loading...

yadakyar

  درباره کاتالیزور برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد \"کاتالیزور چیست؟\" یا ما همراه باشید. از سال 1975، هر وسیله نقلیه تولید شده در ایالات متحده ملزم به داشتن مبدل کاتالیزوری است. یک مبدل کاتالیزو

Hamid Reza Imani بازدید : 76 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

 

درباره کاتالیزور

برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد "کاتالیزور چیست؟" یا ما همراه باشید. از سال 1975، هر وسیله نقلیه تولید شده در ایالات متحده ملزم به داشتن مبدل کاتالیزوری است. یک مبدل کاتالیزوری وظیفه کنترل انتشار مضر از وسیله نقلیه شما را بر عهده دارد. این در پایین وسیله نقلیه شما، درست در پشت موتور شما قرار دارد. با تحلیل نام آن، می توانیم دقیقاً عملکرد آن را بررسی کنیم.

 

مبدل های کاتالیستی حاوی مواد یا ترکیباتی مانند پلاتین، رودیم یا پالادیوم هستند که به عنوان "کاتالیزور" و مبدل عمل می کنند. این ترکیبات مانند کاتالیزور (Catalytic converter) ها عمل می کنند زیرا باعث ایجاد واکنش شیمیایی می شوند، اما شکل اصلی خود را تغییر نمی دهند. این ترکیبات همچنین به عنوان مبدل عمل می کنند زیرا با گازهای مضر مانند مونوکسیدکربن، هیدروکربن ها و اکسیدهای نیتروژن تولید شده توسط موتور شما واکنش نشان داده و آنها را تبدیل می کنند. کاتالیزور چیست؟ یک از سوالاتی است که ما در این مقاله آن را مورد بررسی قرار داده ایم. ما در این مقاله اطلاعاتی درمورد "کاتالیزور چکار میکند؟" قرار داده ایم پس با ما همراه باشید. این تبدیل به گازهای کم خطر قبل از اینکه از سیستم اگزوز شما خارج شده و وارد هوا شوند، اتفاق می افتد. مبدلهای کاتالیزوری حاوی ساختارهای لانه زنبوری (پوشیده از منافذ ریز) هستند که بسته به مرحله کاتالیزور با پلاتین، رودیم یا پالادیوم پوشانده می شوند.

کاتالیزورشما با مطلالعه این مقاله مطالبی در مورد "کاتالیزور اگزوز" بدست خواهید آوردن پس تا انتها با ما همراه باشید. انتشار گازهای خروجی از موتور از طریق ساختارهای لانه زنبوری پوشانده شده و با ترکیبات واکنش نشان می دهد. دو مرحله مختلف کاتالیزور وجود دارد که انتشارها از آن عبور می کنند: یک کاتالیزور احیا کننده و یک کاتالیزور اکسیداسیون. در طی مرحله اول کاتالیزور (کاتالیزور احیا)، اکسیدهای نیتروژن با یک ساختار لانه زنبوری روکش شده با پلاتین و رودیم واکنش نشان می دهند. هنگامی که این اکسیدهای نیتروژن مضر با کاتالیزورها (پلاتین و رودیم) واکنش نشان می دهند، کاتالیزورها مولکول نیتروژن را برداشته، بر روی آن نگه می دارند و مولکول های اکسیژن را آزاد می کنند. سپس، مولکولهای نیتروژن باقیمانده با سایر مولکولهای نیتروژن پیوند داده و از طریق سیستم اگزوز خارج می شوند. در طول این مرحله، مضر است.

گازهای اکسید نیتروژن به گازهای اکسیژن و نیتروژن بی ضرر تبدیل می شوند. در مرحله دوم کاتالیزور (کاتالیزور اکسیداسیون)، مونوکسیدکربن و هیدروکربن ها اکسید می شوند. این بدان معنی است که مولکول های اکسیژن با مولکول های مونوکسیدکربن و هیدروکربن واکنش نشان می دهند. این مواد از طریق ساختار لانه زنبوری روکش شده با پلاتین و پالادیوم عبور می کنند که به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند و به واکنش کمک می کند. در طول این مرحله، گازهای مونوکسیدکربن و هیدروکربن بسیار مضر به گازهای دی اکسید کربن و بخارات آب با مضر کمتری تبدیل می شوند. مبدل های کاتالیزوری نیز دستی با یک سیستم کنترل کار می کنند.

کاتالیزوراین سیستم کنترل، سیستم تزریق سوخت را کنترل کرده و میزان انتشار گازهای خروجی از موتور را قبل از ورود به مبدل کاتالیزوری کنترل می کند. همچنین دارای یک سنسور اکسیژن است که میزان اکسیژن وارد سیستم اگزوز را تشخیص می دهد. سنسور اکسیژن میزان اکسیژن را کنترل می کند و به سیستم تزریق سوخت می گوید که مقدار اکسیژن مورد استفاده در مخلوط سوخت / هوا مورد استفاده برای تأمین انرژی موتور را کم یا زیاد کند. این سنسور همچنین اطمینان حاصل می کند که اکسیژن کافی در سیستم اگزوز برای استفاده توسط مبدل کاتالیزوری در مرحله کاتالیزور اکسیداسیون وجود دارد.

مبدل کاتالیزوری از مواد مختلفی تشکیل شده است. هسته یا بستر کاتالیست با توجه به وسیله نقلیه متفاوت است. به عنوان مثال، هنگامی که از این دستگاه ها در خودروها استفاده می شود، هسته آن معمولاً یک مونولیت سرامیکی با ساختار لانه زنبوری است.

 

هسته های سرامیکی در صورت تولید زیاد می توانند ارزان باشند. یکپارچه های فویل فلزی از ترکیب آهن - کروم - آلومینیوم ساخته شده اند و در برخی کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند. هسته های فلزی در صورت تولید برای استفاده در مسیرهای تولید کوچک، از قیمت کمتری برخوردار هستند، مانند اتومبیل های ورزشی که در آن فشار کم و قابلیت اطمینان تحت بار زیاد ثابت ضروری است. هر دو این مواد به منظور تهیه سطح وسیعی برای پشتیبانی از روکش کف کاتالیزور طراحی شده اند.

کت شستشوی کاتالیزور حامل مواد کاتالیزوری است که برای پراکندگی مواد در سطح وسیع استفاده می شود. دی اکسید تیتانیوم، اکسید آلومینیوم، دی اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیس و آلومینا می توانند استفاده شوند. مواد کاتالیزوری قبل از استفاده در هسته، در روکش واشر معلق هستند. مواد لباسشویی دارای سطح ناهموار و نامنظمی برای افزایش سطح هستند که به حداکثر رساندن سطح فعال از نظر کاتالیزوری برای واکنش با اگزوز موتور کمک می کند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 306
  • بازدید سال : 2,695
  • بازدید کلی : 10,129