loading...

yadakyar

Hamid Reza Imani بازدید : 105 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)

 

مشخصات پراید

"پراید" یکی از محبوب ترین خودروها در تولید انبوه است. قیمت مناسب و امکانات قابل قبول مهمترین دلیل محبوبیت آن است. در این مقاله آنچه در مورد مشخصات و ویژگیهای آن باید بدانید بیان شده است. این خودرو ابتدا در ایالات متحده و کره جنوبی تولید شد و سپس توسط سپا در سال 1372 به ایران وارد شد و تولید این شرکت بسیار مهم بود. این خودرو 20 سال است که در کشمیر تولید می شود و خریداران زیادی دارد. این در حالی است که این خودرو از تعداد تصادفات بالایی برخوردار است و ایمنی آن از بسیاری از خودروها کمتر است. مدل قدیمی در ژوئیه 1999 متوقف شد و مدلهای Tiba،Kubik و Saina جایگزین آن شدند.

"پراید 131" تنها عضو پروژه سایپا X100 است که در اواخر دهه 1980 با هدف تبلیغات سری پراید که همزمان با نسخه بازسازی شده آن یعنی "پراید 132" تولید شده بود، راه اندازی شد. پراید (pride) 131 همان خواهر و برادرهایش است. از نظر سه عملکرد مختلف (فرمان هیدرولیک، ترمز AS و کیسه هوای راننده) پنج نوع مختلف دارد که در این میان ST ارزانترین (بدون سه) و EX گرانترین است (همه سه). ) آن ها هستند. 131 یورو 4 با برخی تغییرات فنی جزئی در سال 2014 تولید انبوه خود را آغاز کرد، اما این بار تنها در دو نوع SE و TL در دسترس است. مدل SE آن شبیه به مدل قبلی EX است اما دارای کیسه هوای دانشجویی نیز می باشد. نوع TL آن (که بزودی از بازار خارج خواهد شد) از همه لحاظ با نوع SE قابل مقایسه است و  تنها دارای سیستم فرمان هیدرولیک نیست.

پراید

مشخصات فنی پراید

این خودرو دارای پیشرانه جلو، جعبه دنده 5 سرعته دستی، موتور 1.3 لیتری و یورو 3 4 سیلندر با مشخصات فنی قابل قبول است که تا حد زیادی می تواند انتظارات مشتری را برآورده کند.

در مورد عملکرد فنی آن می توان گفت که قدرت آن 63 اسب بخار است، قدرت و سرعت خوبی دارد و گشتاور آن 103 نیوتن متر است. با حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت قطار سریع با شتاب 13.8 محسوب می شود. مصرف سوخت ترکیبی در هر 100 کیلومتر 6.7 لیتر است.از امکاناتی که پراید دارد می توان به مواردی از قبیل کروز کنترل، کنترل استاتیک سربالایی، کنترل سرعت سرازیری، کنترل سرعت هوشمند، کنترل کشش، کنترل پایداری، حالت ضد غلتیدن، اتوکشی و حالت رانندگی اشاره داشت که روی هم رفته یک تجربه ی خوب از رانندگی را برایتان رقم می زنند.

اندازه های پراید

بدنه یک ماشین کوچک با یک شاسی یکپارچه است. طول خودرو 3935 میلی متر، عرض 1605 میلی متر و ارتفاع 1455 میلی متر است. فاصله دو محور 2345 و وزن خالص آن 850 کیلوگرم است. حجم بال این خودرو 37 لیتر است.

از ویژگی های هشدار دهنده آن می توان به سنسور جلو، سنسور عقب، سنسور باران، سنسور فشار لاستیک، سنسور خواب آلودگی راننده، رادار نقطه کور، رادار شیفت، رادار تصادف جلو، رادار تصادف عقب و رادار داشبورد اشاره کرد. سیستم ترمز این خودرو همچنین به امکان توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی و ترمز اضطراری مجهز است.

پراید

این اتومبیل دارای سیستم روشنایی قابل قبولی است، اگر می خواهید جزئیات و وسایل روشنایی آن را به طور دقیق، نور، چراغ اتوماتیک، پرتو اتوماتیک، ارتفاع نور اتوماتیک، مه شکن جلو، چراغ مه شکن عقب، چراغ چرخان، چراغ نمک و چراغ هالوژن LED شرح دهید .

فرمان پراید مجهز به منبع تغذیه کمکی، تنظیم موقعیت، تودوزی چرمی، دکمه های کنترل، سنسور سرعت، پدال شیفت و بخاری فرمان است تا از رانندگی لذت بیشتری ببرد.

کیسه های هوا، کیسه های هوا راننده، کیسه های هوای آرنج راننده، کیسه های هوای سرنشینان، کیسه های هوا مسافر، کیسه های هوا پرده، کیسه های هوای جانبی جلو، کیسه های هوای جانبی عقب، عقب فعال، کمربندهای ایمنی جلو، محدود کننده های کمربند ایمنی از ایمنی تجهیزات خوبی برخوردار باشید.

کابین این خودرو دارای امکانات مختلفی از جمله ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم بهبود یافته سیستم تهویه مطبوع گردش هوا بهتر، جعبه خنک، صندلی راننده، تنظیم دستی، صندلی سرنشین، تنظیم دستی، عملکرد صندلی عقب و موارد دیگر است. بخاری های صندلی، کولرهای صندلی، ماساژورهای صندلی، روکش صندلی های پارچه ای، صندلی های ISOFIX، خروجی 12 ولت و جعبه های قدرت. شما می توانید برای جمع آوری اطلاعاتی بیشتر در مورد لوازم یدکی پراید به سایت یدک یار مراجع کنید.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 63 شنبه 18 بهمن 1399 نظرات (0)

 

درباره کاسه نمد

ما در این مقاله قصد داریم تا "کاسه نمد" را مورد بررسی قرار دهیم. در گذشته شافت ماشین های صنعتی و اتومبیل از پارچه یا نمد برای جلوگیری از روغن کاری استفاده می کردند.همانطور که احساس می شود ، روغن را جذب می کند و از نشت آن جلوگیری می کند. آنها همچنین از آن برای جلوگیری از نشت آب و مایعات دیگر استفاده کردند.

 

هدف اصلی آن جلوگیری از گرفتگی روغن ، آب یا آن است. به طور کلی ، می توان گفت که در هر مکان چرخشی یک کاسه نمدی (oil seal) وجود دارد ، یعنی کاسه نمدی در مقابل بلبرینگ قرار می گیرد ، بنابراین هیچ مایع یا مایع از موتور یا تجهیزات خارج نمی شود. "کاسه نمد چکار میکند؟" یکی از سوالاتی است که ما در این مقاله به آن پاسخ داده ایم.

در ایام گذشته مهندسان با چالش ایمن سازی دستگاه های تلفن همراه روبرو بوده اند. در زمان های قدیم ، هنگامی که مردم شروع به مهاجرت به غرب می کردند ، برای قفل کردن چرخ واگن ها برای مدت طولانی به سیستم های نمد نیاز داشتند. اولین نوع مهر و موم بندهای چرمی و نمدی بود که چربی حیوانات را در توپی چرخ ها نگه می داشت. کاسه نمد چیست؟ از دیگر سوالاتی است که ما در این مقاله به آن پاسخ داده ایم. با شکل گیری انقلاب صنعتی و تولید موتورهای احتراق داخلی و گیربکس ها ، قطعات بهتری برای بسته شدن مورد نیاز بود.

