می دهد، روغن گیربکیس یا همان واسکازین هم یک مایع روان کننده است که علاوه بر روان کاری وظیفه انتقال قدرت از اویل پمپ به کلاچ را هم بر عهده دارد، به طور کل ما دو نوع روغن موتور داریم، روغن موتور هیدرولیک MTF که این دسته برای گیربکس های دستی ساخته شده و "روغن هیدرولیک ATF" که برای خودروهای اتوماتیک به کار می رود و ما هم در این مقاله قصد معرفی کامل این نوع روغن موتور را داریم.

روغن گیربکس اتومات

ویژگی های روغن گیربکس اتوماتیک

مقاوم نسبت به گرما

این ویژگی باعث شده که روغن گیربکس اتوماتیک مانند رادیاتور عمل کند و گرمای ایجاد شده در گیربکس را به بیرون انتقال دهد و مانع داغ شدن دنده ها شود.

ویسکوزیته یا گرانروی

روغن گیربکس اتوماتیک بر خلاف نوع دستی آن رقیق تر است و در نتیجه ویسکوزیته یا گران روی بهتری دارد و می تواند قدرت را به خوبی به کلاچ انتقال دهد.

مقاوم در برابر خوردگی و ساییدگی

گیربکس ها به دلیل این که از قطعات فولادی، چدنی، آلومینیمی، مسی و... ساخته شده اند در برخورد با یکدیگر دچار فرسایش می شوند، اما روغن گیربکس اتوماتیک این فرسایش و خوردگی را با توجه به ساختار خود به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.

خاصیّت آب گریزی

 یکی از ویژگی های روغن گیربکس آب گریز بودن آن است و این ویژگی به آن کمک می کند که در صورت نفوذ رطوبت یا آب به مخزن، از تشکیل امولسیون های مضر جلوگیری کند.

خاصیّت ضد کف و ضد حباب

یکی دیگر از ویژگی های این روغن جلوگیری از تشکیل کف و حباب است چون وجود حباب مانع انتقال درست قدرت می شود و کارایی ماشین را کاهش می دهد.

از دیگر ویژگی های روغن گیربکس می توان به خاصیت ضد رنگ، ضد اکسیداسیون و قابلیت کنترل لجن هم اشاره کرد.

روغن گیربکس سنتتیک یا مینرال؟

روغن گیربکس اتومات در دو نوع سنتتیک و مینرال تولید می شود که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند، به عنوان مثال روغن گیربکس سنتتیک در برابر گرما و فشار مقاومت بیشتری دارد و در نتیجه قیمت بالاتری هم دارد و معمولا هم در خودروهای جدید به کار می رود اما در مورد خودروهای قدیمی بهتر است از روغن گیربکس مینرال استفاده کنید چون سازگاری بهتری با سیستم آنها دارد.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

طبق نظر کارشناسان، خوب است که روغن گیربکس هر 60000 کیلومتر یا هر 36 ماه تعویض شود اما خیلی بهتر است که روغن گیربکس به صورت دوره ای مورد بازدید قرار بگیرد تا در صورت بروز مشکل سریع بتوان آن را برطرف کرد چون در غیر این صورت خسارت های متعددی به سیستم فنی خودرو وارد می شود، همچنین خوب است پس از مواجه شدن با هریک از عوامل زیر خودروی خود را  برای حل مشکل به تعمیرگاه ها و نمایندگی های مجاز ببرید:

  • جا نرفتن دنده ها
  • تاخیر در حرکت حتی پس از تعویض دنده
  • شنیدن صدای ناهنجار هنگام تعویض دنده

فاسد شدن روغن گیربکس

فساد روغن گیربکس علائمی دارد که به شرح زیر است:

تغیر رنگ

روغن سالم دارای شفافیّت و رنگ قرمز است ولی اگر با روغنی که به رنگ قهوه ای تغییر رنگ داده و شفافیّت خود را هم از دست داده مواجه شدید بدانید که آن روغن فاسد شده است.

شیری رنگ شدن 

شیری رنگ شدن روغن بیانگر این است که روغن با آب مخلوط شده است و همین امر موجب بی کیفیّت شدن روغن گیربکس و سُر خوردن دنده ها روی هم و درست جا نرفتن آنها می شود.

Hamid Reza Imani بازدید : 238 دوشنبه 16 اسفند 1400 نظرات (0)

رانندگی از جمله موارد روتینی است که در زندگی روزمره هزارن یا میلیون ها نفر تاثیر بسزایی دارد، این تاثیر خود عوامل مختلفی دارد که هر کدام به نحوه خاصی بر رانندگی و یا حتی در بعضی مواقع بر زندگی شخصی افراد تاثیر می گذارند، از جمله این موارد که می توان به صورت مفصل در مورد آن صحبت کرد تصادف است، از آن جهت می توان گفت این موضوع مفصل است برای این که این موضوع به خودی خود فقط شامل یک اتفاق و یک زمان خاص نمی باشد بلکه هر تصادفی شامل انواعی از حادثه ها در قبل و بعد از آن است که هر کدام از آنها در زمان و شرایط مختلفی رخ می دهند و هر فردی که با خودرو یا هر وسیله نقلیه ای در ارتباط است باید آنها را به خوبی به خاطر بسپارد تا بتواند در شرایط مختلف که دچار تصادف شده است مشکل خود را حل کند و از آن به خوبی بگذرد.

تصادف رانندگی

دلایل تصادف و انواع آن 

اما حال این سوال مطرح می شود که تصادف به چه دلایلی اتفاق می افتد و یا حتی چه انواعی دارد، این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که کسب اطلاعات هر چه بیشتر در مورد این دو سوال می تواند به شما در خیلی از موارد کمک کند و شما را از مخمصه های بسیاری رها سازد پس قبل از اینکه به فکر رانندگی پر خطر یا حتی رانندگی معمول و درست باشید این دو موضع را با دقت بررسی کنید زیرا برای اینکه تصادف خبر نمی کند و اگر هم در مواردی دچار تصادف بشوید دیگر آن موقع زمانی برای تصمیم گیری و فکر کردن در مورد اینکه در آن لحظه چه باید بکنید نیست و هر آنچه که باید انجام بدهید را باید از قبل آموخته باشید و در عرض چند ثانیه آنها را به کار ببرید، در همین راستا قصد داریم یک مثال در مورد مقصر تصادف در گردش به سمت راست را برایتان شرح دهیم تا بیشتر با فضای واقعی تصادف آشنا شوید، بر همین اساس بهتر است از یک داستان در مورد رانندگی خودم برایتان شروع کنم که اتفاقا در آن رانندگی تصادف در گردش به سمت راست به خوبی مشهود است، خوب داستان از این قرار است که در یک روز سرد زمستانی که باران هم به شدت در حال باریدن بود بنده به همراه یکی از دوستان در حال حرکت برای رفتن به سمت باشگاه بودیم، در همین راستا برای سریع تر رسیدن به مقصد وارد یکی از بزرگراه های بزرگ تهران شدیم و به مسیر خودر ادامه دادیم، البته این ورود ما به بزرگراه بدون آگاهی از مسیر انتخابی بود و نمیدانستیم باید از کدام خروجی برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنیم و بیشتر مسیر هم رفته بودیم و اگر از خروجی درست خارج نمیشدیم باید قید باشگاه رفتن را میزدیم که در راستا همین موضوع دوست کنار بنده از نقشه مسیریاب استفاده کرد و در همین حین که با سرعت در حال حرکت بودیم به بنده گفت که باید از اولین خروجی بیرون بروم، بنده هم به سرعت و بدون رعایت حق تقدم مسیر خود را به سمت راست عوض کرده و در ادامه منجر به تصادف با خودروی عقبی که آن هم با سرعت در حال حرکت بود شدم و در هنگام کروکی پلیس راهنمایی و رانندگی هم بنده به عنوان مقصر شناخته شدم، پس خوب است که شما هم از این داستان درس عبرت گرفته باشید و در هنگام گردش به راست سرعت مطمئنه و رعایت حق تقدم را رعایت کنید وگرنه مقصر شمرده شده و دچار مشکلات زیادی می شوید.

Hamid Reza Imani بازدید : 38 شنبه 30 بهمن 1400 نظرات (0)

آشنایی با پژو 206

در این مقاله قصد داریم در مورد آپشن های یکی از خودروهای محبوب شرکت پژو به نام "پژو 206" (Peugeot 206) صحبت کنیم، خودرویی که از همان ابتدای تولید و عرضه به بازار جهانی مورد توجه خیلی از کشورهای جهان قرار گرفت و در همان زمان توانست به کشورهایی نظیر برزیل، مالزی، آرژانتین و... راه پیدا کند، سال ساخت این خودرو توسط شرکت پژو به سال 1998 تا 2010 بر می گردد که در این مدت نه تنها محبوبیت آن کم نشد بلکه روز به روز بر علاقه مندان آن اضافه می شد، در واقع این خودرو با توجه به شکل و شمایل و امکاناتی که دارد خودرویی جوان پسند محسوب می شود و به همین علت هم است که از بازار ایران کنار گذاشته نمی شود، در حال حاضر با این که تولید این خودرو توسط شرکت فرانسوی پژو متوقف شده است اما هنوز ایران خودرو این اتومبیل را مونتاژ می کند و در تیپ های مختلف آن را به مشتریان عرضه می کند.

پژو 206

طراحی و امکانات پژو 206

در بحث "طراحی ظاهری پژو 206" همان طور که در بالا خدمتتون عرض کردیم دارای طراحی بصری مناسبی است و منطبق بر علایق جوانان می باشد، در نمای جلوی خودرو هماهنگی هندسی خاصی در بین چراغ های خودرو وجود دارد به گونه ای که با یک ورودی هوای اسپرت و کاپوت خمیده جذابیت خاصی به خودرو داده است در نمای جانبی هم، درب ها با داشتن فریم های مشکی رنگ و آیرودینامیک خاص، جلوه زیبایی به خودرو می دهند اما نکته ای که در این بین وجود دارد ناهماهنگی اندازه درب های عقب و جلو هستند به گونه ای که درب های جلو با اندازه مناسب برای رفت و آمد افراد بسیار خوب هستند اما درب های عقب به دلیل کوچکی زیاد، کار را کمی برای سرنشینان عقب سخت می کند، در نمای عقب هم وجود چراغ های کشیده با برجستگی مناسب سپر نمای جالبی به خودرو داده است، البته در نسخه SD این خودرو نمای عقب آن چنان جذابیت خاصی ندارد و وجود صندوق، نمای ظاهری آن را کمی تغییر داده است، در مورد "داخل کابین پژو 206" هم با وارد شدن به اتاق آن متوجه می شوید که از ادوات ساده ای در این خودرو استفاده شده است ولی فضای خوب سرنشینان جلو و پنل کیلومتر شمار نسبتا اسپرت تا حدی این ضعف را از یاد می برد اما یکی دیگر از نکات مهمی که باید مدنظر داشته باشید وجود فضای کم در قسمت عقب خودرو است که دو سرنشین بالغ به سختی در آن قرار می گیرند.

 در مورد آپشن های پژو 206 بهتر است چند نکته را بدانید که در این خودرو شما قادر خواهید بود که با نصب آپشن های بیشتر امکانات آن را ارتقاء بدهید، در بقیه موارد این خودرو هم می توان به وجود دو عد کیسه هوا، ترمزهای دیسکی چرخ های جلو ( در تیپ 5 و SD هر چهار چرخ دارای ترمز دیسکی هستند ) به همراه سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز اضطراری EBA، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، شیشه های برقی درب جلو (در تیپ 5 و SD هر چهار شیشه برقی هستند)، تنظیم دستی آینه های جانبی (در تیپ 5 و SD تنظیم آینه های جانبی برقی بوده و دارای گرمکن و حسگر دماسنج هم هستند)، سیستم تهویه مطبوع دستی (تیپ 5 و SD دارای تهویه مطبوع اتوماتیک هستند)، تنظیم ارتفاع صندلی راننده و سنسورهای دنده عقب و داشتن 4 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی خودروهای اروپا اشاره کرد.

