loading...

yadakyar

دلائل متفاوتی وجود دارد که می تواند \"علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان\" باشد. در صورتی که آب خودرو کم شود، باعث خطا در عملکرد درست خودرو خواهد شد. بنابراین نیازمند تشخیص درست برای علت و عیب یابی آن خو

Hamid Reza Imani بازدید : 53 دوشنبه 28 آذر 1401 نظرات (0)

دلائل متفاوتی وجود دارد که می تواند "علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان" باشد. در صورتی که آب خودرو کم شود، باعث خطا در عملکرد درست خودرو خواهد شد. بنابراین نیازمند تشخیص درست برای علت و عیب یابی آن خواهیم بود. برای اینکه بتوانیم این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم نیازمند راه حل هایی خواهیم بود. با توجه به مشکلی که در این زمینه وجود دارد باید این قطعه حساس را از نظر نوع کارکردی که دارد بررسی کنیم. این سیستم به عنوان خنک کننده موتور خودرو است. بنابراین می تواند باعث خنک شدن اجزای موتور شود. سیستم آب رادیاتور ماشین دارای قطعاتی مانند فن و پروانه است، که باعث خنک تر شدن و نگه داشتن دمای متعدل موتور می شود.

علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان چیست؟

علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان

در صورتی که مخزن آب رادیاتور خالی شود، باید تشخیص درست برای بررسی عیب یابی آن وجود داشته باشد. در واقع باید به موقع به آن رسید. در صورتی که نسبت به آن بی تفاوت باشید، امکان دارد مشکلات دیگری را در بخش های دیگر برای شما به وجود بیاورد. در ابتدا در صورتی که نشتی و یا فرسودگی در سیستم خنک کننده مشاهده کردید، می تواند علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان باشد.

از جمله موارد دیگری که می تواند گریبان گیر شما باشد سوختن واشر سرسیلندر، گیرپاژ کردن پیستون و سوختن بخش فلزی موتور است. تمامی این مشکلات همان علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان است. گرمایی که در تابستان وجود دارد بیشتر بر روی کمبود آب تاثیر می گذارد. آب باعث خنک سازی موتور می شود. اما گرمای هوا تاثیرات خوبی بر روی موتور نمی گذارد. راننده باید میزان آب مورد نظر را در خودرو زود به زود چک کند.

علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان چه نشانه ای دارد؟

در صورتی که سیستم خنک کننده موتور خودرو یک سیستم ایزوله باشد، کم شدن آب در رایاتور می تواند نشان دهنده ی ضعف و خرابی آن در بخش مربوط به مایع خنک کننده باشد. در صورتی که نشتی در سیستم خنک کننده وجود نداشته باشد مانند نشتی در لوله آب و یا رادیاتور (Radiator)، نشتی پولکی سیلندر، خرابی و واشر و... باید نسبت به خرابی ترموستات و رادیاتور بخاری شک کرد. در صورتی که آب رادیاتور کم شده باشد می تواند مشکل را از سرسیلندر ها و ورود آب از سیلندر موتور دانست. بهتر از برای علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان حتما از یک متخصص در این حوزه کمک گرفت.

چه اقداماتی را باید بعد از کم شدن آب رادیاتور در نظر گرفت؟

علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان

علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان می تواند گرمای هوا و یا بی توجهی به میزان آب درون آن باشد. در صورتی که متوجه علت نهایی کم شدن آب رادیاتور شدید، باید داخل آن آب بریزید. در صورتی که به این موضوع توجه نکنید، موتور دچار آسیب های بسیاری خواهد شد. بنابراین خودرو را باید در یک موقعیت خوب پارک کنید. سطح زمین باید صاف باشد. درصورتی که خودرو کار کرده باشد باید 1 ساعت از تایم کارکرد آن بگذرد. در واقع موتور باید خنک باشد. آب مقطر و ضد یخ را باید بعد از ترکیب کردن آن ها با یک دیگر به مخزن اضافه کرد. همچنین هر هفته باید مقدار آب درون مخزن را چک کرد.

مشکلاتی که در صورت آب نداشتن، رادیاتور ماشین به وجود می آید چیست؟

در صورتی که رادیاتور، آب به مقدار کافی نداشته باشد، نمی توانند به خوبی موتور را خنک کند. بنابراین باید به فکر آن بود و به آن اهمیت داد. مایع خنک کننده یکی از مهم ترین بخش هایی است که در رادیاتور وجود دارد. بنابراین اگر آب نباشد و یا گردش آب به خوبی انجام نشود، گرمایی که موتور تولید می کند، با واسطه جرقه و احتراق بسیار شدید می شود. بنابراین مشکل دیگری مانند سوختن واشر سرسیلندر را خواهیم داشت. مشکلاتی دیگر نظیر تاب برداشتن سرسیلندر، رینگ و پیستون هم باعث گرما و در نهایت آتش گرفتن می شوند.

کلام پایانی

توجه به قطعات مختلف خودرو یکی از مهم ترین کار های راننده است. همانطور که می دانید ماشین نیاز به نگه داری دارد. در صورت سهل انگاری می تواند خطر آفرین باشد. یکی از مهم ترین مشکلات در ماشین "کم شدن آب رادیاتور" است. علت کم شدن آب رادیاتور در تابستان دلائل مختلفی مانند آب و هوا و یا سهل انگاری در توجه به آن وجود دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 338
  • بازدید سال : 2,727
  • بازدید کلی : 10,161