loading...

yadakyar

Hamid Reza Imani بازدید : 30 سه شنبه 18 آبان 1400 نظرات (0)

معرفی کلی خودرو ساندرو

"ساندرو"، یک خودرو کوچک فرانسوی می­باشد که از سال 1394 تا کنون توسط شرکت پارس خودرو روانه بازار می­شود ، ساندرو در دنیا با نام داچیا ساندرو عرضه می­شود، داچیا نام یکی از زیرشاخه­های شرکت رنو می­باشد؛ به ­نوعی ساندرو را باید محصول همکاری دوشرکت داچیا و رنو نامید، ساندرو بر اساس پلتفرم ال 90 طراحی شده و بعضا آن را نسخه هاچبک ال 90 می­دانند،­ کمی بعد در سال 1395 پارس خودرو از نسخه جدید ساندرو به ­نام ساندرو استپ ­وی رونمایی کرد که برخی از ایرادات ساندرو معمولی را بهبود بخشیده است، هر دو مدل ساندرو هم به ­صورت اتومات و هم دستی موجود می­باشند ، در ادامه بیشتر به بررسی مشخصات ساندرو خواهیم پرداخت.

ساندرو

مشخصات فنی ساندرو

ساندرو (Sandero) مجهز به یک موتور K4M 696 با حجم 1.6 لیتری و آرایش 4 سیلندر خطی با 16 سوپاپ می­باشد که می­تواند  حداکثر توان 105 اسب بخار و گشتاور حداکثری 140 نیوتن متر را ایجاد کند، همانطور که گفته شد ساندرو دارای دو نسخه دستی و اتومات می­باشد، سیستم انتقال قدرت در نسخه دستی، پنج سرعته با مصرف سوخت 6.7 لیتر به ازای پیمایش هر 100 کیلومتر می­باشد، سیستم انتقال قدرت اتومات از یک گیربکس چهار سرعته با قابلیت تعویض دستی بهره می­برد که  حدودا در هر 100 کیلومتر 8.3 لیتر سوخت مصرف می­کند، همچنین حداکثر سرعت ساندرو در دو مدل دستی و اتومات به ­ترتیب 175 و 170 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است و توانسته اند صفر تا صد را در 10.5 و 11.5 ثانیه بپیمایند، مدل استپ ­وی ساندرو نیز از آمار و ارقام مشابهی پیروی می­کند و تنها مصرف سوخت مدل اتوماتیک آن 8 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده است، در محور جلو رنو ساندرو شاهد سیستم تعلیق مستقل مک فرسون با بازوی جناقی می­باشیم و در محور عقب، سیستم تعلیق نیمه مستقل با فنر­های مارپیچ بکار رفته است که این موارد به کمک هم "عملکرد فنّی ساندرو" را تا حد مناسبی ارتقاء بخشیده اند و آن را جزو خودرو های با کیفیّت بازار قرار داده اند.

طراحی ظاهری و کابین ساندرو

نمای خارجی ساندرو هرچند هنوز ساده و خسته کننده و بدون خلاقیّت بنظر می­آید اما ترکیب خطوط منحنی روی بدنه ماشین، ساندرو را نسبت به ال 90 قابل تحمل تر می­کند، در جلو ماشین شاهد چراغ­های بزرگ با طرح داخلی معمولی و ورودی هوای چهارضلعی در پایین سپر و دو مه شکن در اطراف آن هستیم که چهره­­ای عبوس به ماشین بخشیده است، در نمای جانبی، آینه­هایی بزرگ را می­بینیم که دید وسیع و مناسبی را برای راننده به ارمغان می­آوردند، وجود یک زه کناری در پایین درب­ها و کمان­های منحنی کمی سادگی را از بدنه خودرو گرفته است؛ هرچند رینگ­های 15 اینچی آن درون لاستیک­های 185 ظاهری قدیمی و از مد افتاده دارند، نمای عقب از سایر قسمت­ها ساده تر بوده و تنها فرو رفتگی سپر و چراغ­های c شکل کمی توجه را به ­خود جلب می­کنند، در مدل استپ وی اما اضافه شدن باربند روی سقف خودرو و جایگزین شدن رکاب بجای زه کناری و افزایش ارتفاع خودرو در کنار تغییر مدل رینگ­های 15 اینچی، تاثیر بسزایی در از بین رفتن حس بی­ روحی بدنه خودرو از خود بجا گذاشته است، فضای داخل کابین ساندرو معمولی و استپ­ وی کاملا مشابه هم و پر از خطوط دوّار و منحنی ، با حداقل جذابیّت بصری می­باشد، قاب دور دریچه دایره­ای کولر، پنل میانی و بعضی قطعات روی در نقره­ای رنگ می­باشند تا از میزان یکنواختی کاسته شود، در پشت فرمان، آمپر­های خودرو نیز سفید رنگ می­باشند و به­همراه یک مانیتور کوچک که اطلاعاتی نظیر میزان سوخت ، ساعت و مسافت طی شده را نشان می­دهد، کمی جذابیّت به کابین افزوده است، فضای پا برای سرنشینان عقب خودرو کم می­باشد و مسیر­های طولانی می­تواند برای آن­ها آزار دهنده باشد، داشبورد و صندوق عقب اما با ظرفیت 8 و 320 لیتری فضای مناسبی دارند، با خواباندن صندلی­های عقب نیز می­توان فضای صندوق را بسیار بیشتر کرد با تمام این موارد "طراحی ظاهری و داخلی ساندرو" در مقایسه با خودرو های هم رده خود وضعیت مناسبی دارد و می توان به ارتقاء آن امیدوار بود.