Hamid Reza Imani بازدید : 36 یکشنبه 17 بهمن 1400 نظرات (0)

مقدمه ای بر رنو مگان

"رنو مگان"(Renault Megane) یکی از خودروهای محبوب فرانسوی است که در سال 1995 از سوی شرکت رنو معرفی شد و به نوعی جانشین خودروی رنو 19 محسوب می شود، مگان از همان ابتدا در دو نسخه سدان و هاچبک تولید و روانه بازار می شد، تاکنون نزدیک به چهار نسل از این خودرو تولید شده است که نسل دوم آن در سال 2006 به شکل وارداتی و سپس از سال 1378 به شکل مونتاژ وارد بازار ایران شد و تا کنون هم مونتاژ آن ادامه داشته است و همچنان از خودروهای محبوب بازار ایران محسوب می شود، شما عزیزان می توانید مشخصات جامع تر رنو مگان را با خواندن مطالب پایین بدست بیاورید.

رنو مگان

مشخصات فنی رنو مگان

در "سیستم فنی مگان" از یک پیشرانه 2 لیتری با 16 سوپاپ استفاده شده است که قادر است قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 188 نیوتن متر را برای یک خودروی 1385 کیلوگرمی به ثبت برساند، شتاب گیری این خودرو هم طی آزمایش های انجام شده 11.1 ثانیه اندازه گیری شده است، در مورد گیربکس به کار رفته در این خودرو هم خوب است بدانید از یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در این خودرو استفاده شده است که یکی از دلایل شتاب گیری پایین این خودرو هم محسوب می شود، همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو هم 10 لیتر در هر صد کیلومتر است.

طراحی رنو مگان

"ظاهر مگان" آن چنان دارای خلاقیّت نیست ولی در مقایسه با دیگر خودروهای هم رده خود اتفاقا دارای جذابیّت هم می باشد، در قسمت جلوی این خودرو از چراغ های نسبتا کشیده و جلوپنجره بزرگی استفاده شده است، در نمای کناری هم دارای کمی انحنا با فریم های مشکی رنگ است اما با نزدیک شدن به بخش عقب خودور دیگر جذابیّت آنچنانی نمی بینیم و چراغ های ساده عقب و درب صندوق نسبتا بزرگ نمای پشت خودرو را تشکیل می دهند.

و اما "داخل کابین مگان" هم مانند فضای بیرون آن است و آن چنان که باید طراحی خاصی ندارد که از جمله موارد آن می توان به کیفیّت نسبتا پایین متریال به کار رفته در ساخت داشبورد و کنسول وسط خودرو اشاره کرد اما باید بدانید که وجود فضای زیاد به همراه صندلی های راحت هم از ویژگی های مثبت داخل کابین خودرو است.

آپشن های رنو مگان

"آپشن های مگان" شامل سیستم کلید کارتی و استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتومات، شیشه های برقی اتوماتیک برای تمام درب ها، آینه های جانبی برقی، پرده شیشه های عقب، برف پاک کن هوشمند، چراغ های اتوماتیک، کامپیوتر سفری و فرمان برقی می باشد، "ایمنی مگان" هم وضعیّت خوبی دارد و شامل ایربگ های سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ به کمک سیستم های ABS و EBD می باشد، همچنین این نکته هم حائز اهمیّت است که این خودرو در مقایسه با خودروهای هم رده خود مانند مزدا 3 و زانتیا که دارای استاندارد ایمنی یورو 3 می باشند،رنو مگان دارای استاندارد یورو 5 می باشد و از این نظر خودرویی کاملا ایمن محسوب می شود.

Hamid Reza Imani بازدید : 30 یکشنبه 03 بهمن 1400 نظرات (0)

استارت چیست؟

حتما تا حالا اسم هندل، فنر های بادی و سیلندر باروت به گوشتان خورده، این اسامی نسل اول استارت ها میباشند، حالا بماند که در زمان های خیلی قدیم یه سری از ماشین ها با هل دادن روشن میشدند و شروع به کار میکردن، به طور کلی هر وسیله نقلیه ای برا روشن شدن، نیاز دارد ابتدا موتور خود را به حرکت در آورد و اینجاست که نقش نمادین استارت ها معلوم میشود، در واقع "استارت" (Starter) با مکانیزمی که در سیستم خود دارد انرژی الکتریکی را از خودرو میگیرد و همان انرژی را با یه سری تحولات به انرژی مکانیکی تبدیل میکند و بعد آن را به موتور تحویل میدهد تا خودرو شروع به حرکت کند. تاریخچه اختراع استارت برمیگردد به ساخت یک استارت برای یک موتور، اما این مورد هیچ وقت به عنوان استارت شناخته نشد، بعدها یک مهندس برق انگلیسی به نام ((اچ جی داوسینگ)) در سال 1896 میلادی موفق به ساخت یک استارت برقی شد اما باز به عنوان یک اختراع ثبتش نکردند تا نوبت به آمریکایی ها رسید، آمریکایی ها خیلی زرنگ تر از انگلیسی ها بودند و پس از سال ها تلاش و اختراع های متعدد سرانجام توانستند در سال 1911 میلادی توسط شخصی به نام ((چارلز اف کترینگ)) اولین موتور استارتی را برای جایگزینی استارت ها قدیمی نظیر هندل ها، اختراع و روانه بازار کنند، این امر موجب شد تا همان سال شرکتی به نام کادیلاک از استارت الکتریکی بر روی خودرو های تولیدی خود استفاده کند، در ادامه با ما همراه باشید تا شناخت کامل تر استارت را با یکدیگر بررسی کنیم.

استارت خودرو

ساز و کار استارت الکتریکی چگونه است؟

به طور کل "اساس کار استارت های الکتریکی" بر حسب میدان مغناطیسی میباشد، به این شکل که در آن ها بالشتکهایی (هسته های آهنی) قرار داده شده که سیم پیچ هایی به دور آنها پیچیده شده است و وقتی جریان برق از آنها عبور کند شروع میکنن به تولید میدان مغناطیسی و ایجاد قطب های N و S در هسته های آهنی، حال در این میان یک سیم پیچ دیگر که حاوی جریان هم میباشد و آن را به نام آرمیچر میشناسند و محل قرار گیری آن هم در مرکز میدان مغناطیسی است با دریافت نیروی مغناطیسی حاصل شروع به چرخش میکند و این همان تبدیل نیروی الکتریکی به مکانیکی است.

اما استارت های رایج و معمولی که ما از آنها استفاده میکنیم دارای دو بخش اصلی به نام های اتوماتیک استارت و موتور استارت میباشند که این دو باز خودشان هم دارای توضیح و اجزایی به شرح زیر میباشند:

اتوماتیک استارت در واقع استوانه کوچک تری است که بر روی استوانه بزرگ تر که موتور استارت نام دارد واقع شده است، اتوماتیک استارت رابطی بین نیروی الکتریکیی که از باتری گرفته میشود و به موتور استارت (همون استوانه بزرگ تر) انتقال داده میشود میباشد و با کنتاکتوری که در خودش دارد این تبادل نیرو را انجام میدهد و همچنین وظیفه اتصال دنده استارت به فلایول را عهده دار میباشد، و شامل قطعات زیر است:

  • فیش اتوماتیک
  • اهرم دو شاخه
  • پلانجر
  • دو پیچ
  • پولکی مسی
  • سیم پیچ کشنده
  • سیم پیچ نگهدارنده

وقتی سیم پیچ کشنده،دپلانجر را به داخل اتوماتیک استارت میکشد، سیم پیچ نگهدارنده آن را در اتوماتیک نگه میدارد و عبور جریان برق از آنها هم باعث ایجاد میدان مغناطیسی شده و موجب چرخش پلانجر میشود و پولک مسی هم از این چرخش تاثیر میگیرد و به حرکت وا داشته میشود و باعث ایجاد ارتباط بین دو پیچ میشود، در این بین کار دیگر اتوماتیک این است که در آن، پلانجر با توان خود دو شاخه ای که به آن وصل هست را به حرکت در آورد و همین موضوع هم سبب میشود دنده استارت که نصف آن در اتوماتیک و نصف دیگرش در موتور است را به سمت فلاویل هل دهد و ارتباط بین آنها را برقرار کند.

در مقابل موتور استارت شامل موارد زیر است:

  • آرمیچر
  • سیم پیچ های آرمیچر
  • هسته آرمیچر
  • شافت آرمیچر
  • پوسته اصلی
  • جا زغالی پلاستیکی
  • زغال ها
  • بالشتک ها
  • پیچ اتصال بالشتک ها به پوسته
  • کلکتور آرمیچر
  • فنر و پایه نگهدارنده زغال ها
  • دنده استارت
  • کلاچ (نه اون کلاچی که زیر پای راننده میباشد)

موتور استارت دارای پوسته اصلی است که بدنه آن را تشکیل میدهد، مورد بعد بالشتک ها هستند که آنها هم توسط پیچ ها به پوسته اصلی وصل شده اند و وظیفه انتقال نیرو الکتریکی از خروجی اتوماتیک استارت را دارند و همین امر به آهنربا شدن آنها می انجامد، هر کدام از بالشتک ها یک زغال با فنر و پایه نگهدارنده دارند و در جازغالی پلاستیکی قرار گرفتند و نکته مهم اینه که این زغال ها بر سر سیم های بالشتک ها متصل شدند و جریان برق را به کلکتور آرمیچر هدایت میکنند، قطعه آخرم که آرمیچر است، قطعه ای که تولید میدان مغناطیسی میکند و با چرخش خود باعث حرکت دنده استارت و در نهایت چرخش فلایول و روشن شدن موتور میشود.

Hamid Reza Imani بازدید : 47 چهارشنبه 15 دی 1400 نظرات (0)

جنیون پارت

در این مقاله قصد معرفی یک برند خاص در حوزه فروش قطعات و لوازم یدکی خودرو را داریم ، منظور از این برند، کپانی "جنیون پارت" (Genuine Parts) است ، شرکتی که در سال 1928 توسط کارلی فاسر تأسیس شد و حیطه اصلی کارش در فروش قطعات شرکت هیوندای و کیا موتورز می باشد ، این کمپانی طی یک قرن کار خالصانه توانسته با تأسیس بیش از3000 شعبه در جهان و داشتن 5000 کارمند اسم و رسم فوق العاده ای برای خودش به پا کند و همین معروفیت باعث شد که در مدت زمان کوتاهی بتواند محبوبیت بالایی در ایران پیدا کند و با توجه به بازار داغ فروش قطعات یدکی در ایران در آن زمان توانست فروش خوبی در ایران داشته باشد و هنوز هم این مزیت را برای خود نگه داشته است، شما عزیزان برای بیشتر دانستن در مورد برند جنیون پارت می توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

جنیون پارت

انواع قطعات جنیون پارت

در مورد "تنوع قطعات جنیون پارت" باید خدمتتون عارض شویم که ، جنیون پارت در واقع تولید کننده قطعات و لوازم نیست و فقط رابط بین کارخانه و مشتریان است و با راه های مختلفی محصولات را به فروش می رساند ، قطعات مذکور با دسته بندی های مختلفی وارد بازار می شوند که می توان از جمله آنها به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطعات بدنه
  • لوازم جانبی
  • قطعات گیربکس
  • قطعات موتور
  • و.....

جنیون پارت با تمام این موارد همیشه به فکر تولید محصولات با کیفیت و با ضمانت بوده است و هیچ وقت محصولی نامرغوب روانه بازار نکرده است و مطمئن باشید که با خرید محصولات این شرکت می توانید از مزیت هایی مانند تنوع بالای محصولات، ضمانت سلامت فیزیکی، خدمات پس از فروش و بسته بندی ایمن محصولات برخوردار شوید.

