loading...

yadakyar

اگر می خواهید خودروی شما بدون مشکلات جدی به کار کردن ادامه دهد باید اطلاعاتی درباره مسائل فنی آن داشته باشید. اگر چه برخی تصور می‌ کنند که یاد گرفتن مسائل فنی مخصوص تعمیر کاران خودرو و مکانیکی ها

Hamid Reza Imani بازدید : 58 سه شنبه 23 اسفند 1401 نظرات (0)

اگر می خواهید خودروی شما بدون مشکلات جدی به کار کردن ادامه دهد باید اطلاعاتی درباره مسائل فنی آن داشته باشید. اگر چه برخی تصور می‌ کنند که یاد گرفتن مسائل فنی مخصوص تعمیر کاران خودرو و مکانیکی ها می باشد. اما بهتر است هر یک از دارندگان خودرو به میزان لازم درباره مشکلات فنی و روش های پیشگیرانه از این مشکلات اطلاعاتی داشته باشد. "آب و روغن قاطی کردن" ماشین و یا به عبارت دیگر مشاهده روغن در آب رادیاتور به این معنا می باشد که روغن وارد چرخه آب موتور شده است. این وضعیت اکثراً به واشر سرسیلندر مربوط شده و با گرم شدن غیر طبیعی موتور همراه است. در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی را درباره علت آب و روغن قاطی کردن ماشین در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

از کجا متوجه شویم که ماشین آب و روغن قاطی کرده است؟

آب روغن قاطی کردن خودرو

به عنوان یکی از اصلی ترین نشانه های آب و روغن قاطی کردن (Coolant mixes with oil) در اتومبیل ها می توان به چرب شدن آب داخل رادیاتور اشاره کرد. هنگامی که شما برای چک کردن سطح آب داخل رادیاتور درب آن را باز می‌کنید، روی سطح آب مقداری روغن دیده می شود، مخصوصا زمانی که موتور خودرو سرد باشد. این روغن به شکل واضحی در سطح آب دیده می شود.

از دیگر "نشانه های آب و روغن قاطی کردن" در ماشین ها می توان به بخار کردن موتور خودرو اشاره کرد که این نیز به دلیل وجود روغن در داخل رادیاتور است. شما پس از بالا زدن کاپوت ماشین متوجه وجود بخار در قطعات خودرو می شوید. در صورتی که ماشین شما در سرما به خوبی روشن نشود و دود سفید رنگی از موتور بیرون بزند می تواند نشانگر وجود روغن موتور در داخل آب رادیاتور باشد.

با مشاهده این علائم بدون اتلاف وقت سریعا خودروی خود را برای بررسی به تعمیرگاه های مجاز ببرید. زیرا ممکن است در صورت بی تفاوتی نسبت به این ماجرا موتور خودروی شما متحمل خسارات سنگین تری شود.

راه های پیشگیری از آب و روغن قاطی کردن ماشین ها

آب ر.غن قاطی کردن خودرو

همان طور که می دانید همیشه و در هر مسئله ای پیشگیری بهتر از درمان است. برای پیشگیری از قاطی کردن آب و روغن در ماشین و یا اتفاقاتی مشابه با آن لازم است که سرویس های دوره ای وسیله نقلیه خود را با دقت و در بازه های زمانی مشخص انجام دهید. از طرف دیگر برای انجام هر گونه تعمیرات خودرو به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کرده و از مکانیک های حرفه ای استفاده کنید.

نکته مهم دیگر این است که برای خرید قطعات خودرو به فکر صرفه جویی نباشید و از برندهای نامعتبر و قطعات بی کیفیت و نا مرغوب استفاده نکنید. وقتی فیوز فن خنک کننده ماشین بسوزد این باعث بالا رفتن دمای موتور شده و در نهایت باعث سوخته شدن واشر سرسیلندر و آب و روغن قاطی کردن ماشین می شود. بهتر است زمانی که خودروی شما جوش می زند، قبل از خاموش کردن خودرو دمای موتور را با ریختن آب بر روی رادیاتور پایین آورید. به طور کلی اگر ماشین شما روشن است و یا جوش آورده است به هیچ وجه نباید درب رادیاتور را باز نمایید.

زمانی که واشر سرسیلندر بسوزد و یا به هر دلیلی کارایی درست خود را انجام ندهد، می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد که با پیشگیری از آن ها می‌ توان جلوی سوختن واشر سرسیلندر را گرفت. از عوامل سوختن واشر سرسیلندر می توان به درست کار نکردن فن خودرو، جوش آوردن موتور خودرو و همچنین پایان طول عمر واشر سرسیلندر اشاره کرد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی را درباره آب و روغن قاطی کردن ماشین ها در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی بهتر است حواستان را جمع کنید و عوامل پیشگیرانه ذکر شده در مقاله را انجام دهید تا واشر سرسیلندر ماشین شما دچار مشکل نشده و در نهایت خودروی شما آب و روغن قاطی نکند. زیرا می تواند مشکلاتی را به وجود آورده و هزینه‌ های زیادی را به شما تحمیل کند. اما در صورت بروز این مشکل بهتر است برای تعمیر ماشین خود آن را به دست افراد مکانیک ماهر و با تجربه بسپارید تا مشکلات به وجود آمده بیشتر نشود. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 311
  • بازدید سال : 2,700
  • بازدید کلی : 10,134