امکانات و آپشن­های ساندرو

 در بحث "آپشن های ساندرو" به دلیل سال ساخت و قیمت این خودرو نباید توقع مورد های خاصی از آن داشته باشیم و بهتر هم است بدانید که  در این خودرو خبری از کروز کنترل ، صفحه نمایش لمسی و سیستم­های سرگرمی مدرن نمی­باشد و از سایر آپشن­های این خودرو می­توان به سیستم صوتی مجهز به پورت AUX و USB و در نسخه­های جدید قابلیّت اتصال بلوتوثی به چهار بلندگو، چراغ مه‌ شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، کنترل سیستم صوتی زیر غربیلک فرمان، قفل مرکزی به‌ همراه کنترل از راه دور، سیستم ضد سرقت و بادگیر شیشه جلو و عقب اشاره کرد.

Hamid Reza Imani بازدید : 71 دوشنبه 10 آبان 1400 نظرات (0)

معرفی خودرو مزدا 3:  

"مزدا 3" (Mazda 3) یک خودرو ژاپنی است که نخستین نسل آن در سال 2003 معرفی شد و تاکنون سه نسل متفاوت از آن عرضه شده و از همان ابتدا در دو نسخه هاچبک و سدان در دسترس قرار گرفته است. گروه بهمن از سال 1386 تصمیم به مونتاژ این خودرو خوش ساخت ژاپنی گرفت و آن را در تیپ‌های مختلف به تولید رساند. مزدا 3 از همان بدو ورود به دلیل ظاهر جذاب و ویژگی‌ها و تجهیزات رفاهی خوبی که داشت، فروش موفقی را تجربه کرد و به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای مونتاژی در ایران معرفی شد و به محبوبیت بالایی دست یافت.

مشخصات فنی ماشین مزدا 3:

"مشخصه های فنی مزدا 3" شامل یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ به حجم دو لیتر می باشد که قادر است در بهترین حالت 147 اسب‌بخار قدرت و 187 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. این اعداد برای یک پیشرانه تنفس طبیعی قابل قبول می­باشند، بخصوص که موتورهای اتمسفریک دردسرهای انواع توربو را هم به شما تحمیل نخواهند کرد. نکته مثبت دیگر این است که مزدا 3 در بحث استهلاک خودرو خوش‌نام و قابل اعتمادی محسوب می­شود و در نتیجه بخشی از گرانی لوازم یدکی خود را بواسطه طول عمر بالاتر قطعات جبران خواهد نمود. وظیفه انتقال قدرت مزدا 3 هم بر عهده یک جعبه‌دنده 5 سرعته اتوماتیک قرار گرفته که هرچند در قیاس با انواع 6 سرعته و یا دوکلاچه امروزی مقداری قدیمی به نظر می‌رسد اما بدلیل هوش و سرعت و دقت کافی می­تواند شما را راضی نگاه دارد. همچنین قابلیت ورود به محدوده ردلاین در مود رانندگی اسپرت باعث شده که مزدا 3 با همین جعبه دنده نسبتا قدیمی به شتاب رسمی 9.2 ثانیه‌ای دست یابد که در میان خودرو­های هم رده خودش مقبول می­باشد. همچنین مزدا 3 با مصرف سوخت رسمی 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر برای رانندگی ترکیبی، عملکرد متوسطی از خود نشان داده که برای خودرویی که برای بیش از یک دهه قبل می­باشد، قابل قبول می­باشد.