در مورد بسته بندی قطعات این شرکت باید خدمتتون عرض کنیم که جنیون پارت قطعات خود را به یک صورت بسته بندی و در دورنگ مختلف ارائه می کند که برای لوازم هیوندای از رنگ آبی و برای کیاموتورز از رنگ قرمز استفاده می شود و سایز بسته بندی هایش هم بسته به نوع و اندازه قطعه می تواند متفاوت باشد اما نکته مهم تر که باید آن را همیشه در نظر داشته باشیم این است که هنگام خرید قطعات جنیون پارت به یک سری اِلمان های خاص بر روی بسته بندی ها توجه کنیم اما این اِلمان ها چیست؟ مؤلفه های مذکور شامل برند اصلی جنیون چارت، بارکد (QR)، هولوگرام برند جنیون پارت، شماره سریال و کد فنی اختصاصی هر محصول می باشد که همه این موارد با هم اطلاعات هویتی هر محصول و همچنین تضمین اصالت آن را نشان می دهد و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد و فقط به یکی از آنها برای خرید محصول توجه کنیم بلکه همه این موارد با هم یک محصول با کیفیت را برای ما به ارمغان می آورند.

Hamid Reza Imani بازدید : 37 چهارشنبه 01 دی 1400 نظرات (0)

شناخت پژو 407

"پژو 407" (Peugeot 407) یکی از سدان های خانوادگی شرکت پژو است که طی سال های 2003 تا 2010 توسط شرکت "پژو" طراحی و تولید شده و جایگزین مدل 508 شد، بعد از عرضه پژو 407 به بازار جهانی، این خودرو توانست در سال 1384 مورد توجه نمایشگاه های خودروی ایران قرار بگیرد و سرانجام در سال 1387 این سدان فرانسوی پا به بازار ایران گذاشت و توانست تا سال 1390 توسط ایران خودرو و سایر افراد وارد ایران شود و بعد از آن، واردات آن به طور کل در ایران متوقف شد ولی در همین مدت توانسته بود رضایت نسبی مشتریان داخل کشور را بدست آورد، در ادامه مزایا و معایب پژو 407 را هم برایتان بازگو خواهیم کرد تا دید بهتری نسبت به این خودرو داشته باشید.

پژو 407

مزایا

کیفیت ساخت و ایمنی مناسب

"قطعات پژو 407" در مقایسه با دیگر خودروهای شرکت پژو از کیفیت بهتر و استهلاک کم تری برخوردار بود و همین مسئله سبب شده بود که یکی از خودروهای محبوب وارداتی محسوب شود که اگر ایران خودرو در بحث خدمات پس از فروش این خودرو، پشتیبانی بهتری از خود نشان می داد قطعا این خودرو جایگاه بهتری پیدا می کرد و می توانست از خودروهای کم خرج و با کیفیت بازار ایران شود.

در مورد بحث "امنیت پژو 407" هم می توان گفت که هم این خودرو سیستم های مختلفی همچون ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و شش کیسه هوا را در خود جای داده است که نسبت به خودروهای هم دوره خود تفاوت مشهودی ایجاد کرده و از نظر ایمنی رضایت مشتریان را بدست آورده، همچنین این خودرو در استانداردهای اروپا موفق به کسب نمرات خوبی شده است.

سواری مناسب

پژو407 با این که دارای کاستی هایی است اما هندلینگ خوب این ماشین با اقداماتی نظیر فرمان برقی خوب که به راحتی در اختیار راننده است و سیستم تعلیقی مناسب که تمام ضربات وارد شده به کابین را دفع می کند توانسته برخی از این کاستی ها را به میزان قابل توجه ای کاهش دهد.

معایب

واردات محدود

یکی از معایب مهم این خودرو، واردات کم آن بود که از جمله دلایل مختلف آن تحریم ها یا جا نیفتادن در بازار ایران و  وجود رقبای کره ای بود که مدت حضور این ماشین را به سه سال کاهش دادند.

تعمیر و نگهداری سخت

از دیگر معایب مهم این خودرو موضوع "تعمیر و نگهداری سخت" آن است که این امر همان طور که در قسمت های بالا هم به شما گفتیم از پشتیبانی ضعیف ایران خودرو نشئت می گیرد و مالکان این خودرو را مجبور می کند که قطعات این خودرو را از بازار آزاد تهیه کنند و ریسک قیمت بالا و تقلبی بودن قطعات را به جان بخرند، از سوی دیگر در پی واردات کم، تعمیرکاران آشنایی کاملی با این خودرو ندارند و در نتیجه در مواقع خرابی خودرو نمی توانند خودرو را به خوبی تعمیر کنند.

Hamid Reza Imani بازدید : 49 سه شنبه 16 آذر 1400 نظرات (0)

بررسی سمند

خودروی "سمند" (Samand) نقش مهمی در تاریخ خودرو سازی ایران دارد و در دوره ای که ایران از پیشرفت صنعت خودرو نسبت به سایر کشورها عقب افتاده بود و بازار خودروی ایران را پیکان و پژو 405 پر کرده بود، به داد کشور رسید و تنوع جالبی به خودرو سازی ایران داد. طراحی کلی پلتفرم سمند در ابتدا توسط یک کمپانی انگلیسی به نام ((فرست اتومیتو)) پایه گذاری شد و بعد ها با خرید این طرح از این کمپانی توسط ایران و ایجاد اصلاحات و تغییراتی در آن به خط تولید ایران خودرو سپرده شد و در نتیجه آن اولین خودروی ملی ایران به نام سمند در سال 1380 وارد پروسه تولید شد و در هر دوره تیپ های مختلفی از آن به بازار عرضه شد که با بررسی جامع تر سمند متوجه خواهید شد در حال حاضر این خودرو جزو محصولات پرفروش ایران خودرو قرار دارد.

سمند

آشنایی با انواع مختلف سمند

سمند بنا به استفاده های مختلف، تنوع مختلفی از انواع سمند ارائه داده است که می توان از آنها به موارد زیر اشاره کرد: 

سمند X7 (سمند معمولی) 

این مدل از سمند، معمولی ترین نوع آن محسوب می شود و دارای موتور XU7 است که قبلا این نوع موتور در پژو 405 هم استفاده شده، این موتور 8 سیلندری توان تولید 100 اسب بخار و گشتاور 153 نیوتن متر را دارد و از سوخت ترکیبی 1.8 لیتری پیروی می کند. این خودرو از نظر امکانات رفاهی بسیار معمولی است و فقط دارای شیشه بالابر برقی جلو است، "ایمنی سمند X7" هم در سال های اخیر قابلیّت های خوبی از خود نشان داده که از جمله آنها می توان به بدنه محکم آن اشاره کرد، از جمله ایرادات این مدل هم سر و صدای زیاد و ترمز های بد آن است که تولید کنندگان قول رفع مشکل آن در نسخه های بعدی را داده اند. این مدل حدود سال های 81 تا 88 روی خط تولید قرار داشت و پس از آن تولیدش متوقف شد.

سمند EL

این نوع هم از نظر مشخصات فنی و ظاهری با نوع X7 مو نمی زند و شباهت زیادی با هم دارند، در اصل این مدل از سال 84 برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی مانند سیستم تاکسیرانی تولید شد و حدودا تا سال 1391 روی چرخه تولید قرار داشت.

سمند LX

این نسخه را به نوعی می توان پر طرفدار ترین مدل سمند دانست که از سال 1383 رو به تولید آورده و تا اکنون ادامه داشته، در حال حاضر این مدل از سه نوع موتور EF7 ،EF7 دو گانه سوز و معمولی پیروی می کند، در سایر مشخصات فنی هم در صورت استفاده از موتور معمولی مانند نوع X7 است و در صورت استفاده از EF7 هم به صورت بنزین سوز است و هم گاز سوز. گیربکس این مدل 5 سرعته دستی است، شتاب صفر تا صد 13 ثانیه دارد، سوخت ترکیبی آن 8.5 لیتر و حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت، برای موتور معمولی را دارا است. برای موتور EF7 هم 115 اسب بخار قدرت، 153 نیوتن متر گشتاور، شتاب 14.5 ثانیه و سرعت 190 کیلومتر برساعت و مصرف سوخت 7.5 لیتری ثبت شده است، در مدل دوگانه سوز این موتور هم استفاده از گاز صرفه اقتصادی خوبی به همراه دارد، از جمله موارد رفاهی که محبوبیت نوع LX را به همراه دارد، فرمان پذیری بهتر، ایربگ جلو، تنظیم صندلی برقی، تنظیم آیینه های جانبی، سنسور عقب و درب باز کن صندوق عقب از داخل می باشد.

سمند SE

نوع بعدی "سمند SE" است که نسخه اقتصادی تر LX می باشد و از نظر مشخصات فنی همانند مدل معمولی LX است اما در مورد ظاهر اندک تفاوت هایی در پنجره ها و چراغ های عقب دارد و همچنین این خودرو از وزن کم تری برخورداره پس در نتیجه استهلاک کمتری هم از آن انتظار می رود. سمند SE از 89 تولید شده و در اواخر سال 97 خط تولید آن متوقف شده است.

سمند سورن

"سورن" نسخه فیس لیفت سمند است که از سال 1386 وارد بازار خودرو شد، این نسخه تغییرات زیادی در ظاهر داشته است که از جمله آنها تغییر جلو پنجره، سپر جلو و اجزای آن و فرم چراغ ها است. در حال حاضر سورن با سه موتور معمولی، EF7 ،EF7 توربو شارژ تولید می شود که مدل توربو شارژ آن، 150 اسب بخار قدرت، 215 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و مصرف سوخت 1.7 لیتری دارد.

سمند سریر

این خودرو برای مراسم تشریفاتی تولید و روانه بازار شد و به نوعی یک لیموزین ایرانی محسوب می شود و دارای امکانات رفاهی جالبی مانند DVD پلیر، 2 نمایشگر پشت صندلی های جلو، یخچال و صندلی های چرم بود اما از نظر فنّی تفاوتی با دیگر نوع های سمند نداشت که پس از مدتی مورد توجه مردم قرار نگرفت و تولید آن متوقف شد.

Hamid Reza Imani بازدید : 44 چهارشنبه 10 آذر 1400 نظرات (0)

معرفی تیبا:

"تیبا" (Saipa Tiba)یکی از محصولات پرفروش سایپا است که حدودا از سال 1388 پا به عرصه گذاشت و به نوعی می خواهد جای پراید را بگیرد، منظور از گرفتن جای پراید این است که این خودرو در واقع نسخه فیس لیفت پراید است و شباهت های زیادی چه در ظاهر و چه در باطن با هم دارند. سایپا برای فروش بالا تر محصول مذکور خود هر چند مدت اقدام به تولید نسخه های جدیدتر آن می کند و با این سیاست تاکنون توانسته نسخه هایی مانندSX-LX-SL-EX را به بازار معرفی کند و در فروش آنها هم به نوعی موفق عمل کرده و توانسته رضایت نسبی مشتریان را بدست آورد اما با توجه به همین انواع مختلف باز هم کار زیادی برای رسیدن به استاندارد های جهانی دارد.

تیبا

عملکرد فنی:

سایپا کلا از نظر فنی هیچ تفاوتی بین مدل های خود قائل نمی شود و تمام نسخه های خود را با یک پیشرانه و سیستم فنی مشابه روانه بازار می کند که این امر باعث می شود شباهت زیادی بین انواع محصولات آن باشد در مورد سیستم فنی تیبا هم این موضوع صادق است و اگر جزئی تر بخواهیم برایتان بازگو کنیم باید از این جا شروع کنیم که  سایپا برای طراحی موتور تیبا دست به دامن شرکت آلمانی FEV شد و با مشورت آنها در مورد تقویت موتور پراید و جای گذاری آن در تیبا موافقت زیادی نشان داد، این موتور دارای حجم 1500 سی سی است و برای بالا بردن قدرت خود توانسته آن را تا سقف 87 اسب بخار برساند و در مورد گشتاور موتورش هم توانسته آن را تا 128 نیوتن متر ارتقا دهد که در نتیجه تمام این بروزرسانی ها نتیجه حاصل از این توان قدرتی، شتاب 13 ثانیه را برای ما نشان می دهد. در باب مصرف سوخت، تیبا از سوخت ترکیبی 7.1 لیتری پشتیبانی می کند و دارای مخزن 41 لیتری هم می باشد که اگر این باک تا سقف خود پر شود می توان حداکثر مسافت 570 کیلومتری را با این ماشین طی کرد، همچنین برای سخن از سیستم تعلیق ماشین باید به استفاده از مک فرسون در جلوی خودرو و سیستم پیچشی نیمه مستقل در عقب اشاره کرد که در این جا یه نکته پدید می آید و آن هم این است که این سیستم تعلیق به طور کل از ترکیب قطعات ریو و پراید تشکیل شده که همین امر به شدت از کیفیت آن می کاهد و محبوبیت خوبی به آن نمی دهد،در مورد شاسی هم شاسی استفاده شده یکپارچه است و عملکرد خوبی نشان می دهد.