کاسه نمد

انواع کاسه نمدی:

معمولا در ماشین های صنعتی ، اتومبیل و وسایل دیگر ، مواد کاسه نمدی با توجه به گرما ، دما یا فشار استفاده شده تغییر می کند.در دماهای بالا از کاسه نمدی سیلیکونی برای گرم کردن یا گرم شدن استفاده می شود.

کاسه نمد  قطعاتی هستند که در همه سیستم های هیدرولیک (شامل پمپ ها ، پیستون ها و لوازم جانبی مختلف) استفاده می شوند. البته در برخی منابع اصطلاح مهر روغن در فارسی کاسه آب بندی ترجمه شده است و همچنین به سیستم های نمد دیگر مانند O-rings نیز اطلاق می شود ، اما در فارسی این نوع کاسه نمد  معمولاً آنها گفتند: کاسه های نمدی برای جلوگیری از روغن کاری شافت ها و یاطاقان ها و محافظت از این قطعات در برابر آلودگی و گرد و غبار استفاده می شود.

نحوه کار کاسه نمد بسیار ساده است. لبه نمد روی قسمت چرخان قرار می گیرد - معمولاً شافت - و دیواره (قطر خارجی) محکم به محفظه نگهدارنده فشار داده می شود ، بنابراین مهر و موم در جای خود قرار دارد. لبه های کاسه نمد باید چرب شوند تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری شود.

به عبارت دیگر ، نمد با پمپاژ در محل تماس فلنج و سطح شافت از نشت جلوگیری می کند. جهت پمپ با جهت پروفیل فشار مستقیماً متناسب است. این پروفیل فشار توسط هندسه لبه کنترل می شود که باعث ایجاد گرادیان فشار بیشتر در قسمت روغنی لبه می شود. البته ، این شیب فشاری فقط یکی از جنبه های عملکرد یک ظرف نمد است.

کاسه نمد

کاربرد کاسه نمد چیست؟

جنبه دوم این است که یک لایه فیلم روغن بین لبه کاسه و سطح ستون وجود دارد. جنبه سوم تشکیل ناهمواری در لبه کاسه است. این زبری به گونه ای است که مایع به قسمت روغنی پمپ می شود. در تصویر زیر ، این مشخصات فشار و عوامل ایجاد کننده آن را مشاهده می کنید.

معمولاً در سیستمهای حرکتی از جمله چرخش ، نوسان و حرکت متقابل استفاده می شود.

 

حرکت چرخشی: جهت چرخش در این سیستم ها برای آب بندی بسیار مهم است. شافت می تواند در جهت عقربه های ساعت ، خلاف جهت عقربه های ساعت یا هر دو بچرخد.

حرکت چرخشی: در این حرکت ، شافت در یک قوس در یک زاویه خاص چرخش می کند.

حرکت رفت و برگشتی: همانطور که در شکل نشان داده شده است ، شافت در داخل و خارج محفظه متقابل است.

عملکرد کاسه نمد

عملکرد کاسه مهر و موم به راحتی در ماشین دیده می شود. در این نوع موتورها حرکت رفت و برگشتی پیستون به حرکت چرخشی شافت تبدیل می شود و شافت توسط یاتاقانهای فلزی محاصره می شود. روغن برای روغن کاری یاتاقان ها و قطعاتی که فلزات با یکدیگر تماس می گیرند استفاده می شود. از آنجا که محفظه روغن (کارتل روغن) به محفظه موتور متصل است ، یاتاقان ها به فضای مشخصی بین موتور و شافت نیاز دارند. در اینجا از کاسه آب بندی برای جلوگیری از روغن کاری اتصالات یاتاقان استفاده می شود.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 77 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

 

درباره کاتالیزور

برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد "کاتالیزور چیست؟" یا ما همراه باشید. از سال 1975، هر وسیله نقلیه تولید شده در ایالات متحده ملزم به داشتن مبدل کاتالیزوری است. یک مبدل کاتالیزوری وظیفه کنترل انتشار مضر از وسیله نقلیه شما را بر عهده دارد. این در پایین وسیله نقلیه شما، درست در پشت موتور شما قرار دارد. با تحلیل نام آن، می توانیم دقیقاً عملکرد آن را بررسی کنیم.

 

مبدل های کاتالیستی حاوی مواد یا ترکیباتی مانند پلاتین، رودیم یا پالادیوم هستند که به عنوان "کاتالیزور" و مبدل عمل می کنند. این ترکیبات مانند کاتالیزور (Catalytic converter) ها عمل می کنند زیرا باعث ایجاد واکنش شیمیایی می شوند، اما شکل اصلی خود را تغییر نمی دهند. این ترکیبات همچنین به عنوان مبدل عمل می کنند زیرا با گازهای مضر مانند مونوکسیدکربن، هیدروکربن ها و اکسیدهای نیتروژن تولید شده توسط موتور شما واکنش نشان داده و آنها را تبدیل می کنند. کاتالیزور چیست؟ یک از سوالاتی است که ما در این مقاله آن را مورد بررسی قرار داده ایم. ما در این مقاله اطلاعاتی درمورد "کاتالیزور چکار میکند؟" قرار داده ایم پس با ما همراه باشید. این تبدیل به گازهای کم خطر قبل از اینکه از سیستم اگزوز شما خارج شده و وارد هوا شوند، اتفاق می افتد. مبدلهای کاتالیزوری حاوی ساختارهای لانه زنبوری (پوشیده از منافذ ریز) هستند که بسته به مرحله کاتالیزور با پلاتین، رودیم یا پالادیوم پوشانده می شوند.

کاتالیزورشما با مطلالعه این مقاله مطالبی در مورد "کاتالیزور اگزوز" بدست خواهید آوردن پس تا انتها با ما همراه باشید. انتشار گازهای خروجی از موتور از طریق ساختارهای لانه زنبوری پوشانده شده و با ترکیبات واکنش نشان می دهد. دو مرحله مختلف کاتالیزور وجود دارد که انتشارها از آن عبور می کنند: یک کاتالیزور احیا کننده و یک کاتالیزور اکسیداسیون. در طی مرحله اول کاتالیزور (کاتالیزور احیا)، اکسیدهای نیتروژن با یک ساختار لانه زنبوری روکش شده با پلاتین و رودیم واکنش نشان می دهند. هنگامی که این اکسیدهای نیتروژن مضر با کاتالیزورها (پلاتین و رودیم) واکنش نشان می دهند، کاتالیزورها مولکول نیتروژن را برداشته، بر روی آن نگه می دارند و مولکول های اکسیژن را آزاد می کنند. سپس، مولکولهای نیتروژن باقیمانده با سایر مولکولهای نیتروژن پیوند داده و از طریق سیستم اگزوز خارج می شوند. در طول این مرحله، مضر است.