طراحی داخلی و بدنه ماشین:

"طراحی مزدا 3" به علت اسپرت و جوان پسندانه بودن توانست محبوبیّت زیادی مخصوصا در بین قشر جوانان ایجاد کند و فروش این خودرو را به طرز قابل توجه ای بهبود ببخشد. سپر بزرگ جلو به صورت همرنگ با بدنه طراحی شده و بخش‌های زیادی از آن توسط ادوات سیاه رنگ پوشش داده شده است. در نمای عقب این ماشین نیز طراحی خاص و سایز بزرگ چراغ­ها نمای جذابی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. فضای داخل کابین ماشین مزدا 3 تنگ­تر و محدود­تر از سایر خودرو­های خانوادگی می­باشد. فضای پای صندلی‌های ردیف عقب نسبتاً محدود بوده و در مسافرتهای طولانی می‌تواند سرنشینان به ویژه افراد بلند قد را ناراحت نماید. طراحی داشبورد و فرورفتگی­ها و کلید­های تعبیه شده بر روی آن اما هنوز بعد از گذشت سال­ها از ساخت آن جذابیّت خود را حفظ کرده است.

امکانات و آپشن­های مزدا 3:

آپشن های مزدا 3 از جمله مواردی بود که باعث تمایز این خودرو با دیگر خودرو های هم رده خود شده بود. سیستم صوتی خوب یکی از آپشن­های خوب مزدا 3 می­باشد که از دلایل دیگر جوان­پسند بودن این ماشین می­باشد. امکانات اتصالی سیستم صوتی آن AUX و USB می­باشد اما تعداد و برند باند­ها به ­گونه ایست که کیفیّت صدای خوبی را تامین می­کند. مجهزترین مدل مزدا 3 که نسخه فول آپشن آن می­باشد دارای امکانات قابل قبولی مانند سیستم روشنایی جلو مجهز به سنسور نور، تنظیم ارتفاع اتوماتیک چراغ­های جلو به­ همراه سیستم گردش در پیچ‌ها، سامانه ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر چند منظوره لمسی مجهز به راه­یاب ماهواره‌ای، دوربین دید عقب و سنسورهای پارک، کروز کنترل، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با امکان تنظیم مجزا برای سرنشینان جلو، صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیمات برقی صندلی راننده، سنسور باران یا همان برف‌پاک‌کن هوشمند، آینه‌های جانبی تاشو برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، فرمان الکتروهیدرولیک با روکش چرم و کلیدهای کنترلی و شیفترهای تعویض دنده می­باشد.

از نظر "ایمنی مزدا 3" هم می توانیم به  وجود سیستم­های ترمز بروز نظیر ABS و EBD به­ همراه 6 عدد کیسه هوا و نمره پنج ستاره از مؤسسه EURO_NCAP اشاره کنیم که مطمئن بودن و ایمنی بالای این خودرو را نشان می دهد.

Hamid Reza Imani بازدید : 36 چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

علائم سو عملکرد کاتالیست اتومبیل

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کاتالیزور 405" به سایت یدک یار سر بزنید. اگر کاتالیزور در اتومبیل مرتب نباشد، ماشین دچار انقباض و کشش می شود. این اتفاق می افتد زیرا توان مبدل کاهش یافته است. برای بدست آوردن اطلاعات بروز از قیمت کاتالیزور پژو 405 به سایت یدک یار سر بزنید. از این گذشته، سلولها تا حدی تخریب شده، پخته شده و عبور گازهای خروجی مسدود شده است. ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "کاتالیزور پژو 405" قرار داده ایم. همه اینها منجر به این واقعیت می شود که موتور تنفس نمی کند.

صداهای اضافی زیر پایین. آیا ضرباتی را می شنوید که در دورهای بالا یا هنگام استارت اتومبیل رخ می دهد؟ این معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که سلولهای سرامیکی شروع به تجزیه می کنند. برای خرید لوازم یدکی پژو 405 به صورت آنلاین و مطمعن به سایت یدک یار سر بزنید. ذرات افتاده به دیواره های کاتالیزور برخورد می کنند، زیرا تحت تأثیر جریان گاز و همچنین نیروهای گریز از مرکز هستند.

کاتالیزور 405

ضعف یا حتی فشار گازهای حاصل از صدا خفه کن. هنگام "خرید کاتالیزور 405" دقت داشته باشید زیرا در بازار اجناس تقلبی نیز موجود است. اگر کاتالیزور در ماشین به طور عادی کار می کند، با قرار دادن کف دست خود در مقابل لوله اگزوز، احساس خواهید کرد که جریان گاز خروجی به صورت ضربان دار است. دلیل آن این است که دریچه های خروجی به نوبت کار می کنند. آیا متوجه شده اید که جریان گاز ضعیف است یا موجی وجود ندارد؟ بنابراین، سلولهای کاتالیزور از بین می روند.

کاتالیزور موجود در ماشین نمی تواند فوراً خراب شود. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "قیمت کاتالیزور 405" به سایت یدک یار سر بزنید. قبل از اینکه سرانجام خراب شود، متوجه خواهید شد که نقص عملکردی که در بالا توضیح داده شد، ظاهر شده است.