"ایمنی تیبا" هم که آن چنان تعریف خاصی ندارد و همان ادواتی که در پراید استفاده شده در این مورد هم استفاده کردند البته در سال های اخیر تولید کنندگان تلاش زیادی کردند تا ایمنی و امنیت این خودرو را افزایش دهند اما باز هم کار خیلی زیادی می خواهد و تاکنون نتیجه دلخواهی به تولید کنندگان و مصرف کنندگان نداده است البته نباید از ترمز های ABS، ایربگ های جلو، سیستم ضد سرقت و قفل مرکزی نصب بر روی آن هم غافل بشیم که این امنیت نسبی را هم دارا می باشند.

"ظاهر خارجی تیبا" تشکیل شده از طول و عرض و ارتفاع 1484،1635،4105 میلی متر و همچنین چراغ های جلو و عقب کمی بزرگ و کشیده تر است که به جز این موارد تفاوت دیگری با خودروی پراید ندارد، از نظر "داخل کابین" هم می توان گفت که نسخه EX این ماشین در داخل کابین از همه نوع ها بهتر و به روزتر است و تا حدی نقص مورد های قبلو جبران کرده به طوری که "آپشن های تیبا" را با مواردی همچون  مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، CD PLAYER، بالابر برقی شیشه های جلو و چراغ های جلو با قابلیّت تنظیم نور، ارتقاء داده و رینگ های آلومینیمی، ریموت کنترل و ایربگ ها هم که از قبل روی تیبا قرار داشته اند.

در آخر تجربه رانندگی با این ماشین نشان داده است که ادوات به کار رفته در داخل این خودرو مانند جنس داشبورد و غیره تماما از جنس پلاستیک خشک و شکننده اند و واقعا از کیفیت نسبی هم برخور دار نیستند، از فضای کم سرنشینان عقب این خودرو هم بسیار گلایه شده است اما هنوز راه حلی برای آن پیدا نشده است، در کل داخلش که تفاوتی با پراید نکرده در خارج هم قوس دادن به جلو و عقب ماشین باعث شده با پراید کمی قرق داشته باشد ولی همچنان خیلی ها معتقدند که این ماشین همان پراید است و تفاوتی هم ندارد.

Hamid Reza Imani بازدید : 32 دوشنبه 01 آذر 1400 نظرات (0)

معرفی کلی پژو 207

در سال 1389 با ورود رقیبان خارجی و کم شدن تقاضا برای خودروی موفق و پروفروش ایران خودرو یعنی پژو 206، این شرکت برای واردات و عرضه محصول جدیدتر خود که "پژو 207" (Peugeot 207) نام داشت، اقدام کرد و توانست در صدر لیست فروش ماشین­ های هاچبک باقی بماند، اما در سال 1391 تولید این خودرو بدلیل اوج گرفتن تحریم­ های سیاسی علیه ایران، متوقف شد و تا سال 1395 که توافقات هسته ­ای صورت گرفت متوقف ماند، در ادامه با نگاه دقیق تر و جزئی تر به پژو 207 متوجه می شوید که این خودرو از سال 95 با آپشن­ های بیشتر و طراحی زیباتر دوباره قدم در بازار فروش گذاشت و توانست رضایت مشتریان را بدست آورد، بعد از مدت زیادی و در سال 1399 ایران خودرو پژو 207 پانوراما را هم معرفی کرد و در سبد فروش خود قرار داد.

پژو 207

مشخصات فنی پژو 207

"مؤلفه های فنّی پژو 207" شامل پیشرانه تنفس طبیعی TU5 چهار سیلندر و 16 سوپاپه می باشد که با حجم 1.6 لیتر توانسته اند حداکثر خروجی قدرت 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر را به ثبت برسانند، برای انتقال این قدرت به چرخ­ های جلو ماشین از یک گیربکس 5 سرعته دستی در مدل معمولی و یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک AL4 استفاده می­شود، این گیربکس دارای قابلیّت­ های اسپرت و بروز نیز هست که در شرایط مختلف به بهبود عملکرد ماشین کمک می­کند، البته با وجود عملکرد خوب این جعبه دنده، بعد از مدتی استفاده، کیفیّت اولیّه را از دست می­دهد و گاهی هنگام تعویض دنده مخصوصا در سرعت­ های بالا ضربه و صدای آزاردهنده ­ای را حس می­کنید، مدل دستی پژو 207 توانسته شتاب صفر تا صد 11.6 را به ثبت برساند و همچنین مدل اتومات آن، این فاصله را در 12.6 ثانیه طی کرده است، حداکثر سرعت پژو 207 نیز 190 کیلومتر بر ساعت ثبت گشته است، بر طبق اعلام شرکت، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر می ­باشد اما در عمل به چیزی در نزدیکی 9 لیتر و حتی درصورت فشار بیش از حد به بیش از 9 لیتر می­رسد، همچنین این خودرو مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 4 می­باشد. سیستم تعلیق این هاچبک هم نسبت به 206 تغییر خاصی نداشته و عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است؛ هرچند در صورتیکه با سرعت بالا رانندگی می­کنید، بهتر است فنر­ها را اسپرت تر و کوتاه تر کنید تا از واژگونی خودرو جلوگیری شود.

طراحی بدنه و کابین پژو 207

"طراحی بدنه 207" از پلتفرم پژو 206 الهام گرفته و اشتراکات ظاهری فراوانی با هم دارند، لوگو بسیار بزرگ پژو و چراغ­ های جلو بزرگ و زیبا به­ همراه دیلایت و چراغ­ های هالوژنی در آن چهره اسپرت و جسوری به خودرو بخشیده است، در بخش جانبی خودرو، نوار راهنما به روی آینه ­ها که بزرگ تر شده­ اند منتقل گشته است و رینگ­ های 14 اینچی آلمینیومی دیده می­شود، نمای پشتی اما کمترین تغییرات را دارد و فقط چراغ­ های نئونی و بزرگتر و دوربین، سنسور­های عقب ماشین توجهات را به خود جلب می­کنند، "داخل کابین 207" نیز همان مشکل قبلی یعنی کمبود فضا برای سرنشینان عقب و اذیّت شدن آن­ها در دراز مدت را دارا می باشد؛ البته که فضا برای دو سرنشین جلو کاملا راحت می­باشد و مشکلی نخواهند داشت، قابل توجه ترین مورد در کابین، شکل جالب غربیلک فرمان که از پلاستیک خشک و با دو رنگ مختلف و کلید­های کنترلی­ تشکیل شده و صفحه نمایش 7 اینچی لمسی در بالای داشبورد می­­باشد، مانیتوری که در بالاترین بخش کنسول میانی قرار گرفته است، کیفیّت تصویر مطلوبی دارد و مواردی چون بلوتوث، رادیو، پخش موزیک، سیستم رهیاب ماهواره‌ای از جمله امکانات آن به حساب می­ آید.

امکانات و آپشن­های پژو 207

اصلی ترین فرق مدل­ های مختلف 207 آپشن­ های آن می­باشد، از جمله "آپشن­ های مدل های مختلف 207" می­توان به سيستم مالتي مديا با صفحه نمايش 7 اينچي لمسي، GPS، قابلیّت پخش صدا با اتصال بلوتوث ، AUX ، DVD و USB از بلندگو­های در­های جلو و عقب، فرمان هیدرولیكی،چراغ مه شكن جلو و عقب، صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم 4 جهته بصورت دستی، کروز کنترل، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر، قفل مركزی با ریموت و سنسور و دوربین دنده عقب اشاره کرد، همچنین در بخش ایمنی، مجهز به سيستم ترمز ضد قفل، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده، ترمز عقب ديسكي توپر و دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو می­باشد.

Hamid Reza Imani بازدید : 30 سه شنبه 18 آبان 1400 نظرات (0)

معرفی کلی خودرو ساندرو

"ساندرو"، یک خودرو کوچک فرانسوی می­باشد که از سال 1394 تا کنون توسط شرکت پارس خودرو روانه بازار می­شود ، ساندرو در دنیا با نام داچیا ساندرو عرضه می­شود، داچیا نام یکی از زیرشاخه­های شرکت رنو می­باشد؛ به ­نوعی ساندرو را باید محصول همکاری دوشرکت داچیا و رنو نامید، ساندرو بر اساس پلتفرم ال 90 طراحی شده و بعضا آن را نسخه هاچبک ال 90 می­دانند،­ کمی بعد در سال 1395 پارس خودرو از نسخه جدید ساندرو به ­نام ساندرو استپ ­وی رونمایی کرد که برخی از ایرادات ساندرو معمولی را بهبود بخشیده است، هر دو مدل ساندرو هم به ­صورت اتومات و هم دستی موجود می­باشند ، در ادامه بیشتر به بررسی مشخصات ساندرو خواهیم پرداخت.

ساندرو

مشخصات فنی ساندرو

ساندرو (Sandero) مجهز به یک موتور K4M 696 با حجم 1.6 لیتری و آرایش 4 سیلندر خطی با 16 سوپاپ می­باشد که می­تواند  حداکثر توان 105 اسب بخار و گشتاور حداکثری 140 نیوتن متر را ایجاد کند، همانطور که گفته شد ساندرو دارای دو نسخه دستی و اتومات می­باشد، سیستم انتقال قدرت در نسخه دستی، پنج سرعته با مصرف سوخت 6.7 لیتر به ازای پیمایش هر 100 کیلومتر می­باشد، سیستم انتقال قدرت اتومات از یک گیربکس چهار سرعته با قابلیت تعویض دستی بهره می­برد که  حدودا در هر 100 کیلومتر 8.3 لیتر سوخت مصرف می­کند، همچنین حداکثر سرعت ساندرو در دو مدل دستی و اتومات به ­ترتیب 175 و 170 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است و توانسته اند صفر تا صد را در 10.5 و 11.5 ثانیه بپیمایند، مدل استپ ­وی ساندرو نیز از آمار و ارقام مشابهی پیروی می­کند و تنها مصرف سوخت مدل اتوماتیک آن 8 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده است، در محور جلو رنو ساندرو شاهد سیستم تعلیق مستقل مک فرسون با بازوی جناقی می­باشیم و در محور عقب، سیستم تعلیق نیمه مستقل با فنر­های مارپیچ بکار رفته است که این موارد به کمک هم "عملکرد فنّی ساندرو" را تا حد مناسبی ارتقاء بخشیده اند و آن را جزو خودرو های با کیفیّت بازار قرار داده اند.