گازهای اکسید نیتروژن به گازهای اکسیژن و نیتروژن بی ضرر تبدیل می شوند. در مرحله دوم کاتالیزور (کاتالیزور اکسیداسیون)، مونوکسیدکربن و هیدروکربن ها اکسید می شوند. این بدان معنی است که مولکول های اکسیژن با مولکول های مونوکسیدکربن و هیدروکربن واکنش نشان می دهند. این مواد از طریق ساختار لانه زنبوری روکش شده با پلاتین و پالادیوم عبور می کنند که به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند و به واکنش کمک می کند. در طول این مرحله، گازهای مونوکسیدکربن و هیدروکربن بسیار مضر به گازهای دی اکسید کربن و بخارات آب با مضر کمتری تبدیل می شوند. مبدل های کاتالیزوری نیز دستی با یک سیستم کنترل کار می کنند.

کاتالیزوراین سیستم کنترل، سیستم تزریق سوخت را کنترل کرده و میزان انتشار گازهای خروجی از موتور را قبل از ورود به مبدل کاتالیزوری کنترل می کند. همچنین دارای یک سنسور اکسیژن است که میزان اکسیژن وارد سیستم اگزوز را تشخیص می دهد. سنسور اکسیژن میزان اکسیژن را کنترل می کند و به سیستم تزریق سوخت می گوید که مقدار اکسیژن مورد استفاده در مخلوط سوخت / هوا مورد استفاده برای تأمین انرژی موتور را کم یا زیاد کند. این سنسور همچنین اطمینان حاصل می کند که اکسیژن کافی در سیستم اگزوز برای استفاده توسط مبدل کاتالیزوری در مرحله کاتالیزور اکسیداسیون وجود دارد.

مبدل کاتالیزوری از مواد مختلفی تشکیل شده است. هسته یا بستر کاتالیست با توجه به وسیله نقلیه متفاوت است. به عنوان مثال، هنگامی که از این دستگاه ها در خودروها استفاده می شود، هسته آن معمولاً یک مونولیت سرامیکی با ساختار لانه زنبوری است.

 

هسته های سرامیکی در صورت تولید زیاد می توانند ارزان باشند. یکپارچه های فویل فلزی از ترکیب آهن - کروم - آلومینیوم ساخته شده اند و در برخی کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند. هسته های فلزی در صورت تولید برای استفاده در مسیرهای تولید کوچک، از قیمت کمتری برخوردار هستند، مانند اتومبیل های ورزشی که در آن فشار کم و قابلیت اطمینان تحت بار زیاد ثابت ضروری است. هر دو این مواد به منظور تهیه سطح وسیعی برای پشتیبانی از روکش کف کاتالیزور طراحی شده اند.

کت شستشوی کاتالیزور حامل مواد کاتالیزوری است که برای پراکندگی مواد در سطح وسیع استفاده می شود. دی اکسید تیتانیوم، اکسید آلومینیوم، دی اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیس و آلومینا می توانند استفاده شوند. مواد کاتالیزوری قبل از استفاده در هسته، در روکش واشر معلق هستند. مواد لباسشویی دارای سطح ناهموار و نامنظمی برای افزایش سطح هستند که به حداکثر رساندن سطح فعال از نظر کاتالیزوری برای واکنش با اگزوز موتور کمک می کند.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 47 یکشنبه 05 بهمن 1399 نظرات (0)

 

درباره کمک فنر

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کمک فنر چیست؟" با ما همراه باشید. کمک فنرها (Shock absorber) ممکن است هیجان انگیزترین قسمت اتومبیل نباشند، اما به همراه لاستیک و ترمز از عناصر مهم ایمنی یک وسیله نقلیه هستند. آنها در زیر قوس چرخ اتومبیل پنهان شده اند، بنابراین بر خلاف لاستیک ها به راحتی نمی توان به طور منظم از نظر آسیب و ساییدگی بررسی کرد.

نقش "کمک فنر" این است که لاستیک های خودرو در تماس دائمی با جاده قرار داشته و به شما در هنگام گرفتن پیچ و ترمز کمک می کند تا بتواند بهینه تر شود. کمک فنرها بخشی از سیستم تعلیق هستند، بنابراین در صورت فرسوده بودن ضربه، سواری و راحتی خودرو به خطر می افتد. کمک فنر چیست؟ یک از سوالاتی است که ما در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم.

ما در این مقاله برای شما اطلاعاتی در مورد "کمک فنر چکار میکند؟" قرار داده ایم. مکانیک یک کمک فنر با استفاده از مجبور کردن روغن از سوراخ های کوچک، با اندازه یا سوپاپ این سوراخ ها مطابق با مشخصات انتخاب شده برای هر نوع وسیله نقلیه Ð بزرگ یا کوچک، سالن خانوادگی، بار حمل املاک، MPV، 4x4 یا یک ماشین اسپرت با عملکرد بالا.

کمک فنر

خطرات کمک فنرهای فرسوده

ما در این مقاله به "بررسی کمک فنر" پرداخته ایم. اکثر مردم حتی از خطرات احتمالی کمک فنرهای فرسوده آگاهی ندارند و یا اینکه ایمنی وسیله نقلیه آنها، سرنشینان آن و سایر کاربران جاده به طور جدی به خطر افتاده است حتی اگر تمام ویژگی های ایمنی دیگر به درستی کار کنند. دو نظرسنجی اخیر نمونه ای از میزان مشکل را نشان می دهد. در انگلیس مشخص شد که بیش از 6 میلیون از 25 میلیون اتومبیل موجود در جاده حداقل دارای یک ضربه گیر فرسوده هستند، در حالی که در بلژیک، تحقیقات نشان داد که 20-25٪ از رانندگان اتومبیل هایی را با شوک فرسوده رانندگی می کنند.

مونرو، مارک پیشرفته کمک فنر در جهان، ده خطر مهم مربوط به کمک فنرهای فرسوده را شناسایی کرده است:

کاهش کارایی ترمز و در نتیجه توقف بیشتر

کاهش کارایی سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) و کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)

افزایش خطر سر خوردن در حالت مرطوب

Aquaplaning با سرعت کمتری اتفاق می افتد

هنگام پیچیدن یا گرفتار شدن در باد، کنترل کمتری دارد

افزایش خستگی راننده و کاهش سرعت یا پاسخ

افزایش سایش تایرها و سایر اجزای سیستم تعلیق

سطح چراغ ناهموار / نوسانی باعث خیره شدن رانندگان در حال حرکت می شود

افزایش ناراحتی مسافر

هنگام یدک کشیدن خطر افزایش اسکن افزایش می یابد

کمک فنر

برای برجسته کردن خطر رانندگی با کمک فنرهای فرسوده، Tenneco Automotive - شرکت مادر مونرو recently به تازگی تعدادی آزمایش مقایسه ای بین خودروهای مجهز به 50٪ شوک فرسوده و 100٪ موثر، Monroe Sensa-Trac با کمک فنرهای Safe-Tech انجام داده است. با همکاری TÜV، یکی از موسسات برجسته ایمنی راه اروپا در اروپا، اولین آزمایشات نشان داد که یک وسیله نقلیه چند منظوره (MPV) مانند رنو اسپاس با شوک های فرسوده می تواند مسافت ترمز را تا 4 متر بیشتر از همان وسیله نقلیه داشته باشد مجهز به شوک های جدید

