loading...

yadakyar

  درباره رادیاتور آب \"رادیاتور آب\" برای سیستم خنک کننده یک موتور است: مخلوط ضد یخ و آب که موتور را خنک می کند به طور مداوم از رادیاتور عبور می کند، جایی که مقداری از گرمای گرفته شده از موتور ر

Hamid Reza Imani بازدید : 40 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

 

درباره رادیاتور آب

"رادیاتور آب" برای سیستم خنک کننده یک موتور است: مخلوط ضد یخ و آب که موتور را خنک می کند به طور مداوم از رادیاتور عبور می کند، جایی که مقداری از گرمای گرفته شده از موتور را تخلیه می کند و قبل از اینکه دوباره از طریق آن دوباره جریان یابد، هوای خنک تری را می گیرد. معابر اطراف موتور. یک خط تولید خنک کننده مایع خنک کننده گرم را به هسته بخاری می فرستد تا در صورت لزوم هوای گرم شده را برای فضای داخلی تولید کند.

 

پمپ آب مایع خنک کننده را به دور موتور می چرخاند و یک فن کنترل شده با ترموستات در پشت رادیاتور در صورت لزوم روشن می شود تا هوا بیشتری از طریق رادیاتور بیرون بکشد تا به خنک شدن مخلوط ضد یخ / آب کمک کند. برای بدست آوردن اطلاعاتی "درباره رادیاتور آب" با ما همراه باشید.

رادیاتور آب

گرچه اکثر رادیاتورهای مدرن از آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده اند و به طور کلی تصور می شود که در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند، اما این فلز هنوز هم می تواند خورده شود. ضد یخ حاوی بازدارنده های زنگ زدگی است که با گذشت زمان تجزیه می شود و باعث می شود که خوردگی به پره های خنک کننده داخل رادیاتور آب (radiator) آسیب برساند و زنگ زدگی از داخل بخورد و باعث نشت شود. بعضی از رادیاتور آب دارای قطعات پلاستیکی نیز هستند که می توانند باعث ایجاد ترک و نشت شوند. ما در این مقاله به پرسش "رادیاتور آب چیست؟" پاسخ داده ایم.

به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان وسایل نقلیه توصیه می کنند خنک کننده موتور را تغییر داده و سیستم را به طور دوره ای شستشو دهید، هرچند در بعضی موارد برای 100000 مایل یا بیشتر نیست. بعضی از تولیدکنندگان می گویند خنک کننده هرگز نباید تغییر کند و فقط باید سطح مایع خنک کننده به صورت دوره ای بررسی شود. تعمیرگاه ها می توانند خنک کننده را از نظر مقاومت در برابر خوردگی و محافظت در برابر یخ زدگی آزمایش کنند. "رادیاتور آب چکار میکند؟" یکی دیگر از سوال هایی است که ما در این مقاله به آن پاسخ داده ایم.

رادیاتور آب

بقایایی مانند آلودگی، برگ و کیسه های پلاستیکی می توانند روی رادیاتورها جمع شده و توانایی خنک کنندگی آنها را کاهش دهند. شلنگ های متصل به رادیاتور و درپوش رادیاتور نیز می توانند نشتی ایجاد کنند و ترموستات هایی که جریان خنک کننده را تنظیم می کنند از کار می افتند. داشتن یک تعمیرگاه برای بازرسی کامل سیستم خنک کننده باید بخشی از تعمیر و نگهداری منظم وسایل نقلیه با سن بیش از پنج سال یا مسافت پیموده شده بیش از 50،000 مایل باشد.

هنگامی که یک موتور در حال کار است، پیستون های آن در هر نقطه بین 1500 دور در دقیقه در دور کار تا 8000 دور در دقیقه در حالت خاموش در حال بالا و پایین رفتن هستند - این گرما و اصطکاک ایجاد می کند. تنها راه برای خنک نگه داشتن آنها جریان آب در کانالهای موجود در بلوک موتور است - وارد رادیاتور شوید.

رادیاتور موتور ماشین شما را خنک نگه می دارد و مراقبت از آن مهم است. علائم عدم خوب بودن همه چیز زیر کلاهک با اندازه گیری دمای آب شروع می شود. دمای هوا نباید بیش از 90 درجه سانتیگراد باشد. اگر شروع به افزایش کرد، باید متوقف شوید. نشانه دیگر سوزاندن بو و بخار از زیر سرپوش است.

مایع خنک کننده، مخلوط ضد یخ (اتیلن گلیکول) و آب مایعی است که به دور موتور پمپ می شود و با کمک رادیاتور خنک نگه داشته می شود. هدف از این ضد یخ این است که آب در رادیاتور در دمای سرد یخ نزند و بیشتر مربوط به امارات متحده عربی در آب و هوای گرمتر جوش بخورد.

 

پایین بودن میزان خنک کننده در رادیاتور یکی از دلایل عمده گرم شدن بیش از حد در وسایل نقلیه است. افت سطح می تواند به دلایل مختلفی مانند نشت در واشر سر شما - که یک مشکل جدی است - یا هسته بخاری باشد.

توصیه می شود هر زمان که رادیاتور سرویس می شود، مایع خنک کننده را تمدید کنید. در حالت ایده آل، این کار باید سالانه انجام شود. شما باید حداقل یک بار در ماه سطح خنک کننده خود را بررسی کنید - استفاده از آن با آب قابل قبول است.

دلیل اصلی مسدود شدن رادیاتور، آلودگی، حشرات مرده و بقایای سست مانند سنگ است. این موارد باعث جلوگیری از جریان هوا از طریق رادیاتور و در نتیجه گرم شدن بیش از حد آن می شوند. سرپوش را باز کنید و معمولاً می توانید این را به وضوح مشاهده کنید.

اگر هیچ چیزی به وضوح قابل مشاهده نباشد، می تواند مسدود شدن داخلی باشد. در صورت داشتن سطح رادیاتور، با استفاده از ترموستات مادون قرمز سطح رادیاتور را بررسی کنید. اگر فاقد آن هستید، در هنگام خنک بودن ماشین درپوش رادیاتور را باز کنید و سپس مایعات و رادیاتور را از نظر تغییر رنگ قهوه ای یا آلودگی های معلق در مایع خنک کننده مانند خاک شناور بررسی کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 321
  • بازدید سال : 2,710
  • بازدید کلی : 10,144