طراحی ظاهری و کابین ساندرو

نمای خارجی ساندرو هرچند هنوز ساده و خسته کننده و بدون خلاقیّت بنظر می­آید اما ترکیب خطوط منحنی روی بدنه ماشین، ساندرو را نسبت به ال 90 قابل تحمل تر می­کند، در جلو ماشین شاهد چراغ­های بزرگ با طرح داخلی معمولی و ورودی هوای چهارضلعی در پایین سپر و دو مه شکن در اطراف آن هستیم که چهره­­ای عبوس به ماشین بخشیده است، در نمای جانبی، آینه­هایی بزرگ را می­بینیم که دید وسیع و مناسبی را برای راننده به ارمغان می­آوردند، وجود یک زه کناری در پایین درب­ها و کمان­های منحنی کمی سادگی را از بدنه خودرو گرفته است؛ هرچند رینگ­های 15 اینچی آن درون لاستیک­های 185 ظاهری قدیمی و از مد افتاده دارند، نمای عقب از سایر قسمت­ها ساده تر بوده و تنها فرو رفتگی سپر و چراغ­های c شکل کمی توجه را به ­خود جلب می­کنند، در مدل استپ وی اما اضافه شدن باربند روی سقف خودرو و جایگزین شدن رکاب بجای زه کناری و افزایش ارتفاع خودرو در کنار تغییر مدل رینگ­های 15 اینچی، تاثیر بسزایی در از بین رفتن حس بی­ روحی بدنه خودرو از خود بجا گذاشته است، فضای داخل کابین ساندرو معمولی و استپ­ وی کاملا مشابه هم و پر از خطوط دوّار و منحنی ، با حداقل جذابیّت بصری می­باشد، قاب دور دریچه دایره­ای کولر، پنل میانی و بعضی قطعات روی در نقره­ای رنگ می­باشند تا از میزان یکنواختی کاسته شود، در پشت فرمان، آمپر­های خودرو نیز سفید رنگ می­باشند و به­همراه یک مانیتور کوچک که اطلاعاتی نظیر میزان سوخت ، ساعت و مسافت طی شده را نشان می­دهد، کمی جذابیّت به کابین افزوده است، فضای پا برای سرنشینان عقب خودرو کم می­باشد و مسیر­های طولانی می­تواند برای آن­ها آزار دهنده باشد، داشبورد و صندوق عقب اما با ظرفیت 8 و 320 لیتری فضای مناسبی دارند، با خواباندن صندلی­های عقب نیز می­توان فضای صندوق را بسیار بیشتر کرد با تمام این موارد "طراحی ظاهری و داخلی ساندرو" در مقایسه با خودرو های هم رده خود وضعیت مناسبی دارد و می توان به ارتقاء آن امیدوار بود.

امکانات و آپشن­های ساندرو

 در بحث "آپشن های ساندرو" به دلیل سال ساخت و قیمت این خودرو نباید توقع مورد های خاصی از آن داشته باشیم و بهتر هم است بدانید که  در این خودرو خبری از کروز کنترل ، صفحه نمایش لمسی و سیستم­های سرگرمی مدرن نمی­باشد و از سایر آپشن­های این خودرو می­توان به سیستم صوتی مجهز به پورت AUX و USB و در نسخه­های جدید قابلیّت اتصال بلوتوثی به چهار بلندگو، چراغ مه‌ شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، کنترل سیستم صوتی زیر غربیلک فرمان، قفل مرکزی به‌ همراه کنترل از راه دور، سیستم ضد سرقت و بادگیر شیشه جلو و عقب اشاره کرد.

Hamid Reza Imani بازدید : 71 دوشنبه 10 آبان 1400 نظرات (0)

معرفی خودرو مزدا 3:  

"مزدا 3" (Mazda 3) یک خودرو ژاپنی است که نخستین نسل آن در سال 2003 معرفی شد و تاکنون سه نسل متفاوت از آن عرضه شده و از همان ابتدا در دو نسخه هاچبک و سدان در دسترس قرار گرفته است. گروه بهمن از سال 1386 تصمیم به مونتاژ این خودرو خوش ساخت ژاپنی گرفت و آن را در تیپ‌های مختلف به تولید رساند. مزدا 3 از همان بدو ورود به دلیل ظاهر جذاب و ویژگی‌ها و تجهیزات رفاهی خوبی که داشت، فروش موفقی را تجربه کرد و به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای مونتاژی در ایران معرفی شد و به محبوبیت بالایی دست یافت.

مشخصات فنی ماشین مزدا 3:

"مشخصه های فنی مزدا 3" شامل یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ به حجم دو لیتر می باشد که قادر است در بهترین حالت 147 اسب‌بخار قدرت و 187 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. این اعداد برای یک پیشرانه تنفس طبیعی قابل قبول می­باشند، بخصوص که موتورهای اتمسفریک دردسرهای انواع توربو را هم به شما تحمیل نخواهند کرد. نکته مثبت دیگر این است که مزدا 3 در بحث استهلاک خودرو خوش‌نام و قابل اعتمادی محسوب می­شود و در نتیجه بخشی از گرانی لوازم یدکی خود را بواسطه طول عمر بالاتر قطعات جبران خواهد نمود. وظیفه انتقال قدرت مزدا 3 هم بر عهده یک جعبه‌دنده 5 سرعته اتوماتیک قرار گرفته که هرچند در قیاس با انواع 6 سرعته و یا دوکلاچه امروزی مقداری قدیمی به نظر می‌رسد اما بدلیل هوش و سرعت و دقت کافی می­تواند شما را راضی نگاه دارد. همچنین قابلیت ورود به محدوده ردلاین در مود رانندگی اسپرت باعث شده که مزدا 3 با همین جعبه دنده نسبتا قدیمی به شتاب رسمی 9.2 ثانیه‌ای دست یابد که در میان خودرو­های هم رده خودش مقبول می­باشد. همچنین مزدا 3 با مصرف سوخت رسمی 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر برای رانندگی ترکیبی، عملکرد متوسطی از خود نشان داده که برای خودرویی که برای بیش از یک دهه قبل می­باشد، قابل قبول می­باشد.

طراحی داخلی و بدنه ماشین:

"طراحی مزدا 3" به علت اسپرت و جوان پسندانه بودن توانست محبوبیّت زیادی مخصوصا در بین قشر جوانان ایجاد کند و فروش این خودرو را به طرز قابل توجه ای بهبود ببخشد. سپر بزرگ جلو به صورت همرنگ با بدنه طراحی شده و بخش‌های زیادی از آن توسط ادوات سیاه رنگ پوشش داده شده است. در نمای عقب این ماشین نیز طراحی خاص و سایز بزرگ چراغ­ها نمای جذابی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. فضای داخل کابین ماشین مزدا 3 تنگ­تر و محدود­تر از سایر خودرو­های خانوادگی می­باشد. فضای پای صندلی‌های ردیف عقب نسبتاً محدود بوده و در مسافرتهای طولانی می‌تواند سرنشینان به ویژه افراد بلند قد را ناراحت نماید. طراحی داشبورد و فرورفتگی­ها و کلید­های تعبیه شده بر روی آن اما هنوز بعد از گذشت سال­ها از ساخت آن جذابیّت خود را حفظ کرده است.

امکانات و آپشن­های مزدا 3:

آپشن های مزدا 3 از جمله مواردی بود که باعث تمایز این خودرو با دیگر خودرو های هم رده خود شده بود. سیستم صوتی خوب یکی از آپشن­های خوب مزدا 3 می­باشد که از دلایل دیگر جوان­پسند بودن این ماشین می­باشد. امکانات اتصالی سیستم صوتی آن AUX و USB می­باشد اما تعداد و برند باند­ها به ­گونه ایست که کیفیّت صدای خوبی را تامین می­کند. مجهزترین مدل مزدا 3 که نسخه فول آپشن آن می­باشد دارای امکانات قابل قبولی مانند سیستم روشنایی جلو مجهز به سنسور نور، تنظیم ارتفاع اتوماتیک چراغ­های جلو به­ همراه سیستم گردش در پیچ‌ها، سامانه ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر چند منظوره لمسی مجهز به راه­یاب ماهواره‌ای، دوربین دید عقب و سنسورهای پارک، کروز کنترل، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با امکان تنظیم مجزا برای سرنشینان جلو، صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیمات برقی صندلی راننده، سنسور باران یا همان برف‌پاک‌کن هوشمند، آینه‌های جانبی تاشو برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، فرمان الکتروهیدرولیک با روکش چرم و کلیدهای کنترلی و شیفترهای تعویض دنده می­باشد.

از نظر "ایمنی مزدا 3" هم می توانیم به  وجود سیستم­های ترمز بروز نظیر ABS و EBD به­ همراه 6 عدد کیسه هوا و نمره پنج ستاره از مؤسسه EURO_NCAP اشاره کنیم که مطمئن بودن و ایمنی بالای این خودرو را نشان می دهد.

Hamid Reza Imani بازدید : 36 چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

علائم سو عملکرد کاتالیست اتومبیل

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کاتالیزور 405" به سایت یدک یار سر بزنید. اگر کاتالیزور در اتومبیل مرتب نباشد، ماشین دچار انقباض و کشش می شود. این اتفاق می افتد زیرا توان مبدل کاهش یافته است. برای بدست آوردن اطلاعات بروز از قیمت کاتالیزور پژو 405 به سایت یدک یار سر بزنید. از این گذشته، سلولها تا حدی تخریب شده، پخته شده و عبور گازهای خروجی مسدود شده است. ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "کاتالیزور پژو 405" قرار داده ایم. همه اینها منجر به این واقعیت می شود که موتور تنفس نمی کند.

صداهای اضافی زیر پایین. آیا ضرباتی را می شنوید که در دورهای بالا یا هنگام استارت اتومبیل رخ می دهد؟ این معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که سلولهای سرامیکی شروع به تجزیه می کنند. برای خرید لوازم یدکی پژو 405 به صورت آنلاین و مطمعن به سایت یدک یار سر بزنید. ذرات افتاده به دیواره های کاتالیزور برخورد می کنند، زیرا تحت تأثیر جریان گاز و همچنین نیروهای گریز از مرکز هستند.

کاتالیزور 405

ضعف یا حتی فشار گازهای حاصل از صدا خفه کن. هنگام "خرید کاتالیزور 405" دقت داشته باشید زیرا در بازار اجناس تقلبی نیز موجود است. اگر کاتالیزور در ماشین به طور عادی کار می کند، با قرار دادن کف دست خود در مقابل لوله اگزوز، احساس خواهید کرد که جریان گاز خروجی به صورت ضربان دار است. دلیل آن این است که دریچه های خروجی به نوبت کار می کنند. آیا متوجه شده اید که جریان گاز ضعیف است یا موجی وجود ندارد؟ بنابراین، سلولهای کاتالیزور از بین می روند.

کاتالیزور موجود در ماشین نمی تواند فوراً خراب شود. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "قیمت کاتالیزور 405" به سایت یدک یار سر بزنید. قبل از اینکه سرانجام خراب شود، متوجه خواهید شد که نقص عملکردی که در بالا توضیح داده شد، ظاهر شده است.

نحوه بررسی سو عملکرد کاتالیزور

مبدل کاتالیزوری را بازبینی کنید بیرون واحد را بصری بازرسی کنید. اگر متوجه آسیب مکانیکی، فرورفتگی، تراشه شوید، به احتمال زیاد، سلولهای داخل آن نیز خراب شده اند. متأسفانه با کمک بازرسی خارجی نمی توان با دقت 100٪ وضعیت سلول ها را تعیین کرد. بنابراین، شما باید مبدل را حذف کنید. علاوه بر این، می توان تست ترخیص کالا را انجام داد. اگر لانه زنبوری مرتب باشد، کاتالیزور موجود در ماشین در حال کار است. برای تشخیص این روش، هر مدل اتومبیل ظاهر نمی شود، زیرا دستگاه کاتالیزور در اتومبیل های مختلف ممکن است متفاوت باشد. فشار برگشتی را بررسی کنید برای انجام چنین بررسی، دستگاه خاصی لازم است - فشار سنج. با استفاده از آن می توانید فشار اگزوز را اندازه گیری کنید. اگر بالاتر از حد نرمال باشد، سوء عملکرد وجود دارد.

کاتالیزور 405

خرید کاتالیزور 405

برای خرید یک قطعه ی باکیفیت کافیست به منابع و مراکز معتبر مراجعه کنید تا قطعه ی اصل را با بهترین مارک ها به شما ارائه کنند. قیمت کاتالیزور 405 با توجه به مارک و توع آن متغیر است. شما می توانید انواع قطعات خودرو را با بهترین قیمت از یدک یار تهیه کنید. مجموعه یدک یار با سابقه ی طولانی در این زمینه با بهترین برند ها کار می کند و ضمانت اصالت کالا دارد. همچنین می توانید از مشاوره تلفنی مجموعه حرفه ای ما استفاده کنید.