آزمایش دوم با حضور یک فولکس واگن بیتل جدید نشان داد که علی رغم مجهز بودن به جدیدترین سیستم های ایمنی اتومبیل مانند ترمز ضد قفل (ABS) و کنترل پایداری الکترونیکی (EBS)، با شوک های فرسوده ماشین می تواند تا 6 ترمز فاصله داشته باشد متر طولانی تر از آن است که با شوک های جدید روبرو شود. مجموعه نهایی آزمایشات نشان می دهد که یخ و برف در سیستم ترمز ضد قفل و ضد لغزش خودرو چه تأثیری می گذارد، در صورت ترکیب با ضربه های فرسوده. در تست ترمز، نتایج نشان داد که وسیله نقلیه ای مانند مرسدس بنز C250 Estate مجهز به ABS بلکه دارای 50٪ ضربات فرسوده، فاصله ترمز اضطراری 1.8 متر بیشتر از همان وسیله نقلیه دارای 100٪ ضربات کارآمد است.

همان آزمایش انجام شده روی پژو 206 با ABS و 50٪ شوک فرسوده، 1.2 متر اضافی متوقف شد. نتایج آزمایش ترمز بدین ترتیب ثابت می کند که سیستم ABS خودرو با ضربه های فرسوده به درستی کار نمی کند. سرانجام، هنگام مقایسه شتاب ماشین بر روی یخ و برف، آزمایشات نشان داد که اتومبیلی مانند مرسدس بنز C250 مجهز به سیستم ضد لغزش ASR و ضربات 100٪ کارآمد به سرعت 35.6 کیلومتر در ساعت (22.1 مایل در ساعت) رسیده است. ) در هفت ثانیه، در حالی که همان اتومبیل مجهز به 50٪ ضربات فرسوده تنها می تواند 34.2 کیلومتر در ساعت (21.2 مایل در ساعت) را به دست آورد، که 16 درصد بهبود برای اولین وسیله نقلیه است. علاوه بر این، مدت زمان کشش از دست رفته 37٪ کوتاه تر با 100٪ شوک کارآمد در مقایسه با 50٪ اجزای فرسوده بود.

این تست اهمیت بررسی وضعیت خوب شوک های یک خودرو را تأیید می کند، حتی در صورت نصب با ASR.

اهمیت بررسی شوک های شما

عملکرد کمک فنر با گذشت زمان به تدریج و به طرز نامحسوسی خراب می شود، در طی آن راننده ناخواسته رانندگی خود را تنظیم می کند تا ساییدگی و وخیم شدن شرایط و دستکاری را جبران کند. مانند اکثر قسمتهای اتومبیل که دائماً مورد استفاده قرار می گیرند، کمک فنرها نیز به ناچار دچار پارگی می شوند.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 33 شنبه 27 دی 1399 نظرات (0)

 

ECU چیست؟

واحد کنترل الکترونیکی (ECU) مورد استفاده در اتومبیل ها و کامیون های امروزی برای کنترل عملکرد موتور و سایر اجزا استفاده می شود. "ECU" رایانه ای با تراشه های رایانه ای داخلی از قبل برنامه ریزی شده و قابل برنامه ریزی است که تفاوت چندانی با کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ ندارد. ECU (Electronic control unit) رایانه موتور وسیله نقلیه برای کارکرد موتور با استفاده از سنسورهای ورودی و اجزای خروجی برای کنترل کلیه عملکردهای موتور استفاده می شود. ECU یا "کامپیوتر خودرو" در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد. در اینجا لیستی از محبوب ترین مارک های ECUمورد استفاده در اتومبیل های انگلستان آورده شده است.

ECU

 

بوش

DELCO

دلفی

EEC V1

آب کم عمق

جانسون

مارلی

MELCO

میتسوبیشی

SAGEM

SIEMENS

TRIONIC

ECU چه کاری انجام می دهد؟

ECU برای محاسبه اطلاعات با استفاده از برنامه ای که در ECU بر روی تراشه حافظه قابل برنامه ریزی ذخیره شده است، به ورودی های سنسورهای خودرو مانند سنسور میل لنگ و سنسورهای میل بادامک نیاز دارد. برای دبست آوردن اطلاعاتی درمورد "ECU چیست؟" با ما همراه باشید. برنامه ECU از اطلاعات سنسور ورودی برای محاسبه بازده مورد نیاز مانند مقدار سوخت تزریق شده و زمان جرقه سیم پیچ برای راه اندازی موتور استفاده خواهد کرد.

ECU های مختلفی وجود دارد که برای سیستم های مختلف روی خودرو استفاده می شود. ما در این مقاله برای شما اطلاعاتی درمورد "ECU چکار می کند؟" قرار داده ایم. ECU های مختلف مورد استفاده می تواند برای انتقال، کنترل کشش یا ABS،AC، عملکردهای بدنه و کنترل روشنایی، موتور، کیسه های هوا یا هر سیستم دیگری باشد که وسیله نقلیه داشته باشد. بعضی از وسایل نقلیه ممکن است بیش از یک ECU را در یک واحد واحد به نام ماژول کنترل قدرت پیشرانه (PCM) قرار دهند. این واحدها با داشتن ماژول های بیشتر در یک مکان می توانند یک مزیت باشند اما با افزودن سیم های طولانی تر برای رسیدن به جز component مورد استفاده ممکن است یک ضرر باشد.

ECU

اکثر وسایل نقلیه جدید از خط ارتباطی بین ماژول های مختلف در یک وسیله نقلیه استفاده کرده اند تا بتوانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند و نیازی به استفاده از سنسورهای اضافی نیست. به عنوان مثال، یک سنسور سرعت در چرخ سرعت چرخ را تشخیص می دهد و ورودی ماژول ترمز ضد قفل (ABS) ECU خواهد بود. به جای ارسال سیمهای زیادی از یک سنسور به سایر ECU ها، ECU ABS اطلاعات مربوط به خطوط ارتباطی شبکه را به تمام ECU هایی که از اطلاعات استفاده می کنند، مانند انتقال برای تغییر دنده ها، سرعت سنج برای نشان دادن سرعت وسیله نقلیه یا سیستم تعلیق برای کنترل سیستم تعلیق در صورت لزوم.

 

استفاده از حسگرهای ورودی مشترک در وسایل نقلیه فقط با استفاده از دو خط داده بین ECU میزان سیم کشی استفاده شده در وسایل نقلیه را کاهش داده است. اشتراک اطلاعات بین ماژول ها به این معنی است که آنها به یک زبان مشترک بین آنها احتیاج دارند تا بتوانند به صورت گروهی فعالیت کنند. وقتی یکی از رایانه ها به دلیل خطا خراب می شود یا اطلاعات را به اشتراک نمی گذارد، در صورت نیاز به ورودی سنسور از ماژول خراب، ممکن است بر سایر ماژول ها تأثیر بگذارد.