نحوه بررسی سو عملکرد کاتالیزور

مبدل کاتالیزوری را بازبینی کنید بیرون واحد را بصری بازرسی کنید. اگر متوجه آسیب مکانیکی، فرورفتگی، تراشه شوید، به احتمال زیاد، سلولهای داخل آن نیز خراب شده اند. متأسفانه با کمک بازرسی خارجی نمی توان با دقت 100٪ وضعیت سلول ها را تعیین کرد. بنابراین، شما باید مبدل را حذف کنید. علاوه بر این، می توان تست ترخیص کالا را انجام داد. اگر لانه زنبوری مرتب باشد، کاتالیزور موجود در ماشین در حال کار است. برای تشخیص این روش، هر مدل اتومبیل ظاهر نمی شود، زیرا دستگاه کاتالیزور در اتومبیل های مختلف ممکن است متفاوت باشد. فشار برگشتی را بررسی کنید برای انجام چنین بررسی، دستگاه خاصی لازم است - فشار سنج. با استفاده از آن می توانید فشار اگزوز را اندازه گیری کنید. اگر بالاتر از حد نرمال باشد، سوء عملکرد وجود دارد.

کاتالیزور 405

خرید کاتالیزور 405

برای خرید یک قطعه ی باکیفیت کافیست به منابع و مراکز معتبر مراجعه کنید تا قطعه ی اصل را با بهترین مارک ها به شما ارائه کنند. قیمت کاتالیزور 405 با توجه به مارک و توع آن متغیر است. شما می توانید انواع قطعات خودرو را با بهترین قیمت از یدک یار تهیه کنید. مجموعه یدک یار با سابقه ی طولانی در این زمینه با بهترین برند ها کار می کند و ضمانت اصالت کالا دارد. همچنین می توانید از مشاوره تلفنی مجموعه حرفه ای ما استفاده کنید.

Hamid Reza Imani بازدید : 43 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

همه چیز درباره کاتالیزور پراید

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کاتالیزور پراید" با ما همراه باشید. کاتالیزور وسیله ای برای کنترل میزان انتشار آلاینده های وسیله نقلیه است که با استفاده از واکنش های شیمیایی کاتالیزوری، برای تبدیل محصولات جانبی سمی احتراق (که در اگزوز موتور احتراق داخلی وجود دارد) به مواد سمی کمتر استفاده می شود. برای خرید کاتالیزور پراید به صورت آنلاین و مطمعن به سایت یدک یار سر بزنید. واکنش ها بسته به نوع کاتالیزور نصب شده متغیر است.

کاتالیزور چیست؟

برای "خرید کاتالیزور پراید" به سایت یدک یار سر بزنید. این دستگاه کنترل انتشار خودرو توسط یوجین هودری، مهندس مکانیک فرانسوی در تصفیه روغن کاتالیزوری اختراع شده است. در سال 1973، رابرت استامپل، رئیس جمهور اسبق جنرال موتورز تصمیم گرفت اجرای آنها را در اتومبیل آغاز کند.

کاتالیزور پراید

از آن زمان بسیاری از دانشمندان روی توسعه مبدل کاتالیزوری کار کرده اند و از سال 2010 این الزامات برای همه اتومبیل های آمریکا اجباری است. شما برای مطلع از "قیمت کاتالیزور پراید" به صورت دقیق می توانید به سایت یدک یار سر بزنید. اگرچه این دستگاه ها در درجه اول در سیستم های اگزوز در اتومبیل استفاده می شوند، همچنین در کامیون ها، اتوبوس ها، لیفتراک ها، تجهیزات معدن، مجموعه های ژنراتور، لوکوموتیوها، موتورسیکلت ها، هواپیماها و سایر دستگاه های موتور اصلاح و استفاده می شود. ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد لوازم یدکی پراید قرار داده ایم پس با ما همراه باشید. آنها همچنین در برخی از اجاق های چوبی برای کنترل میزان انتشار استفاده می شوند. کاتالیزور پراید نیز متناسب با آن استفاده می شود و نقش مهمی در کارکرد این خودرو ایفا می کند.

اجزاء مختلف کاتالیزور

مبدل کاتالیزوری از مواد مختلفی تشکیل شده است. هسته یا بستر کاتالیزور با توجه به وسیله نقلیه متفاوت است. به عنوان مثال، هنگامی که از این دستگاه ها در خودروها استفاده می شود، هسته معمولاً یک مونولیت سرامیکی با ساختار لانه زنبوری است.