Hamid Reza Imani بازدید : 43 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

همه چیز درباره کاتالیزور پراید

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کاتالیزور پراید" با ما همراه باشید. کاتالیزور وسیله ای برای کنترل میزان انتشار آلاینده های وسیله نقلیه است که با استفاده از واکنش های شیمیایی کاتالیزوری، برای تبدیل محصولات جانبی سمی احتراق (که در اگزوز موتور احتراق داخلی وجود دارد) به مواد سمی کمتر استفاده می شود. برای خرید کاتالیزور پراید به صورت آنلاین و مطمعن به سایت یدک یار سر بزنید. واکنش ها بسته به نوع کاتالیزور نصب شده متغیر است.

کاتالیزور چیست؟

برای "خرید کاتالیزور پراید" به سایت یدک یار سر بزنید. این دستگاه کنترل انتشار خودرو توسط یوجین هودری، مهندس مکانیک فرانسوی در تصفیه روغن کاتالیزوری اختراع شده است. در سال 1973، رابرت استامپل، رئیس جمهور اسبق جنرال موتورز تصمیم گرفت اجرای آنها را در اتومبیل آغاز کند.

کاتالیزور پراید

از آن زمان بسیاری از دانشمندان روی توسعه مبدل کاتالیزوری کار کرده اند و از سال 2010 این الزامات برای همه اتومبیل های آمریکا اجباری است. شما برای مطلع از "قیمت کاتالیزور پراید" به صورت دقیق می توانید به سایت یدک یار سر بزنید. اگرچه این دستگاه ها در درجه اول در سیستم های اگزوز در اتومبیل استفاده می شوند، همچنین در کامیون ها، اتوبوس ها، لیفتراک ها، تجهیزات معدن، مجموعه های ژنراتور، لوکوموتیوها، موتورسیکلت ها، هواپیماها و سایر دستگاه های موتور اصلاح و استفاده می شود. ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد لوازم یدکی پراید قرار داده ایم پس با ما همراه باشید. آنها همچنین در برخی از اجاق های چوبی برای کنترل میزان انتشار استفاده می شوند. کاتالیزور پراید نیز متناسب با آن استفاده می شود و نقش مهمی در کارکرد این خودرو ایفا می کند.

اجزاء مختلف کاتالیزور

مبدل کاتالیزوری از مواد مختلفی تشکیل شده است. هسته یا بستر کاتالیزور با توجه به وسیله نقلیه متفاوت است. به عنوان مثال، هنگامی که از این دستگاه ها در خودروها استفاده می شود، هسته معمولاً یک مونولیت سرامیکی با ساختار لانه زنبوری است.

کاالیزور پراید

هسته های سرامیکی در صورت تولید زیاد می توانند ارزان باشند. یکپارچه های فویل فلزی از ترکیب آهن - کروم - آلومینیوم ساخته شده اند و در برخی کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند. هسته های فلزی در صورت تولید برای استفاده در مسیرهای تولید کوچک، از قیمت کمتری برخوردار هستند، مانند اتومبیل های ورزشی که در آنها فشار کم پشت و قابلیت اطمینان تحت بار زیاد ثابت ضروری است. هر دو این مواد به منظور تهیه سطح وسیعی برای پشتیبانی از روکش کف کاتالیزور طراحی شده اند.

موادی مانند دی اکسید تیتانیوم، اکسید آلومینیوم، دی اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیس و آلومینا می توانند برای ساخت آن استفاده شوند. مواد کاتالیزوری قبل از استفاده در هسته، در روکش واشر معلق هستند. مواد لباسشویی دارای سطح ناهموار و نامنظمی برای افزایش سطح هستند که به حداکثر رساندن سطح فعال از نظر کاتالیزوری برای واکنش با اگزوز موتور کمک می کند.

کاتالیزور مورد استفاده در مبدل بیشتر فلز گرانبهایی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیم است. پلاتین به عنوان کاتالیزور احیا و به عنوان کاتالیزور اکسیداسیون استفاده می شود. گرچه پلاتین یک کاتالیزور بسیار فعال است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما بسیار گران است و برای همه کاربردها مناسب نیست. رودیم به عنوان کاتالیزور احیا، در حالی که پالادیوم به عنوان کاتالیزور اکسیداسیون استفاده می شود.

قیمت کاتالیزور پراید

برای خرید کاتالیزور می توانید خرید آنلاین نیز داشته باشید و در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی کنید. این قطعه باتوجه به برندی که دارد و تاریخی که آن را خریداری می کنید و همچنین واسطه ای که آن را به دست شما می رساند، می تواند قیمت متفاوتی داشته باشد.

Hamid Reza Imani بازدید : 37 یکشنبه 29 فروردین 1400 نظرات (0)

بررسی پژو 206

صحبت در مورد یکی از موفق ترین ساخته های پژو و یکی از موفق ترین خودروهای مونتاژی تاریخ ایران است. البته موفقیت را می توان از چند جهت معنا کرد، اما به طور کلی، ریشه های موفقیت در دنیای خودرو مواردی مانند فروش ایده آل، مقبولیت در بازه های زمانی طولانی و بالانس مناسب در بحث قابلیت های دینامیکی و امکانات رفاهی هستند. برای خرید لوازم یدکی پژو 206 به صورت آنلاین و مطمعن به سایت یدک یار سر بزنید. خودرویی که هم کمی بزرگ تر باشد و هم جدا از نقش صرف یک جایگزین، به عنوان یک خروجی موفق و جوان پسند نیز شناخته شود. "206" از سال 1998 میلادی پا به خیابان های اروپا گذاشت. فرانسه، انگلیس و شیلی از اولین کشور های عرضه کننده "پژو 206" به بازار بودند و پس از آن در سال 1999 آرژانتین، 2001 برزیل، 2003 اندونزی و در سال 2006 چین شاهد عرضه ی این خودرو به بازار خود بودند.

پژو 206

مشخصات فنی

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتری در مورد "لوازم یدکی پژو 206" با ما همراه باشید. خانواده پژو 206 در ایران به طور کلی از 2 پیشرانه 1400 سی سی 8 سوپاپه با کد TU3 و 1600 سی سی 16 سوپاپه با کد TU5  استفاده می کنند. پیشرانه اول که در پژو 206 (peugeot 206) تیپ 2 استفاده می شود قادر است تا در ماکسیموم دور موتور 5300، حداکثر 75 اسب بخار قدرت تولید نماید. همچنین حداکثر گشتاور تولیدی این موتور 118 نیوتون متر در دور 3400 است که به چرخ های جلو می رسد. هنگام "خرید لوازم یدکی پژو 206" باید دقت بالایی داشته باشید زیرا اجناس تقلبی نیز به فروش میرسد. این پیشرانه به کمک یک گیربکس 5 سرعته دستی قادر است تا 206  تیپ 2 را در مدت زمان حدودی 14.1 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت رسانده و سرعت خودرو در شرایط نرمال تا نهایت 170 کیلومتر در ساعت ادامه دار شود. در نهایت لازم به ذکر است که میانگین مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه در 100 کیلومتر، طبق گفته شرکت سازنده حدود 6.4  لیتر می باشد. اما در مورد پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 SD V8، داستان به صورت دیگری است. پیشرانه مورد استفاده در این خودروها از نوع 1600 سی سی TU5  بوده که با 16 سوپاپ، حداکثر105 اسب بخار قدرت را در دور 5800 به چرخ های جلو منتقل می کند. همچنین گشتاور تولیدی این موتور نیز 142 نیوتون متر در دور 4000 است. در زمینه شتاب صفر تا صد کیلومتر، عملکرد بالاتر این پیشرانه در تماس با گیربکس 5 سرعته دستی باعث می شود که خودرو، در طی مدت زمان حدودی 11.6 ثانیه به تندی صد کیلومتر رسیده و حداکثر سرعت خودرو در شرایط ایده آل به مرز 185 کیلومتر برسد. طبیعتا این موتور اشتهای بیشتری در امر سوزاندن بنزین داشته و میانگین مصرف سوخت خودروهایی که از این موتور استفاده می کنند در حدود 6.6  لیتر در صد کیلومتر می باشد.

پژو 206

مشخصات ظاهری

خودرویی که بدون نقطه ضعف خاصی، اصول و سبک طراحی پژو به طور کامل در آن دیده می شود و طراحی موفق و ماندگار آن تا سال ها حتی پس از توقف تولید آن در بازارهای جهانی مورد پسند افراد قرار گرفته است. در نمای جلو شاهد یک طراحی نسبتا خشن با هندسه خاص مجموعه چراغ های جلو و البته کاپوت خمیده آن هستیم. همچنین از جمله المان های قابل توجه می توان به ورودی هوای اسپرت قرار گرفته بر روی کاپوت اشاره کرد که حس و حال اسپرتی را منتقل می کند. در نمای جانبی خطوط نرم و سیال پیکره اصلی خودرو را تراشیده اند و در اینجا شاهد آیرودینامیکی مناسب هستیم. هر چند با کمی دقت در نمای جانبی متوجه نسبت کمی ناهماهنگ درب ها می شویم که درب های جلو با ابعاد بزرگ کاملا مناسب ورود و خروج سرنشیان هستند اما درب های عقب به علت ابعاد کوچکتر از انتظار و کشیدگی کمتر، برای ورود و خروج سرنشینان چندان مناسب و راحت نیستند.

Hamid Reza Imani بازدید : 48 شنبه 21 فروردین 1400 نظرات (0)

همه چیز درباره پورشه پانامرا

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد پورشه پانامرا با ما همراه باشید. پورشه پانامرا یکی از خودروهای بسیار لوکس ای است که در سال ۲۰۰۹ از آلمان به کشورهای دیگر صادر شد و در همان دوران وارد ایران نیز شد. از سال  ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ تمامی مدل های آن وارد ایران شدند و یکی از پر آپشن ترین و لوکس ترین خودروهای است که  بین خودروهای ایرانی دیده می‌شود. یک ماشین فول آپشن  که اسپرت طراحی شده است . مدل های اولیه این خودرو با موتور ۶ سیلندر وارد بازار شدند اما بسیاری از مدل های جدید تر آن با پیشرانه ۸ سیلندر ارائه شدند. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این خودرو اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های فنی پورشه پانامرا

این خودرو تولید کشور آلمان بوده است که بعد از آن به ایران نیز وارد شد. حجم موتور آن ۴۸۰۶ سی سی می باشد و تنفس موتور توربوشارژ است. سیستم انتقال نیرو ی خودرو دو دیفرانسیل می باشد و با حداکثر قدرت ۴۰۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۵۰۲ متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه طراحی شده است. جعبه دنده آن 7 سرعته خودکار است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن حدود ۵ ثانیه تخمین زده می‌شود و حداکثر سرعت آن ۲۸۲ کیلومتر در ساعت است. از نظر حجم و اندازه این خودرو در وزن ۱۸۶۰ کیلوگرم و فاصله بین دو محور ۲۹۲۱ میلی متر ساخته شده است و طول و عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۹۷۷، ۱۹۳۱ و ۱۴۱۸ میلیمتر می باشند.

پورشه پانامرا

مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر ۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، خارج از شهر 8 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. گنجایش باک آن 70 لیتر است و استاندارد آلایندگی آن ۵ یورو می باشد. میزان تولید کربن دی اکسید  این خودرو ۲۵۴ گرم در هر کیلومتر اعلام شده است.

آپشن های پورشه پانامرا

از آپشن های خودرو می توان به داشتن کیسه هوای جانبی و پرده ای اشاره کرد. همچنین این خودرو دارای قابلیت تنظیم ارتفاع می باشد و امکان تنظیم حالت رانندگی را نیز دارد. از  دیگر آپشن های می‌توان به گرمکن شیشه های جلو، قفل مرکزی دربهای خودرو، تنظیم صدای خروجی سیستم اگزوز از طرف خودرو، جی پی اس، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان خودر،  سیستم گرمکن و سردکن صندلی های خودرو، سیستم تهویه خودکار و اتوماتیک برای سرنشینان عقب، پرده برقی و صندلی هایی که می‌توانند سیستم گرمکن و سردکن را تنظیم کنند،  سانروف برقی و سیستم برقی محافظ آیینه و فرمان و دیگر امکانات اشاره کرد.