ECU موتور در اکثر وسایل نقلیه به رابط تشخیصی پردازنده متصل است و کلیه اطلاعات تشخیصی موجود در این خط را به سایر ماژول ها یا ECU ها انتقال می دهد. این میزان سیم مورد نیاز را کاهش می دهد و نیازی نیست که هنگام آزمایش آنها به هر ECU مراجعه کنید.

چه نسخه ECU ساخته و نسخه مدل دارم؟

هنگامی که ECU خود را پیدا کردید و حذف کردید، به احتمال زیاد دوست دارید بدانید ECU ساخت و مدل شما چیست. در ECU یک برچسب با مارک و تعدادی شماره سریال وجود دارد. هر ECU قالب خاص خود را برای شناسایی مدل ECU دارد. روش دیگر استفاده از فایلهای PDF 2x در زیر و تعیین مکان اتومبیل، ساخت، مدل سازی و نام تجاری و مدل ECU شماست. اگر از اتومبیل خود اطمینان ندارید از ابزار FREE VRM واقع در پاورقی وب سایت ها استفاده و مدل کنید. فقط شماره ثبت اتومبیل خود را وارد کنید

 

Hamid Reza Imani بازدید : 37 شنبه 20 دی 1399 نظرات (0)

 

بررسی فرمان

اتوموبیل مهمترین اختراعی است که بشر ساخته است. سفر به مسافت های طولانی را امکان پذیر می کند و به ما امکان می دهد تا به آنجا گسترش پیدا کنیم. برای کنترل اتوموبیل ها و سهولت در سفر، سیستم "فرمان" پیاده سازی شد. امروز نحوه عملکرد سیستم فرمان اتومبیل و چگونگی چرخش ساده فرمان شما را به گوشه ای از ماشین توضیح خواهیم داد.

 

انواع سیستم فرمان

شما با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعاتی در مورد "انواع فرمان" با ما همراه باشید. قبل از توضیح، در حال حاضر دو نوع اصلی سیستم فرمان وجود دارد. سیستم Rack و Pinion که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد و سیستم متداول با نام سیستم چرخش توپ چرخشی شناخته می شود. ما هم به طور خلاصه و هم چگونگی عملکرد سیستم فرمان با کمک نیرو که به طور معمول فرمان برقی نامیده می شود، توضیح خواهیم داد. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "اجزای فرمان" با ما همراه باشید.

فرمان

سیستم فرمان رک و پینیون

متداول ترین سیستم فرمان، دندانه دار و پینیون نام خود را از دو دنده ای که استفاده می کند، دندانه دار (اتوموبیلدنده خطی) و پینیون (دنده دایره ای) می داند. این سیستم در بیشتر خودروها مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً در خودروهای سنگین استفاده نمی شود. عملکرد آن ممکن است پیچیده به نظر برسد اما از فیزیک کاملاً ساده ای استفاده می کند.

فرمان (Steering) یک شافت به آن متصل است و در انتهای دیگر شافت قرار دارد. پینیون در بالای رک قرار گرفته و هنگام حرکت فرمان حرکت می کند. انتهای قفسه چیزی به نام میله کراوات دارد. میله های کراوات به بازوی فرمان متصل می شوند که به نوبه خود به توپی اتوموبیلمتصل می شود. به بعد به کار دندانه دار کردن.

نحوه کارکرد

هنگام چرخاندن فرمان، شافت به همراه آن می چرخد. این به نوبه خود پینیون را که در بالای دندانه دار است می چرخاند. چرخش پینیون باعث می شود قفسه به صورت خطی حرکت میله کراوات را انجام دهد. سپس میله کراوات که به بازوی فرمان متصل است باعث چرخش اتوموبیلمی شود.

فرمان

اندازه پینیون بر میزان چرخش شما تأثیر می گذارد. اگر پینیون در اندازه بزرگ باشد، به این معنی است که چرخش فرمان کمتری خواهید داشت که کنترل آن را دشوارتر می کند. از طرف دیگر، یک پیچ کوچک تر به این معنی است که کنترل آن آسان تر خواهد بود اما برای ایجاد گوشه ماشین به چندین چرخش فرمان نیاز خواهید داشت.

Rack و Pinion System به این ترتیب کار می کند. این یک دستگاه ساده است، اما می تواند از چندین سیستم پیچیده و پیشرفته استفاده کند که استفاده از آن را حتی بهتر کند.

 

سیستم چرخش فرمان

این سیستم فرمان با چندین نام از جمله کرم و بخش و چرخش مهره و مهره شناخته می شود، معمولاً در اتومبیل های قدیمی و خودروهای سنگین مانند کامیون ها یافت می شود. کار کردن با دندانه دار کردن متفاوت است. قبل از توضیح کار، بیایید ساخت سیستم فرمان چرخشی چرخشی را ببینیم.

سیستم فرمان توپی چرخشی دارای دو دنده اتوموبیلدنده کرم و دنده بخش است. فرمان به یک شافت رزوه ای متصل است که به یک بلوک متصل است. اتوموبیلدنده کرم کاملاً بزرگ است و از داخل بلوکی عبور می کند که به صورت نخ کشیده شده است و باعث می شود اتوموبیلدنده در داخل آن قرار گیرد. این بلوک دارای دنده های دنده ای در خارج از آن است که اتوموبیلدنده به آنها متصل است. سپس این دنده سکتور به بازوی پیتمن متصل می شود در حالی که بازوی پیتمن به میله کراوات متصل است. در داخل بلوک بلبرینگ وجود دارد که نخ دنده کرم را پر می کند. کار دقیقاً مانند دندانه دار کردن و دندانه دار کردن است.

کار کردن

هنگام چرخش فرمان، شافت متصل به فرمان نیز می چرخد. دنده پیچ می شود تا از بالا و پایین حرکت نکند. این باعث چرخش بلوک و اتوموبیلدنده می شود. چرخش باعث می شود که بلوک حرکت کند زیرا توسط هیچ چیز نگهداری نمی شود. بلوک متحرک سپس اتوموبیلدنده را حرکت می دهد که به نوبه خود بازوی پیتمن را حرکت می دهد. نخ دنده کرم با بلبرینگ پر شده است که اصطکاک را کاهش می دهد و از شیب اتوموبیلدنده جلوگیری می کند.

سیستم فرمان توپی چرخشی به این ترتیب کار می کند. اکنون به ندرت استفاده می شود و بیشتر در کامیون ها یافت می شود.

با توضیح هر دو سیستم فرمان اکنون ما به سیستم فرمان قدرت می رویم که به خودی خود یک سیستم فرمان نیست بلکه گزینه پشتیبانی است که با کاهش کارهایی که راننده باید انجام دهد به هر دو سیستم فرمان کمک می کند.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 46 یکشنبه 14 دی 1399 نظرات (0)

درباره کمک فنر

"کمک فنر" به عنوان سیستم فرمان، لاستیک و ترمز وسیله نقلیه حیاتی هستند که همه در هنگام رانندگی با کمک فنر (Shock absorber) فرسوده عملکرد درستی ندارند. این همان چیزی است که ما آن را مثلث ایمنی مونرو می نامیم، و رانندگان را تشویق می کند تا لاستیک، ترمز و کمک فنر را با هر سرویس بررسی کنند تا از توقف، فرمان و پایداری مطلوب اطمینان حاصل کنند.