کاالیزور پراید

هسته های سرامیکی در صورت تولید زیاد می توانند ارزان باشند. یکپارچه های فویل فلزی از ترکیب آهن - کروم - آلومینیوم ساخته شده اند و در برخی کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند. هسته های فلزی در صورت تولید برای استفاده در مسیرهای تولید کوچک، از قیمت کمتری برخوردار هستند، مانند اتومبیل های ورزشی که در آنها فشار کم پشت و قابلیت اطمینان تحت بار زیاد ثابت ضروری است. هر دو این مواد به منظور تهیه سطح وسیعی برای پشتیبانی از روکش کف کاتالیزور طراحی شده اند.

موادی مانند دی اکسید تیتانیوم، اکسید آلومینیوم، دی اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیس و آلومینا می توانند برای ساخت آن استفاده شوند. مواد کاتالیزوری قبل از استفاده در هسته، در روکش واشر معلق هستند. مواد لباسشویی دارای سطح ناهموار و نامنظمی برای افزایش سطح هستند که به حداکثر رساندن سطح فعال از نظر کاتالیزوری برای واکنش با اگزوز موتور کمک می کند.

کاتالیزور مورد استفاده در مبدل بیشتر فلز گرانبهایی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیم است. پلاتین به عنوان کاتالیزور احیا و به عنوان کاتالیزور اکسیداسیون استفاده می شود. گرچه پلاتین یک کاتالیزور بسیار فعال است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما بسیار گران است و برای همه کاربردها مناسب نیست. رودیم به عنوان کاتالیزور احیا، در حالی که پالادیوم به عنوان کاتالیزور اکسیداسیون استفاده می شود.

قیمت کاتالیزور پراید

برای خرید کاتالیزور می توانید خرید آنلاین نیز داشته باشید و در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی کنید. این قطعه باتوجه به برندی که دارد و تاریخی که آن را خریداری می کنید و همچنین واسطه ای که آن را به دست شما می رساند، می تواند قیمت متفاوتی داشته باشد.

Hamid Reza Imani بازدید : 37 یکشنبه 29 فروردین 1400 نظرات (0)

بررسی پژو 206

صحبت در مورد یکی از موفق ترین ساخته های پژو و یکی از موفق ترین خودروهای مونتاژی تاریخ ایران است. البته موفقیت را می توان از چند جهت معنا کرد، اما به طور کلی، ریشه های موفقیت در دنیای خودرو مواردی مانند فروش ایده آل، مقبولیت در بازه های زمانی طولانی و بالانس مناسب در بحث قابلیت های دینامیکی و امکانات رفاهی هستند. برای خرید لوازم یدکی پژو 206 به صورت آنلاین و مطمعن به سایت یدک یار سر بزنید. خودرویی که هم کمی بزرگ تر باشد و هم جدا از نقش صرف یک جایگزین، به عنوان یک خروجی موفق و جوان پسند نیز شناخته شود. "206" از سال 1998 میلادی پا به خیابان های اروپا گذاشت. فرانسه، انگلیس و شیلی از اولین کشور های عرضه کننده "پژو 206" به بازار بودند و پس از آن در سال 1999 آرژانتین، 2001 برزیل، 2003 اندونزی و در سال 2006 چین شاهد عرضه ی این خودرو به بازار خود بودند.

پژو 206

مشخصات فنی

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتری در مورد "لوازم یدکی پژو 206" با ما همراه باشید. خانواده پژو 206 در ایران به طور کلی از 2 پیشرانه 1400 سی سی 8 سوپاپه با کد TU3 و 1600 سی سی 16 سوپاپه با کد TU5  استفاده می کنند. پیشرانه اول که در پژو 206 (peugeot 206) تیپ 2 استفاده می شود قادر است تا در ماکسیموم دور موتور 5300، حداکثر 75 اسب بخار قدرت تولید نماید. همچنین حداکثر گشتاور تولیدی این موتور 118 نیوتون متر در دور 3400 است که به چرخ های جلو می رسد. هنگام "خرید لوازم یدکی پژو 206" باید دقت بالایی داشته باشید زیرا اجناس تقلبی نیز به فروش میرسد. این پیشرانه به کمک یک گیربکس 5 سرعته دستی قادر است تا 206  تیپ 2 را در مدت زمان حدودی 14.1 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت رسانده و سرعت خودرو در شرایط نرمال تا نهایت 170 کیلومتر در ساعت ادامه دار شود. در نهایت لازم به ذکر است که میانگین مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه در 100 کیلومتر، طبق گفته شرکت سازنده حدود 6.4  لیتر می باشد. اما در مورد پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 SD V8، داستان به صورت دیگری است. پیشرانه مورد استفاده در این خودروها از نوع 1600 سی سی TU5  بوده که با 16 سوپاپ، حداکثر105 اسب بخار قدرت را در دور 5800 به چرخ های جلو منتقل می کند. همچنین گشتاور تولیدی این موتور نیز 142 نیوتون متر در دور 4000 است. در زمینه شتاب صفر تا صد کیلومتر، عملکرد بالاتر این پیشرانه در تماس با گیربکس 5 سرعته دستی باعث می شود که خودرو، در طی مدت زمان حدودی 11.6 ثانیه به تندی صد کیلومتر رسیده و حداکثر سرعت خودرو در شرایط ایده آل به مرز 185 کیلومتر برسد. طبیعتا این موتور اشتهای بیشتری در امر سوزاندن بنزین داشته و میانگین مصرف سوخت خودروهایی که از این موتور استفاده می کنند در حدود 6.6  لیتر در صد کیلومتر می باشد.