پورشه پانامرا

طراحی ظاهری پورشه پانامرا

این خودرو در واقع نتیجه ای از ترکیب سدان و کوپه ای لوکس است که طراحی آن اسپرت است و بسیار جذاب به نظر می رسد. بدنه ی آن به صورت نامنظم طراحی شده است و به نوع خود بسیار منحصر به فرد است. این خودرو یکی از بهترین سدان های تولید شده بود که در ایران نیز مورد استقبال خوبی قرار گرفت.  این خودرو تقریبا پر مصرف است اما آپشن هایی دارد که در هیچ یک از خودرو های داخلی مشاهده نمی کنید. این خودرو به طور کلی دارای سه مدل پورشه پانامرای توربو، پورشه پانامرا 6 سیلندر و پورشه پانامرا 4s می باشد. صندلی های آن بسیار راحت هستند و می توانید آن ها را در حالت سرد و گرم تنظیم کنید و آپشن های بسیاری در دست شماست که باعث می شود رانندگی لذت بخش تری را تجربه کنید.

به طور کلی این خودرو لوکس و اسپرت از بهترین خودرو هایی است که وارد ایران شده است و از آپشن ها و امکانات زیادی برخوردار است و هنوز هم از بسیاری از خودرو های مدل بالا لوکس تر محسوب می شود و طرفداران خود را دارد.

Hamid Reza Imani بازدید : 52 چهارشنبه 20 اسفند 1399 نظرات (0)

 

درباره پمپ بنزین

"پمپ بنزین" قطعه ای بسیار کاربردی است که در باک بنزین خودرو قرار می گیرد و پمپاژ بنزین از باک به موتور، باعث پیش رفتن عملکرد و در نتیجه حرکت خودرو می شود، همانطور که انتظار می رود سلامت این قطعه و درست کار کردن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا حرکت خودرو و پیش بردن تمامی این مکانیزم، به همین قطعه ی ساده نیاز دارد و در صورت اختلالی در آن، عملکرد کل سیستم خودرو مختل خواهد شد. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد پمپ بنزین چیست؟ با ما همراه باشید. در ادامه به اهمیت این قطعه، کارکرد و علل خرابی آن می پردازیم .

 

کارکرد پمپ بنزین خودرو

برای بدست آوزدن اطلاعاتی در مورد "پمپ بنزین چیست؟" با ما همراه باشید. پمپ بنزین (Fuel pump) خودرو دارای اهمیت زیادی در سیستم کلی ماشین است و با عملکردی که دارد، سوخت رسانی به موتور خودرو را انجام می دهد و روند احتراق را پیش می برد، در واقع حرکت خودرو به آن بستگی دارد و آن را در باک خودرو قرار می دهنو د. این قطعه به صورت مستقیم با بنزین در مکانی یکسان قرار می گیرد تا قطعه ی مورد نظر را خنک کند و صدای زیادی هم به بیرون و داخل ماشیین منتقل نشود. فشار پمپ بنزین خودرو باید به گونه ای باشد که بنزین را با فشار مناسبی، بین 4 تا 6 بار، به موتور هدایت کند تا موتور بتواند به خوبی کار کند و حرکت خودرو به بهترین حالت ممکن انجام شود.

پمپ بنزین

قطعات پمپ بنزین خوردو

 ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "پمپ بنزین چکار میکند؟" قرار داده ایم. هر پمپ بنزین نیز خود از اجزاء دیگری تشکیل شده است که کارکرد کلی این سیستم را پیش می برد. این قطعات شامل مواردی از جمله، فیلتر بنزین، دستگاه تنظیم فشارريال تکیه گاه پمپ بنزین، شلنگ خروجی، درجه، سوکت جریان الکتریکی پمپ، لوله برگشت و گیج سوخت و فنر می شوند. 

علل خرابی پمپ بنزین خودرو

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتری در مورد "انواع پمپ بنزین" با ما همراه باشید. چنانچه حرکت پمپ بنزین به صورت کند انجام شود و یا فشار آن خیلی کند باشد، عملکرد خودرو به خوبی پیش نمی رود و نمی تواند بهترین بازدهی را داشته باشد. زیرا در این صورت بنزین به خوبی به موتور منتقل نمی شود و در صورتی که فشار زیاد هم باشد، به فشار شکن ها و دیگر قطعات خودرو آسیب می رسد و این نکته هم می تواند مشکل ساز باشد. در نتیجه بهترین حالت، فشار یکسان و متوسط است که خودرو را در بهترین شرایطش نگه می دارد.

به طور کلی در طراحی اکثر خودروهای به روز، سیستم به صورت الکتریکی طراحی و اجرا می شود و خودرو انرژی مورد نیاز خود را از باتری می گیرد. اگر می خواهید بدانید پمپ بنزین خودرویتان سالم است یا نه، کافیست زمانی که سوئیچ را باز می کنید، و بعد می خواهید استارت بزنید، ببینید صدایی می آید یا نه. دقت کنید باید بعد از باز کردن سوئیچ و قبل از استارت این صدا را بشنوید. اگر صدایی نیامد یعنی پمپ بنزین کاملا از کار افتاده است.  و بهتر است برای تعویض و یا تعمیر این قطعه، به تعمیرکار مراجعه کنید.

پمپ بنزین

 

همانطور که قبل تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، اکثر خودرو ها به گونه ای طراحی شده اند که پمپ بنزین در بخش داخل باک قرار می گیرد. با این حال در برخی نمونه ها در بخش خارجی هم گذاشته شده اند و حتی برخی خودرو ها دارای دو پمپ هستند. در این مدل ها یکی از پمپ های بنزین سوخت رسانی را انجام می دهد و دومی فشار مورد نیاز انژکتور ها را تامین می کند.

هر خرابی که در پمپ بنزین و یا یکی از قطعات داخلی آن پیش بیاید، به روشن نشدن و کار نکردن کلی سیستم منجر می شود. گاهی  نیز لوله خروجی دچار مشکل می شود که آن کمی خطرناک است. به طور کلی در اکثر موارد، پمپ بنزین می سوزد که می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

یکی از این دلایل که بسیار دیده می شود، داغ شدن بیش از حد پمپ است که در اثر کم شدن بنزین درون باک رخ می دهد. در صورت کم بودن بنزین، پمپ فشار زیادی را تحمل می کند تا بتواند بنزین را به موتور انتقال دهد و در صورت تکرار این عملکرد، پمپ می سوزد. همچنین در صورت خرابی دیگر قطعات مانند سیم فیوز، کارکرد کلی پمپ بنزین خودرو، مختل خواهد شد.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 106 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)

 

بررسی دیسک و صفحه کلاچ

"کلاچ" های هیدرولیکی، مکانیکی، پنوماتیک و برقی از دیسک کلاچ استفاده می کنند. این دستگاه که به عنوان صفحه کلاچ نیز شناخته می شود، نقشی اساسی در تعویض دنده های خودرو یا قطعه ای از ماشین آلات سنگین دارد. مشابه بلوک های ترمز و لنت، دیسک های کلاچ اصطکاک زیادی دارند. ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد دیسک و صفحه چیست؟ قرار داده ایم. به همین دلیل، از یک ورق فولاد ضد زنگ معمولاً برای دوام بیشتر استفاده می شود. به منظور به حداکثر رساندن اثربخشی، صفحه اغلب با مواد اصطکاک پوشانده می شود. در حالی که استفاده از آزبست به دلیل خطرات مربوط به سلامتی محدود است، کامپوزیت های کربن، مواد نیمه فلزی و غیر فلزی همه در تولید "دیسک کلاچ" استفاده می شود.

دیسک و صفحه کلاچ

 

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "دیسک و صفحه کلاچ" با ما همراه باشید. سرامیک، الیاف معدنی، سلولز، الیاف آرامید، شیشه خرد شده، الیاف فولاد و مس در درجه های مختلف برای ایجاد کامپوزیت های متناسب با سیستم های کلاچ خاص استفاده می شود. برای مثال در برنامه های سنگین مانند کامیون ها و اتومبیل های با کارایی، از دیسک های کلاچ (clutch) سرامیکی به دلیل افزایش ضریب اصطکاک، مقاومت در برابر حرارت، دوام و مقاومت فوق العاده استفاده می شود. در حالی که کامپوزیتهای عمومی شناخته شده هستند، تولیدکنندگان اغلب مخفیانه ترکیبات مواد اصطکاک خاص خود را به منظور شکست دادن رقبا مخفی می کنند.

شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد "کیت کلاچ" بدست می آورید. به طور کلی، فشرده سازی پدال کلاچ باعث می شود چندین فنر متصل به صفحه فشار نیز فشرده شود. این فشرده سازی صفحه و دیسک کلاچ متصل را از چرخ دنده که به میل لنگ موتور پیچ خورده است دور می کند. قطع اتصال چرخش دیسک کلاچ را متوقف می کند که اینترن توپی مرکزی دیسک را از شافت ورودی جدا می کند. سپس راننده ممکن است دنده را عوض کند. پس از تعویض دنده، پدال آزاد شده و دیسک کلاچ چرخ لنگر را دوباره درگیر می کند. سیستم کلاچ برای اطمینان از درگیری و خاموش شدن پیوسته کلاچ کار می کند. با این حال، این فرآیند اصطکاک زیادی بر روی دیسک کلاچ ایجاد می کند.

اصطکاک می تواند پوشش دیسک را بپوشاند و منجر به لغزش آن در برابر چرخ لنگر شود و باعث شود مرحله انتقال از بین برود. این از دست دادن نشانگر نیاز به دیسک کلاچ تعویض است. نکات مهم در هنگام انتخاب دیسک مناسب شامل میزان گشتاور، قدرت، سرعت چرخش و حداکثر فشار مجاز است. علاوه بر این، در نظر گرفتن نوع سیستم کلاچ در محل مهم است. به عنوان مثال کلاچ های هیدرولیکی به عنوان کلاچ مرطوب طبقه بندی می شوند در حالی که کلاچ مکانیکی خشک است. کلاچ های مرطوب ممکن است از چندین دیسک کلاچ برای بهبود اصطکاک با وجود وجود مایعات استفاده کنند.

اکثریت قریب به اتفاق وسایل نقلیه جاده ای دارای سیستم انتقال قدرت هستند. هدف از انتقال قدرت انطباق عملکرد قدرت موتور احتراق داخلی (یا موتور الکتریکی در صورت EV) با جاده و شرایط ترافیکی است.

دیسک و صفحه کلاچ

انتقال انواع مختلفی دارد:

MT (انتقال دستی)

AMT (انتقال دستی دستی)

DCT (گیربکس دو کلاچ)

AT (انتقال خودکار)

CVT (انتقال مداوم متغیر)

صرف نظر از نوع گیربکس، اتصال بین موتور احتراق داخلی و گیربکس از طریق دستگاه کوپلینگ انجام می شود. بسته به نوع گیربکس، دستگاه کوپلینگ می تواند یک کلاچ، دو کلاچ یا یک مبدل گشتاور باشد.

انواع مختلفی از طرح های کلاچ در برنامه وجود دارد. بیشتر کلاچ های خودرو یک کلاچ تک صفحه ای خشک و دارای دو سطح اصطکاک هستند. بدون توجه به کاربرد، عملکرد و هدف کلاچ انتقال گشتاور از یک موتور محرک در حال چرخش به یک سیستم انتقال قدرت است.

