loading...

yadakyar

شاید از خود بپرسید که \"بهترین شمع برای ماشین\" چه برندی است؟ یکی از مهم ترین قطعاتی که برای بسیاری از خودرو بسیار حائز اهمیت است، شمع است.  این قطعه  از قطعات مصرفی است که هر از چند گاهی باید

Hamid Reza Imani بازدید : 56 یکشنبه 14 اسفند 1401 نظرات (0)

شاید از خود بپرسید که "بهترین شمع برای ماشین" چه برندی است؟ یکی از مهم ترین قطعاتی که برای بسیاری از خودرو بسیار حائز اهمیت است، شمع است.  این قطعه  از قطعات مصرفی است که هر از چند گاهی باید تعویض شود. استفاده از آن به منظور روشن کردن موتور خودرو برای حرکت در آمدن باعث بروز جرقه ای بین بنزین و محفظه هوا درون سیلندر خودرو می شود. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد لیست قیمت شمع خودرو به فروشگاه اینترنتی یدک یار سر بزنید. تمامی این روند که طی می شود، باید توسط شمع خودرو صورت گیرد. شمع در انواع مختلفی ارائه می شود.

از جمله می توان به شمع های ایریدیومی، شمع های پلاتینیومی اشاره کرد. برای اینکه بتوان یک شمع مناسب با کیفیت خوبی برای ماشین خریداری کرد باید بیشتر درباره آن اطلاعات کسب کرد. در صورتی که عملکرد شمع خودرو مناسب نباشد و یا مرغوبیتی در آن وجود نداشته باشد، امکان دارد خطراتی را در موتور خودرو به وجود بیاورد.

بهترین شمع برای ماشین چیست؟

بهترین شمع برای خودرو

بسیاری از خودرو با سوخت فسیلی کار می کنند، که نیاز دارند حتما برای مشتعل کردن سوخت درون موتور از یک جرقه برای روشن شدن استفاده کنند. این روند توسط شمع خودرو اتفاق می افتد. شمع ها برای سوخت کامل بنزین مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه قطعه خوبی در این زمینه خریداری شود، بهتر است که حتما از قبل تحقیقاتی در این زمینه صورت گیرد.

به همین دلیل برند های بسیاری وجود دارد که می توان با بررسی آن می توان چیزی را خریداری کرد که بر اساس ویژگی های خودرو ماست. به همین دلیل در انتخاب آن باید مدل خودرو و برند آن با شمع مطابقت داشته باشد. در بررسی بهترین شمع برای ماشین دو ویژگی دارای اهمیت بوده و عبارت اند از حرارت و شدت جریان الکتریکی که هرکدام دارای نکاتی می باشند.

برای اینکه بتوان یک شمع مناسب را برای خودرو خریداری کرد باید این ویژگی ها را مورد بررسی قرار داد. این دو ویژگی که در خودرو نام بردیم مهم ترین نقش اساسی دوام شمع را دارا می باشند. شمع خودرو (Spark plug) دارای کیفیت و ساختار بالایی است. بنابراین انرژی که برای شمع و جرقه مورد توجه قرار می گیرد، باید با ایجاد جرقه به وایر دلکو و سپس با عایق سرامیکی به الکترود برسد.

بررسی شمع خودرو از نظر کارایی و اجزا

همانطور که می دانید برای اینکه یک خودرو به حرکت دربیاید، باید انرژی مکانیکی آن از طریق انرژی شیمیایی سوخت و انجام فعل و انفعالاتی که در موتور خودرو وجود دارد، صورت پذیرد. درواقع ماهیت بهترین شمع برای ماشین در انتقال قدرت برای روشن ساختن موتور ماشین میسر می شود. بنابراین برای اینکه حرکت خودرو به خوبی انجام شود بهتر است که حرکت پیستون ها در سیلندر ها به درستی انجام گیرد. در آن انتقال نیرو به سیستم انتقال قدرت و حرکت آن ها انجام می شود. بعد از گذر از این مرحله باید متراکم شدن مخلوط سوخت و هوا در محفظه صورت پذیرد. سپس جرقه با قدرت بالا باید نقش حیاتی خود را در خودرو ارائه کند.

"شمع خودرو" دارای اجزای مختلفی است که دارای عملکرد و شرایط ویژه ای است. در آن حرارت با شدت بالایی از جریان با کیفیت بالایی صورت می گیرد. شمع خودرو  دارای 7 بخش اختصاصی است که عبارت است از: ترمینال، عایق سرامیکی، پایه، مهره، الکترود مثبت، الکترود منفی، کپ. برای خرید بهترین شمع برای ماشین نیاز است که تمامی کارایی شمع در خودرو را بررسی کنیم. اهمیت بررسی قطعاتی که در آن وجود دارد به ما کمک می کند تا قابلیت های آن را بشناسیم.

بررسی چند برند معتبر برای شمع خودرو

بهترین شمع خودرو

انتخاب برند مناسب گاهی سخت به نظر می رسد. زیرا برند های بسیاری وجود دارند که در بازار ارائه می شوند. همانطور که می دانید بسیاری از قطعات یا چینی یا اروپایی هستند. در کنار برند هایی که وجود دارد، بهترین کار این است که حتما اصل قطعه را خریداری کرد. اما اینکار کمی مشکل است. چرا که ایران در تحریم به سر می برد و خیلی کم پیش می آید که قطعه اصل خودرو یافت شود. بنابراین در این بخش به ترتیب کیفیت چند برند را نام می بریم:

برند بوش

برند NGK

برند Denso

برند Champion

برند Autlite

کلام پایانی

همانطور که می دانید قطعات بسیاری در ماشین وجود دارد که مصرفی نامیده می شود. شمع یکی از همان قطعات محسوب می شود. بنابراین بهترین شمع برای ماشین باید دارای ویژگی ها و ساختاری از نظر قدرت و دوام باشد که بتوان از آن در زمینه های مختلف استفاده کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 323
  • بازدید سال : 2,712
  • بازدید کلی : 10,146