پژو 206

مشخصات ظاهری

خودرویی که بدون نقطه ضعف خاصی، اصول و سبک طراحی پژو به طور کامل در آن دیده می شود و طراحی موفق و ماندگار آن تا سال ها حتی پس از توقف تولید آن در بازارهای جهانی مورد پسند افراد قرار گرفته است. در نمای جلو شاهد یک طراحی نسبتا خشن با هندسه خاص مجموعه چراغ های جلو و البته کاپوت خمیده آن هستیم. همچنین از جمله المان های قابل توجه می توان به ورودی هوای اسپرت قرار گرفته بر روی کاپوت اشاره کرد که حس و حال اسپرتی را منتقل می کند. در نمای جانبی خطوط نرم و سیال پیکره اصلی خودرو را تراشیده اند و در اینجا شاهد آیرودینامیکی مناسب هستیم. هر چند با کمی دقت در نمای جانبی متوجه نسبت کمی ناهماهنگ درب ها می شویم که درب های جلو با ابعاد بزرگ کاملا مناسب ورود و خروج سرنشیان هستند اما درب های عقب به علت ابعاد کوچکتر از انتظار و کشیدگی کمتر، برای ورود و خروج سرنشینان چندان مناسب و راحت نیستند.

Hamid Reza Imani بازدید : 48 شنبه 21 فروردین 1400 نظرات (0)

همه چیز درباره پورشه پانامرا

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد پورشه پانامرا با ما همراه باشید. پورشه پانامرا یکی از خودروهای بسیار لوکس ای است که در سال ۲۰۰۹ از آلمان به کشورهای دیگر صادر شد و در همان دوران وارد ایران نیز شد. از سال  ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ تمامی مدل های آن وارد ایران شدند و یکی از پر آپشن ترین و لوکس ترین خودروهای است که  بین خودروهای ایرانی دیده می‌شود. یک ماشین فول آپشن  که اسپرت طراحی شده است . مدل های اولیه این خودرو با موتور ۶ سیلندر وارد بازار شدند اما بسیاری از مدل های جدید تر آن با پیشرانه ۸ سیلندر ارائه شدند. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این خودرو اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های فنی پورشه پانامرا

این خودرو تولید کشور آلمان بوده است که بعد از آن به ایران نیز وارد شد. حجم موتور آن ۴۸۰۶ سی سی می باشد و تنفس موتور توربوشارژ است. سیستم انتقال نیرو ی خودرو دو دیفرانسیل می باشد و با حداکثر قدرت ۴۰۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۵۰۲ متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه طراحی شده است. جعبه دنده آن 7 سرعته خودکار است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن حدود ۵ ثانیه تخمین زده می‌شود و حداکثر سرعت آن ۲۸۲ کیلومتر در ساعت است. از نظر حجم و اندازه این خودرو در وزن ۱۸۶۰ کیلوگرم و فاصله بین دو محور ۲۹۲۱ میلی متر ساخته شده است و طول و عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۹۷۷، ۱۹۳۱ و ۱۴۱۸ میلیمتر می باشند.

پورشه پانامرا

مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر ۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، خارج از شهر 8 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. گنجایش باک آن 70 لیتر است و استاندارد آلایندگی آن ۵ یورو می باشد. میزان تولید کربن دی اکسید  این خودرو ۲۵۴ گرم در هر کیلومتر اعلام شده است.

آپشن های پورشه پانامرا

از آپشن های خودرو می توان به داشتن کیسه هوای جانبی و پرده ای اشاره کرد. همچنین این خودرو دارای قابلیت تنظیم ارتفاع می باشد و امکان تنظیم حالت رانندگی را نیز دارد. از  دیگر آپشن های می‌توان به گرمکن شیشه های جلو، قفل مرکزی دربهای خودرو، تنظیم صدای خروجی سیستم اگزوز از طرف خودرو، جی پی اس، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان خودر،  سیستم گرمکن و سردکن صندلی های خودرو، سیستم تهویه خودکار و اتوماتیک برای سرنشینان عقب، پرده برقی و صندلی هایی که می‌توانند سیستم گرمکن و سردکن را تنظیم کنند،  سانروف برقی و سیستم برقی محافظ آیینه و فرمان و دیگر امکانات اشاره کرد.