 

برای شکستن گشتاور انتقال، کلاچ ها به یک حالت تحریک نیاز دارند. پدال کلاچ روش اهرمی برای جدا کردن موتور از موتور برای انتقال از داخل خودرو است. پدال نوسان سهموی پدال کلاچ را به یک حرکت خطی ترجمه می کند. این حرکت خطی با جابجایی اتصالات مکانیکی، کابل یا مایع هیدرولیکی به حرکت یاتاقان رانش ترجمه می شود.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 89 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

 

درباره کاتالیزور

کاتالیزور چیست؟ یکی از سوالاتی است که ما در این مقاله آن را مورد بررسی قرار داده ایم. اتومبیل های متوسط ​​قطعات زیادی دارند - حدود 30000 - و هر یک عملکرد خاصی دارند. از مهره ها و پیچ و مهره های ساده ای که همه چیز را در کنار هم گرفته تا خود موتور، هر اتومبیل ترکیبی پیچیده از این قطعات است. بنابراین، وقتی صحبت از مبدل "کاتالیزور" می شود، احتمالاً می دانید که این یک قطعه روی یک ماشین است، اما این احتمال وجود دارد. ممکن است تعجب کنید اگر یاد بگیرید که کار مبدل کاتالیزوری این است که آلاینده های مضر را به انتشار کمتر مضر تبدیل کند، حتی قبل از اینکه از سیستم اگزوز اتومبیل خارج شوند

 

کاتالیزور چیست؟

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کاتالیزور چیست؟" با ما همراه باشید. اگر خودروی شما بعد از سال 1975 ساخته شده باشد، پاسخ به احتمال زیاد مثبت است. هر خودروی موجود در جاده منبع مونوکسیدکربن مضر، هیدروکربن ها و اکسیدهای ازت است .1 با رانندگی میلیون ها اتومبیل در روز، این آلودگی می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. انتشار اگزوز به بیماری های تنفسی، کیفیت پایین هوا و آلودگی محیط زیست کمک می کند .2 برای مبارزه با این اثرات مضر، سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA) مقررات مربوط به انتشار را در اواسط دهه 1970 تقویت کرد و مبدل کاتالیزوری یکی از اجزای مورد نیاز در همه اتومبیل ها بوده است.

کاتالیزور

چگونه مبدل های کاتالیزوری باعث کاهش آلاینده های مضر می شوند؟

ما در این مقاله اطلاعاتی درمورد "کاتالیزور چکار میکند؟" قرار داده ایم پس تا انتها با ما همراه باشید. مبدل کاتالیزوری شما در قسمت زیرین اتومبیل شما، در سیستم اگزوز بین منیفولد اگزوز و صدا خفه کن قرار دارد. .1 هنگامی که اگزوز از یک مبدل کاتالیزوری گرم شده عبور می کند، دو رویداد کاتالیزوری رخ می دهد:

ما در این مقاله به بررسی "کاتالیزور اگزوز" پرداخته ایم. کاتالیزور اولین مورد از دو رویداد کاتالیزوری است که رخ می دهد. با استفاده از کاتالیزورهای فلزی اکسیدهای مضر نیتروژن را با جداسازی مولکول ها به نیتروژن و اکسیژن کاهش می دهد. نیتروژن درون مبدل گیر می کند، در حالی که اکسیژن از آن عبور می کند

کاتالیزور (Catalytic converter) اکسیداسیون دومین رویداد کاتالیزوری است. هیدروکربنهای سوخته و مونوکسیدکربن را با سوزاندن (اکسید کردن) آنها بر روی کاتالیزور فلزی کاهش می دهد.

اساساً مبدل کاتالیزوری محصولات فرعی مضر موجود در اگزوز را فیلتر می کند و آنها را می سوزاند .2 و در حالی که عملکرد اصلی مبدل کاتالیزوری کاهش انتشار مضر است، اما همچنین باعث بهبود کارایی خودرو می شود و یک خودرویی که به خوبی نگهداری می شود باعث افزایش طول عمر می شود. از مبدل کاتالیزوری خود، امکان تعمیر یا تعویض مبدل کاتالیزوری پر هزینه را به حداقل برسانید.

کاتالیزور

مبدل کاتالیزوری چگونه کار می کند؟

مبدل کاتالیستی شامل هسته ای از سرامیک های پر از منافذ است که اندازه آنها کمتر از 1 میلی متر است. منافذ با کاتالیزورهای پودری پوشانده شده اند که حاوی فلزاتی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیم هستند. از آنجا که منافذ به موتور نزدیک هستند، گرم می شوند و ساختار شیمیایی گازهای خروجی در حال عبور است، هرچند تغییر می کند به طوری که گازهای مضر که باعث مه دود می شوند، از بین رفته و به نیتروژن و اکسیژن تبدیل می شوند.

 

گرچه به نظر می رسد این یک روند پیچیده باشد، اما بسیار ساده است. کاتالیزورها مواد شیمیایی هستند که بدون تغییر روند کلی آنها، واکنش های شیمیایی را تسریع می کنند. در همین حال، یک مبدل کاتالیزوری، یک سازه فلزی است که در قسمت زیرین ماشین پیچ و مهره شده است. از یک لوله ورودی و خروجی تشکیل شده است. لوله ورودی بخارات داغ را از موتور بیرون می کشد، در حالی که لوله خروجی بخارات را به بیرون هل می دهد. وقتی گازهای حاصل از موتور بر روی کاتالیزور می وزند، یک سری واکنش های شیمیایی ایجاد می کنند که برای تغییر گازها و تبدیل آنها به گازها طراحی شده اند و به محیط آسیب نمی رسانند.

در حالی که مبدل های کاتالیزوری آلودگی هوا را از بین نمی برند، اما می توانند در کاهش آلودگی فوری و محلی هوا، از جمله آلودگی معابر استفاده کنند. مبدل های کاتالیزوری در صورت گرم بودن نیز بهترین عملکرد را دارند که حدوداً 10-15 دقیقه رانندگی یا بیکاری به طول می انجامد. این بدان معناست که ماشین شما ممکن است در چند دقیقه اول سفر همچنان میزان انتشار را کاهش دهد.

مشکلات مبدل کاتالیزوری

مشکلات مبدل کاتالیستی می تواند منجر به افزایش انتشار گازهای خروجی و کاهش عملکرد موتور شود. بیشتر مسائل ناشی از تغییرات دما در سیستم اگزوز است. سوخت سوخته بیش از حد در اگزوز می تواند باعث شود کاتالیزور به دمای بسیار بالایی برسد که می تواند به مواد ریز کاتالیزور آسیب برساند. در نتیجه، مبدل کاتالیزوری کم اثر می شود، تبدیل شیمیایی کمتری صورت می گیرد و خروجی اگزوز حاوی گازهای مضر بیشتری است.

به همین ترتیب، خنک سازی سریع مبدل کاتالیزوری، مانند غوطه ور شدن در آب، می تواند ساختار داخلی لانه زنبوری را از هم بپاشد و مانع خروج از لوله اگزوز شود. اگر مبدل کاتالیزوری متصل شود، بازده موتور به طور محسوسی کاهش می یابد.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 87 سه شنبه 28 بهمن 1399 نظرات (0)

 

آپشن های مزدا 3

ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "مزدا 3 قدیم" قرار داده ایم. این خودرو در مدل کامل امکانات نسبتاً کاملی از جمله 6 کیسه هوا ، سیستم صوتی حرفه ای با 6 بلندگو ، صندلی های جلوی گرم شونده ، چراغ های هالوژن ، ارتفاع قابل تنظیم روشنایی و چرخش در گوشه ها و همچنین سیستم شستشوی خودرو را در اختیار شما قرار می دهد. ، کروز کنترل ، سانروف ، دوربین دید عقب و اهرم دنده پشت فرمان. در این مقاله اطلاعاتی درمورد خرید لوازم یدکی مزدا 3 قرار گرفته است پس با ما همراه باشید.

شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی درمورد "راهنمای خرید لوازم یدکی مزدا 3" بدست می آورید. شاید بتوان گفت محبوب ترین خودروهای تولیدی این شرکت مزدا 3 نام دارد و نسل اول این خودرو از سال 2007 تا 2010 وارد بازار خودروی کشور شد. این خودرو با طراحی زیبا و جوان ، امکانات رفاهی متنوع ، شرایط فروش مناسب و قطعات با کیفیت ، فروش بسیار موفقی را در بازار ایران به دست آورده است. در سال 2010 بهمن تصمیم گرفت نسل اول مزدا 3 را با نسل اول مزدا 3 (Mazda3) جایگزین کند. ظاهر نسل دوم نسبت به گذشته مدرن تر است و از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی بیشتری استفاده می کند.

مزدا 3

تاریخچه مزدا 3 در ایران

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "برند اصلی لوازم یدکی مزدا 3" با ما همراه باشید. با اینکه خودروسازی بهمن تیپ دوم این خودرو را به عنوان یک مونتاژ بهتر از نمونه ی اول معرفی کرد، برخی طرفداران این خودرو چنین پیشرفتی را نمی دیدند. به خصوص با توجه به طراحی خاص "بدون جلوپنجره" در جلوی خودرو ، این مدل در نگاه اول کمی عجیب و غیرمعمول به نظر می رسد ، که باعث می شود برخی از افراد مدل قبلی را جذابتر بدانند. اما این طراحی به اصطلاح خاص و متفاوت به سرعت توجه مردم را به خود جلب کرد و پس از آن همه پیشرفت نسل جدید مزدا را شناختند. در نگاه اول متوجه شدیم که به نظر می رسد عملکرد ورزشی مزدا 3 در کد ژنتیکی این نسل را ادامه داده است. در اینجا ، ما با ورودی های هوای بزرگ ، ضربه گیرها و بدنه جمع و جور ، کمی شبیه ماشین ، روبرو هستیم.

طراحی بدنه مزدا 3

برای "خرید قطعات مزدا 3" به سایت یدک یار سر بزنید. خطوط طراحی شده که روی کاپوت  و برآمدگی های خط سیال جانبی قرار گرفته اند به بینندگان کمک می کند تا ضمن لذت بردن از زیبایی آن، کارایی خوبی هم از این طراحی و مکانیسم داشته باشند. با نگاهی دقیق به زاویه ستون A و ستون C مشخص می شود که علاوه بر بحث آیرودینامیکی ، زاویه های نسبتاً تیز ستون A و ستون C نیز هیجان خاصی به خودرو می بخشد. .. چراغ های عقب و صندوق عقب مداوم با یک صندوق عقب زیبای مزدا ترکیب شده است که می تواند نظر افراد مختلف با سلایق متفاوت را جلب نماید.

مزدا 3

نمای داخل ماشین مزدا 3

یک داشبورد جذاب نیز در کابین وجود داشت. این پیشرفته تر از اتومبیل های امروزی است و به راحتی نمی توان گفت که تقریباً در سطح اتومبیل های امروزی است. به عنوان مثال ، نگاهی به صف آمپ و پشت و کنسول جذاب آن بیندازید. بسیار خوب طراحی شده است. حتی دسته های نسبتاً شلوغ نیز می تواند چشم راننده را جلب کند و با ارگونومی مناسب ، این احساس خوشایند همچنان پابرجاست.

ایمنی مزدا 3

یکی از مهمترین دغدغه های خریداران زمانی که برای خرید یک خودرو اقدام می کنند، ایمنی آنها و مسافرانشان است.  خوب است بدانید که مزدا 3 در این امر موفق شده است و توانسته کیفیت مطلوب و قابل قبولی ایجاد کند. به ویژه این کیفیت و ایمنی در نمونه ی جدید مزدا 3 چشم گیر تر است.  مزدا 3 می تواند در آزمایش ها و تست های ایمنی کاملا موفق عمل کند.

آپشن های مزدا 3 و مزدا 3 جدید

مزدا 3 گزینه های ایمنی جدید شامل کیسه های هوا ، ترمزهای AS ، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز ، چراغ های مه شکن جلو و عقب ، قفل مرکزی و کنترل از راه دور ، سیستم قفل دوتایی ، جلو و عقب واکنش پذیر به ضربه است که برای سیستم کنترل پایداری در حال حرکت ذکر شده است (DSC) و کمربند ایمنی قبل از کشش. مزدا از نظر ایمنی برای این مدل از هیچ چیز غافل نبوده است.

با توجه به قیمت ، گزینه ها و امکانات این خودرو در مزدا 3 جدید مشکلی نخواهید داشت. امکانات و گزینه های ارائه شده در مزدا 3 جدید بسیار کارآمد و متناسب با نیازهای راننده و سرنشینان است. همه دکمه ها و سوئیچ ها در مکان مناسب برای دسترسی افراد قرار دارند.

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 312
  • بازدید سال : 2,701
  • بازدید کلی : 10,135