loading...

yadakyar

در این مقاله قصد داریم درباره \"عملکرد واشر سرسیلندر\" صحبت کنیم. این قطعه یکی از بخش های مجزایی است که در موتور قرار دارد. دارای عملکرد و وظایفی در خودرو است که می تواند فعالیت های سرسیلندر را تکمیل سا

Hamid Reza Imani بازدید : 62 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم درباره "عملکرد واشر سرسیلندر" صحبت کنیم. این قطعه یکی از بخش های مجزایی است که در موتور قرار دارد. دارای عملکرد و وظایفی در خودرو است که می تواند فعالیت های سرسیلندر را تکمیل سازد. واشر سرسیلندر می تواند برای کمپرس کردن موتور و عایق بندی آن بسیار مناسب باشد. وجود سیلندر ها مانع از خروج سوخت و یا گاز می شود. بنابراین می تواند از نفوذ آب و روغن به درون آن جلوگیری به عمل بیاورد. جنسی که برای ساخت آن در نظر گرفته می شود بسیار مقاوم است و می تواند حرارت بالایی را تحمل کند.

وظیفه واشر سرسیلندر چیست؟

واشر سر سیلندر

استفاده از واشر به منظور آب بندی فضای بین سرسیلندر و سیلندر می باشد. بنابراین این واشر می توند از فرار گاز به محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن و... جلوگیری به عمل بیاورد. استفاده از آن بسیار دارای اهمیت است. باید دارای کیفیت مناسبی در استفاده باشد. نشتی هایی که در آن صورت می گیرد می تواند در عملکرد خودرو بسیار تاثیرگذار باشد.

بنابراین قدرت را در خودرو کاهش می دهد. با این حال تنها وظیفه ای را که می توان به آن نسبت داد یکپارچه سازی بین فضای سرسیلندر و سیلندر است. بنابراین جلوگیری از فرار گاز به آن سپرده می شود و می تواند در خودرو یک وظیفه بسیار سنگین باشد. با توجه به وظیفه ای که عملکرد "واشر سرسیلندر" دارد به ما نشان می دهد، تعویض به موقع این قطعات یکی از مهم ترین ملزومات است که باید به آن توجه و رسیدگی شود.

علت سوختن واشر سرسیلندر در چیست؟

عوامل متعددی وجود دارد که باعث می شود عملکرد واشر سرسیلندر (Cylinder Head gasket) با تعویض مواجه شود. بنابراین از جمله دلیل از کار افتادگی و یا سوختن واشر سرسیلندر ها را می توان گرمای موتور دانست که بیش از حد کار کرده است. عواملی مانند جوش زدن رکاب ها در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون، مخلوط آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن آن، تغییر رنگ روغن موتور به رنگ شیری می تواند از جمله ویژگی هایی باشد که باعث سوختن واشر سرسیلندر می شود. سوختن این قطعات باعث می شود که قدرت و کشش موتور بسیار کم شود. در صورتی که آب رادیاتور کم کرده باشد به عملکرد واشر سرسیلندر آسیب وارد می کند.

در صورتی که مجرای عبور آب موتور مسدود باشد، یا آب رادیاتور به دلیل رسوباتی که صورت گرفته است، خنک نشده باشد، عملکرد واشر سرسیلندر دچار مشکلاتی می شود. عوامل متعدد دیگر مانند نقص در کارکردن پروانه ها، ترموستات، واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور، پیچ خوردگی شلنگ ورودی و خروجی رادیاتور، رانندگی طولانی در ترافیک ها و فشاری که در فصول گرم مانند تابستان بر خودرو وارد می شود، از جمله دلایلی است که می تواند باعث سوختن واشر سرسیلندر شود.

چه نکاتی در نقص واشر سرسیلندر دارای اهمیت است؟

واشر سر سیلندر

در صورتی که سوختگی در آن رخ داده باشد، نباید رانندگی را با این وضعیت ادامه داد. چرا که می تواند آسیب دیدگی خودرو را بالا ببرد. در نتیجه قطعات دیگری که به آن ارتباط دارند دچار مشکلاتی می شوند. در صورتی که راننده در حال حرکت باشد، متوقف شدن خودرو هم می تواند بسیار آسیب زا باشد. موتور در خودرو بسیار دارای اهمیت است.

از آن جایی که عملکرد واشر سرسیلندر به آن بستگی دارد باید در نظر داشته باشید که تعویض به موقع آن و استفاده از قطعات مرغوب می تواند تضمین کننده کیفیت رانندگی باشد. بنابراین بهتر است در خرید و تعویض این قطعه بسیار وسواس به خرج دهید. در صورتی که بخواهید به یک مکانیک مراجعه کنید باید از مهارت او در این زمینه اطلاعات کسب کنید.

تشخیص سوختگی و نادرستی عملکرد واشر سرسیلندر

عملکرد اشتباه واشر سرسیلندر به عوامل زیر بستگی دارد.

کاهش توان و قدرت خودرو از نظر موتوری

خارج شدن رنگ آبی که از اگزوز اتفاق می افتد

شلنگ هایی که به رادیاتور در صورتی که باد کنند.

کلام پایانی

عملکرد واشر سرسیلندر به عوامل متعددی بستگی دارد که معمولا رانندگان به منظور حفظ سلامت خودرو باید به چنین قطعاتی که کار حیاتی در خودرو را انجام می دهند، حساسیت به خرج دهند. در نظر داشته باشید که چنین قطعه ای به موتور ارتباط تنگاتنگ دارد و می تواند در حرکت خودرو بسیار تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 318
  • بازدید سال : 2,707
  • بازدید کلی : 10,141