پورشه پانامرا

طراحی ظاهری پورشه پانامرا

این خودرو در واقع نتیجه ای از ترکیب سدان و کوپه ای لوکس است که طراحی آن اسپرت است و بسیار جذاب به نظر می رسد. بدنه ی آن به صورت نامنظم طراحی شده است و به نوع خود بسیار منحصر به فرد است. این خودرو یکی از بهترین سدان های تولید شده بود که در ایران نیز مورد استقبال خوبی قرار گرفت.  این خودرو تقریبا پر مصرف است اما آپشن هایی دارد که در هیچ یک از خودرو های داخلی مشاهده نمی کنید. این خودرو به طور کلی دارای سه مدل پورشه پانامرای توربو، پورشه پانامرا 6 سیلندر و پورشه پانامرا 4s می باشد. صندلی های آن بسیار راحت هستند و می توانید آن ها را در حالت سرد و گرم تنظیم کنید و آپشن های بسیاری در دست شماست که باعث می شود رانندگی لذت بخش تری را تجربه کنید.

به طور کلی این خودرو لوکس و اسپرت از بهترین خودرو هایی است که وارد ایران شده است و از آپشن ها و امکانات زیادی برخوردار است و هنوز هم از بسیاری از خودرو های مدل بالا لوکس تر محسوب می شود و طرفداران خود را دارد.

Hamid Reza Imani بازدید : 52 چهارشنبه 20 اسفند 1399 نظرات (0)

 

درباره پمپ بنزین

"پمپ بنزین" قطعه ای بسیار کاربردی است که در باک بنزین خودرو قرار می گیرد و پمپاژ بنزین از باک به موتور، باعث پیش رفتن عملکرد و در نتیجه حرکت خودرو می شود، همانطور که انتظار می رود سلامت این قطعه و درست کار کردن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا حرکت خودرو و پیش بردن تمامی این مکانیزم، به همین قطعه ی ساده نیاز دارد و در صورت اختلالی در آن، عملکرد کل سیستم خودرو مختل خواهد شد. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد پمپ بنزین چیست؟ با ما همراه باشید. در ادامه به اهمیت این قطعه، کارکرد و علل خرابی آن می پردازیم .

 

کارکرد پمپ بنزین خودرو

برای بدست آوزدن اطلاعاتی در مورد "پمپ بنزین چیست؟" با ما همراه باشید. پمپ بنزین (Fuel pump) خودرو دارای اهمیت زیادی در سیستم کلی ماشین است و با عملکردی که دارد، سوخت رسانی به موتور خودرو را انجام می دهد و روند احتراق را پیش می برد، در واقع حرکت خودرو به آن بستگی دارد و آن را در باک خودرو قرار می دهنو د. این قطعه به صورت مستقیم با بنزین در مکانی یکسان قرار می گیرد تا قطعه ی مورد نظر را خنک کند و صدای زیادی هم به بیرون و داخل ماشیین منتقل نشود. فشار پمپ بنزین خودرو باید به گونه ای باشد که بنزین را با فشار مناسبی، بین 4 تا 6 بار، به موتور هدایت کند تا موتور بتواند به خوبی کار کند و حرکت خودرو به بهترین حالت ممکن انجام شود.

پمپ بنزین

قطعات پمپ بنزین خوردو

 ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "پمپ بنزین چکار میکند؟" قرار داده ایم. هر پمپ بنزین نیز خود از اجزاء دیگری تشکیل شده است که کارکرد کلی این سیستم را پیش می برد. این قطعات شامل مواردی از جمله، فیلتر بنزین، دستگاه تنظیم فشارريال تکیه گاه پمپ بنزین، شلنگ خروجی، درجه، سوکت جریان الکتریکی پمپ، لوله برگشت و گیج سوخت و فنر می شوند. 

علل خرابی پمپ بنزین خودرو

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتری در مورد "انواع پمپ بنزین" با ما همراه باشید. چنانچه حرکت پمپ بنزین به صورت کند انجام شود و یا فشار آن خیلی کند باشد، عملکرد خودرو به خوبی پیش نمی رود و نمی تواند بهترین بازدهی را داشته باشد. زیرا در این صورت بنزین به خوبی به موتور منتقل نمی شود و در صورتی که فشار زیاد هم باشد، به فشار شکن ها و دیگر قطعات خودرو آسیب می رسد و این نکته هم می تواند مشکل ساز باشد. در نتیجه بهترین حالت، فشار یکسان و متوسط است که خودرو را در بهترین شرایطش نگه می دارد.