کمک فنرها چه کاری انجام می دهند؟

اساساً کمک فنرها دو کار انجام می دهند. کمک فنر جدا از کنترل حرکت فنرها و سیستم تعلیق، لاستیک های شما را همیشه در تماس با زمین قرار می دهند. در حالت استراحت یا در حال حرکت، سطح زیرین لاستیک های شما تنها بخشی از وسیله نقلیه شما در تماس با جاده است. هر زمان تماس تایر با زمین خراب یا کاهش یابد، توانایی رانندگی، هدایت و ترمز به شدت در معرض خطر قرار می گیرد. "کمک فنر چیست؟" یکی از سوالاتی است که ما در این مقاله آن را بررسی کرده ایم

کمک فنر

علی رغم باور عمومی، کمک فنرها وزن یک وسیله نقلیه را تحمل نمی کنند.

ما در این مقاله به پرسش "کمک فنرچکار میکند؟" جواب داده ایم پس با ما همراه باشید. اولاً، کمی علم. کمک فنرها با گرفتن انرژی جنبشی (حرکت) سیستم تعلیق شما و تبدیل آن به انرژی حرارتی (گرما) که سپس از طریق مکانیزم تبادل گرما در جو پخش می شود، کار می کنند.

همانطور که گفته شد، کمک فنرها در اصل پمپ های روغن هستند. یک پیستون به انتهای میله پیستون متصل شده و در برابر مایع هیدرولیک در لوله فشار کار می کند. هنگامی که سیستم تعلیق به سمت بالا و پایین می رود، مایع هیدرولیک از طریق روزنه ها (سوراخ های کوچک) داخل پیستون مجبور می شود. از آنجا که روزنه ها فقط مقدار کمی مایع را از طریق پیستون عبور می دهند، پیستون کند می شود که به نوبه خود سرعت فنر و حرکت تعلیق را کند می کند. شما با خواندن این مقاله اطلاعاتی در مورد "بررسی کمک فنر" بدست می آورید.

کمک فنرها بطور خودکار با شرایط جاده سازگار می شوند زیرا هرچه سرعت تعلیق بیشتر شود مقاومت آنها بیشتر می شود.

کمک فنر

انواع کمک فنر

اگرچه تمام کمک فنرها کار یکسانی را انجام می دهند، اما انواع مختلف وسایل نقلیه و طراحی سیستم تعلیق به انواع مختلف کمک فنر نیاز دارند که می توانند کاملا متفاوت باشند.

بدون توجه به کاربرد، همه کمک فنرها در یکی از سه نوع کمک فنر تلسکوپی معمولی، استرچ یا ضربه صندلی فنر قرار می گیرند.

کمک فنرهای معمولی تلسکوپی

این ساده ترین نوع کمک فنر است و به جای تعمیر، معمولاً تعویض می شود. این نوع کمک فنر را هم در سیستم تعلیق جلو و هم در سیستم عقب می توان یافت و نسبتاً ارزان است.

کمک فنر نوع استروت

گرچه آنها همان کار اساسی را انجام می دهند، اما پایه ها بخشی از سیستم تعلیق را جایگزین می کنند و باید با سختی بیشتری ساخته شوند تا از پس بارها و نیروهای بیشتری برآیند. اگرچه بیشتر در جلو و عقب اتومبیل های کوچک و متوسط ​​دیده می شود، اما اکنون خودروهای بزرگتر به سمت طراحی تعلیق مبتنی بر قوس تمایل دارند. دسته شیب بیشتر به واحدهای مهر و موم شده و قابل تعمیر تقسیم می شود. همانطور که از نام آن پیداست، واحدهای آب بندی شده به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً تعویض می شوند، در حالی که بر پایه های قابل تعمیر (مک فرسون) نیز می توان کارتریج های بری تعویض را نصب کرد.

شوک صندلی بهاری

نوع صندلی فنری مشخصات هر دو نوع کمک فنر تلسکوپی و استروت را نشان می دهد. شوک صندلی فنری مانند استرچ، یک واحد تعلیق و یک وسیله میرایی در یک واحد است. با این وجود برخلاف پایه ها، آنها تحت فشارهای جانبی زیادی طراحی نشده اند. شوک های صندلی فنر با استفاده از اجزای مشابه کمک فنرهای معمولی ساخته شده و همچنین نیاز به تعویض کامل دارند.

کمک فنرها وسیله ای شبیه پمپ هستند که با کنترل برگشت فنرهای تعلیق آن، لاستیک خودروی شما را در تماس با سطح جاده قرار می دهد. تا زمانی که لاستیک های وسیله نقلیه شما با جاده در تماس باشد، فرمان، هندلینگ جاده و پاسخ ترمز بهینه خواهد بود و به ایمنی شما کمک می کند.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 40 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

 

درباره رادیاتور آب

"رادیاتور آب" برای سیستم خنک کننده یک موتور است: مخلوط ضد یخ و آب که موتور را خنک می کند به طور مداوم از رادیاتور عبور می کند، جایی که مقداری از گرمای گرفته شده از موتور را تخلیه می کند و قبل از اینکه دوباره از طریق آن دوباره جریان یابد، هوای خنک تری را می گیرد. معابر اطراف موتور. یک خط تولید خنک کننده مایع خنک کننده گرم را به هسته بخاری می فرستد تا در صورت لزوم هوای گرم شده را برای فضای داخلی تولید کند.

 

پمپ آب مایع خنک کننده را به دور موتور می چرخاند و یک فن کنترل شده با ترموستات در پشت رادیاتور در صورت لزوم روشن می شود تا هوا بیشتری از طریق رادیاتور بیرون بکشد تا به خنک شدن مخلوط ضد یخ / آب کمک کند. برای بدست آوردن اطلاعاتی "درباره رادیاتور آب" با ما همراه باشید.

رادیاتور آب

گرچه اکثر رادیاتورهای مدرن از آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده اند و به طور کلی تصور می شود که در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند، اما این فلز هنوز هم می تواند خورده شود. ضد یخ حاوی بازدارنده های زنگ زدگی است که با گذشت زمان تجزیه می شود و باعث می شود که خوردگی به پره های خنک کننده داخل رادیاتور آب (radiator) آسیب برساند و زنگ زدگی از داخل بخورد و باعث نشت شود. بعضی از رادیاتور آب دارای قطعات پلاستیکی نیز هستند که می توانند باعث ایجاد ترک و نشت شوند. ما در این مقاله به پرسش "رادیاتور آب چیست؟" پاسخ داده ایم.

به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان وسایل نقلیه توصیه می کنند خنک کننده موتور را تغییر داده و سیستم را به طور دوره ای شستشو دهید، هرچند در بعضی موارد برای 100000 مایل یا بیشتر نیست. بعضی از تولیدکنندگان می گویند خنک کننده هرگز نباید تغییر کند و فقط باید سطح مایع خنک کننده به صورت دوره ای بررسی شود. تعمیرگاه ها می توانند خنک کننده را از نظر مقاومت در برابر خوردگی و محافظت در برابر یخ زدگی آزمایش کنند. "رادیاتور آب چکار میکند؟" یکی دیگر از سوال هایی است که ما در این مقاله به آن پاسخ داده ایم.

رادیاتور آب

بقایایی مانند آلودگی، برگ و کیسه های پلاستیکی می توانند روی رادیاتورها جمع شده و توانایی خنک کنندگی آنها را کاهش دهند. شلنگ های متصل به رادیاتور و درپوش رادیاتور نیز می توانند نشتی ایجاد کنند و ترموستات هایی که جریان خنک کننده را تنظیم می کنند از کار می افتند. داشتن یک تعمیرگاه برای بازرسی کامل سیستم خنک کننده باید بخشی از تعمیر و نگهداری منظم وسایل نقلیه با سن بیش از پنج سال یا مسافت پیموده شده بیش از 50،000 مایل باشد.

هنگامی که یک موتور در حال کار است، پیستون های آن در هر نقطه بین 1500 دور در دقیقه در دور کار تا 8000 دور در دقیقه در حالت خاموش در حال بالا و پایین رفتن هستند - این گرما و اصطکاک ایجاد می کند. تنها راه برای خنک نگه داشتن آنها جریان آب در کانالهای موجود در بلوک موتور است - وارد رادیاتور شوید.

رادیاتور موتور ماشین شما را خنک نگه می دارد و مراقبت از آن مهم است. علائم عدم خوب بودن همه چیز زیر کلاهک با اندازه گیری دمای آب شروع می شود. دمای هوا نباید بیش از 90 درجه سانتیگراد باشد. اگر شروع به افزایش کرد، باید متوقف شوید. نشانه دیگر سوزاندن بو و بخار از زیر سرپوش است.

مایع خنک کننده، مخلوط ضد یخ (اتیلن گلیکول) و آب مایعی است که به دور موتور پمپ می شود و با کمک رادیاتور خنک نگه داشته می شود. هدف از این ضد یخ این است که آب در رادیاتور در دمای سرد یخ نزند و بیشتر مربوط به امارات متحده عربی در آب و هوای گرمتر جوش بخورد.

 

پایین بودن میزان خنک کننده در رادیاتور یکی از دلایل عمده گرم شدن بیش از حد در وسایل نقلیه است. افت سطح می تواند به دلایل مختلفی مانند نشت در واشر سر شما - که یک مشکل جدی است - یا هسته بخاری باشد.

توصیه می شود هر زمان که رادیاتور سرویس می شود، مایع خنک کننده را تمدید کنید. در حالت ایده آل، این کار باید سالانه انجام شود. شما باید حداقل یک بار در ماه سطح خنک کننده خود را بررسی کنید - استفاده از آن با آب قابل قبول است.

دلیل اصلی مسدود شدن رادیاتور، آلودگی، حشرات مرده و بقایای سست مانند سنگ است. این موارد باعث جلوگیری از جریان هوا از طریق رادیاتور و در نتیجه گرم شدن بیش از حد آن می شوند. سرپوش را باز کنید و معمولاً می توانید این را به وضوح مشاهده کنید.

اگر هیچ چیزی به وضوح قابل مشاهده نباشد، می تواند مسدود شدن داخلی باشد. در صورت داشتن سطح رادیاتور، با استفاده از ترموستات مادون قرمز سطح رادیاتور را بررسی کنید. اگر فاقد آن هستید، در هنگام خنک بودن ماشین درپوش رادیاتور را باز کنید و سپس مایعات و رادیاتور را از نظر تغییر رنگ قهوه ای یا آلودگی های معلق در مایع خنک کننده مانند خاک شناور بررسی کنید.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 33 دوشنبه 01 دی 1399 نظرات (0)

بررسی صافی بنزین

از آنجا که تمام موتورها برای کارکردن به سوخت نیاز دارند، هر چیزی که مانع جریان سوخت شود می تواند باعث بروز و راه اندازی شود.هدف "فیلتر بنزین" این است که آلودگی یا بقایای احتمالی مضر را که می تواند وارد سیستم سوخت شود و باعث این علائم شود، از بین ببرد. سیستم های تزریق موتورهای مدرن تحمل فوق العاده سختی دارند و تصحیح هرگونه آلودگی بسیار هزینه بر است، بنابراین فیلتر قطعه ای است که برای تعویض منظم مهم است.

موتورهای بنزینی قدیمی، به خصوص موتورهای با کاربراتور، هنگام سوخت کمتر سر و صدا می کنند، اما اگر "صافی بنزین" شما مسدود باشد، باز هم با مشکل روبرو خواهید شد، بنابراین در خطر خود از آن غافل شوید.

صافی بنزین باعث می شود تا سوخت به راحتی در موتور کار کند. این یک قسمت حیاتی از سیستم است زیرا انژکتورهای سوخت امروزی دارای قطعات نزدیک به هم هستند که به راحتی در اثر آلودگی و خاک مسدود می شوند. آنها به جای ایجاد یک اسپری خوب سوخت که کاملاً می سوزد، شروع به تولید جریانی می کنند که کاملاً مشتعل نمی شود. تعویض فیلتر سوخت باعث می شود انژکتورها تمیزتر بمانند، این به معنای قدرت بیشتر و مسافت پیموده شده بهتر گاز است. "صافی بنزین چیست؟" یکی از سوال های متداول در مورد این قطعه است و ما در این مقاله به این سوال پاسخ داده ایم.

صافی ینزین

همچنین مسئله آلودگی آب، به ویژه در موتورهای دیزلی وجود دارد. فیلترهای سوخت بسیاری از وسایل نقلیه دیزلی در پایین محفظه یک شیر تخلیه دارند که امکان تخلیه آب را فراهم می کند. ما در ین مقاله به سوال "صافی بنزین چکار میکند؟" پاسخ داده ایم.

دو نوع صافی بنزین (Fuel filter)اصلی وجود دارد که به احتمال زیاد با آن روبرو می شوید، اما عملکرد هر دو دقیقاً به همان شکل است: سوخت از طریق یک فیلتر فیلتر عبور می کند (اغلب از یک کاغذ مخصوص ساخته می شود) که رسوبات را از بین می برد.

بعضی از فیلترها محفظه های پلاستیکی یا فلزی ساده ای در اطراف یک محیط فیلتراسیون هستند و اینها برای سرویس دهی در نظر گرفته نشده اند، در عوض شما به راحتی کل واحد را تعویض می کنید. بعضی دیگر از نوع کارتریجی هستند و دارای یک فیلتر قابل تعویض هستند که درون یک ظرف فلزی قرار دارد. درب ظرف را می توان برداشته و فیلتر را برای یک فیلتر جدید عوض کرد.

شایان ذکر است که برخی از اتومبیل های جدید در واقع فیلتر ندارند و فقط به صافی متصل به پمپ یا لوله برداشت سوخت متکی هستند، بنابراین اگر نمی توانید مال خود را پیدا کنید - وحشت نکنید!

صافی بنزین

فیلتر سوخت یک فیلتر در خط سوخت است که آلودگی هایی مانند خاک، گرد و غبار، بقایای مواد و ذرات زنگ زدگی را از سوخت پاک می کند. یک فیلتر سوخت با فیلتر کردن ذرات خارجی که به طور بالقوه می توانند به انژکتور سوخت آسیب برسانند، از قسمتهای مهم موتور محافظت می کند. شایع ترین آلاینده ها آب و بقایای آن است که می تواند اثرات مخربی بر روی موتور شما بگذارد. عملکرد اصلی فیلتر سوخت فیلتر کردن سوخت و بهبود عملکرد خودرو با اجازه سوزاندن سوخت با کارایی بیشتر است.

روغن کاری - به دلیل ویسکوزیته سوخت، از اصطکاک بخشهای متحرک در تقویت کننده سوخت و پمپ های تزریق جلوگیری می کند، در نتیجه فرسودگی قطعات کاهش می یابد و از صافی حرکت برخوردار است.

 پاکسازی - آلودگی های خارجی از رسیدن به جز حیاتی سیستم جلوگیری کرده و از آسیب های ناخواسته جلوگیری می کنند. این به نوبه خود باعث افزایش کارایی، کیفیت و بالقوه کاهش هزینه های شما با اجتناب یا به تعویق انداختن خرابی های سیستم می شود.

یک عنصر مهم در سیستم سوخت است. این از سیستم تزریق و موتور با کیفیت بالا در برابر ذرات کوچکی که در بنزین یا سوخت دیزل وجود دارد محافظت می کند.

واقعیت این است که تعداد بیشماری ذرات ریز در هوا وجود دارد که دشمن موتور هستند و فیلتر سوخت به عنوان سدی در برابر آنها عمل می کند. اگر وارد موتور شوند، می توانند در عملکرد صحیح آن اختلال ایجاد کنند و مشکلات جدی ایجاد کنند، مانند نقض آینه سیلندر، گرفتگی نازل ها یا نازل ها و غیره. به همین دلیل بررسی منظم وضعیت آن بسیار مهم است. فیلتر سوخت را به موقع تغییر دهید. کیفیت فیلتر به این بستگی دارد که از چه نوع سوختی استفاده می کنیم و ساختار موتور ما چیست.

Hamid Reza Imani بازدید : 24 یکشنبه 23 آذر 1399 نظرات (0)

 

درباره ساندرو

یکی از نتایج برجام و برخی تعاملات ارائه ی خودروهایی همچون رنو ساندرو است. ساندرو استگ وی طی همکاری نیسان و پارس خودرو تولید شد و یک نوع کراس اوور از نمونه ی معمولی رنو ساندرو است که در ویژگی های جزئی مانند ارتفاع با آن تفاوت دارد. رنو ساندرو (Sandero) استپ وی در ابتدای سال 1395 در خط تولید قرار گرفت و در نیمه ی دوم سال 95 به بازار عرضه شد. این خودرو با برند داچیا در نمایشگاه ژنو در سال 2008 رونمایی شد و در سال 2009 با برند تخصصی رنو وارد بازار های کشور های مختلف از جمله ایران، مصر، روسیه، مکزیک، آمریکای جنوبی و آفریقای جنوبی شد. شما با مطالعه بقیه این مقاله میتوانید اطلاعاتی در مورد ساندرو بدست آورید. بعد از ارائه ی نمونه ی اولیه، ده ماه پس از آن، خودروی ساندرو استپ وی در بخش رنو برزیل رونمایی شد.برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "آپشن ساندرو" و "مشخصات ساندرو" با ما همراه باشید.

رنو ساندرو

 

در این مقاله میتوانید مطالبی در مورد "بررسی ساندرو" بخوانید. در واقع داچیا "ساندرو" بر اساس پلتفرم لوگان (ال90) طراحی و ساخته شده است و وارد بازار گردیده است. رنو ساندرو اتوماتیک - Renault Sandero Automatic ادر ایران با برند رنو ارائه می شود. در واقع بع دلیل موفقیت و محبوبیت ال 90 در ایران یک بک گراند ذهنی و پیش زمینه برای استقبال از نمونه ی ارتقا یافته و خودرویی با همان قالب آماده بود. رنو ساندرو این خودروی مورد نظر بود که وارد بازار ایران شد و علی رغم ایراد هایی که به آن گرفته شد توانست مورد استقبال قراربگیرد. شرکت پارس خودرو، که به نوعی تحت نظر سایپا به فعالیت می پردازد،  این خودرو  را مونتاژ و روانه ی بازار نمود. این اقدام ادامه یافت  و در سال 98 تحریم ها اعمال شده و تولید این خودرو متوقف شد.  رنو ساندرو در 2 تیپ معمولی و استپ وی عرضه شد.  

رنو ساندرو

ویژگی های فنی ساندرو

از ویژگی های فنی این خودرو می توان به موتور 4 سیلندر 16  سوپاپه که حجمی برابر با 1598 سی‌سی دارد  اشاره کرد. این موتور می‌تواند 105 اسب بخار قدرت را در دور موتور 5750 دور در دقیقه و 140 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 3750 دور در دقیقه تولید کند. موتورخودرو ساندرو استپ وی همان موتور K4M 696 مورد استفاده  در تندر 90 است.

به صلاح دید شرکت  پارس خودرو به عنوان شرکت مونتاژکننده ساندرو استپ وی  در کشور، این خودرو به همراه یکی از گیربکس‌های 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک تحویل خریدار ها می شود. در واقع مصرف سوخت خودرویی که مجهز به گیربکس دستی است در حالت ترکیبی 7 تا 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است و این  در حالی است که این عدد برای مدل اتوماتیک تقربا 8.3 برآورد می شود. حداکثر سرعت خودروساندرو  در مدل اتوماتیک 170 کیلومتر بر ساعت است  و شتاب صفر تا صد آن 11.5 ثانیه می باشد. درنمونه ی دستی این خودرو  پارامتر های گفته شده به ترتیب به اعداد 175 کیلومتر بر ساعت و 10.5 ثانیه تغییر می کنند.

 

کمپانی ‌ ایمنی Euro NCAP  از 5 ستاره ایمنی، با توجه به ملاک ها و ویژگی های این خودرو،  امتیاز 4 ستاره  را به این خودرو داده است.  همچنین استاندارد آلایندگی ساندرو استپ وی نیز یورو 4 است.

ویژگی های فنی

ترمز جلو دیسکی تهویه شونده

ترمز عقب کاسه‌ای

ABS

دو کیسه هوا راننده و سرنشین

سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی

 چراغ مه‌شکن جلو

آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن

 قفل مرکزی به‌ همراه کنترل از راه دور

سیستم ضد سرقت

 رینگ 15 اینچی آلومینیومی

 کنترل سیستم صوتی روی فرمان

 USB

قابلیت پخش CD به همراه 4  بلندگو

جالب است بدانید کهع بسیاری از متریال های این خودرو فرانسو اند. هندلینگ این خودرو از نکات منفی آن است که از عمکلرد خوبی برخوردار نیست اگرچه سعی شده است با به کار بردن تایر های پهن تر این ضعف گرفته شود. از طرفی نیز اتاقک ها و صندلی های آن خشک هستند و نشستن در آن حس راحتی لازم را ندارد. شتاب گیری این خودرو نیز تا حدی دچار مشکل است.

 

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 317
  • بازدید سال : 2,706
  • بازدید کلی : 10,140