به طور کلی در طراحی اکثر خودروهای به روز، سیستم به صورت الکتریکی طراحی و اجرا می شود و خودرو انرژی مورد نیاز خود را از باتری می گیرد. اگر می خواهید بدانید پمپ بنزین خودرویتان سالم است یا نه، کافیست زمانی که سوئیچ را باز می کنید، و بعد می خواهید استارت بزنید، ببینید صدایی می آید یا نه. دقت کنید باید بعد از باز کردن سوئیچ و قبل از استارت این صدا را بشنوید. اگر صدایی نیامد یعنی پمپ بنزین کاملا از کار افتاده است.  و بهتر است برای تعویض و یا تعمیر این قطعه، به تعمیرکار مراجعه کنید.

پمپ بنزین

 

همانطور که قبل تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، اکثر خودرو ها به گونه ای طراحی شده اند که پمپ بنزین در بخش داخل باک قرار می گیرد. با این حال در برخی نمونه ها در بخش خارجی هم گذاشته شده اند و حتی برخی خودرو ها دارای دو پمپ هستند. در این مدل ها یکی از پمپ های بنزین سوخت رسانی را انجام می دهد و دومی فشار مورد نیاز انژکتور ها را تامین می کند.

هر خرابی که در پمپ بنزین و یا یکی از قطعات داخلی آن پیش بیاید، به روشن نشدن و کار نکردن کلی سیستم منجر می شود. گاهی  نیز لوله خروجی دچار مشکل می شود که آن کمی خطرناک است. به طور کلی در اکثر موارد، پمپ بنزین می سوزد که می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

یکی از این دلایل که بسیار دیده می شود، داغ شدن بیش از حد پمپ است که در اثر کم شدن بنزین درون باک رخ می دهد. در صورت کم بودن بنزین، پمپ فشار زیادی را تحمل می کند تا بتواند بنزین را به موتور انتقال دهد و در صورت تکرار این عملکرد، پمپ می سوزد. همچنین در صورت خرابی دیگر قطعات مانند سیم فیوز، کارکرد کلی پمپ بنزین خودرو، مختل خواهد شد.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 106 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)

 

بررسی دیسک و صفحه کلاچ

"کلاچ" های هیدرولیکی، مکانیکی، پنوماتیک و برقی از دیسک کلاچ استفاده می کنند. این دستگاه که به عنوان صفحه کلاچ نیز شناخته می شود، نقشی اساسی در تعویض دنده های خودرو یا قطعه ای از ماشین آلات سنگین دارد. مشابه بلوک های ترمز و لنت، دیسک های کلاچ اصطکاک زیادی دارند. ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد دیسک و صفحه چیست؟ قرار داده ایم. به همین دلیل، از یک ورق فولاد ضد زنگ معمولاً برای دوام بیشتر استفاده می شود. به منظور به حداکثر رساندن اثربخشی، صفحه اغلب با مواد اصطکاک پوشانده می شود. در حالی که استفاده از آزبست به دلیل خطرات مربوط به سلامتی محدود است، کامپوزیت های کربن، مواد نیمه فلزی و غیر فلزی همه در تولید "دیسک کلاچ" استفاده می شود.

دیسک و صفحه کلاچ

 

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "دیسک و صفحه کلاچ" با ما همراه باشید. سرامیک، الیاف معدنی، سلولز، الیاف آرامید، شیشه خرد شده، الیاف فولاد و مس در درجه های مختلف برای ایجاد کامپوزیت های متناسب با سیستم های کلاچ خاص استفاده می شود. برای مثال در برنامه های سنگین مانند کامیون ها و اتومبیل های با کارایی، از دیسک های کلاچ (clutch) سرامیکی به دلیل افزایش ضریب اصطکاک، مقاومت در برابر حرارت، دوام و مقاومت فوق العاده استفاده می شود. در حالی که کامپوزیتهای عمومی شناخته شده هستند، تولیدکنندگان اغلب مخفیانه ترکیبات مواد اصطکاک خاص خود را به منظور شکست دادن رقبا مخفی می کنند.

شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد "کیت کلاچ" بدست می آورید. به طور کلی، فشرده سازی پدال کلاچ باعث می شود چندین فنر متصل به صفحه فشار نیز فشرده شود. این فشرده سازی صفحه و دیسک کلاچ متصل را از چرخ دنده که به میل لنگ موتور پیچ خورده است دور می کند. قطع اتصال چرخش دیسک کلاچ را متوقف می کند که اینترن توپی مرکزی دیسک را از شافت ورودی جدا می کند. سپس راننده ممکن است دنده را عوض کند. پس از تعویض دنده، پدال آزاد شده و دیسک کلاچ چرخ لنگر را دوباره درگیر می کند. سیستم کلاچ برای اطمینان از درگیری و خاموش شدن پیوسته کلاچ کار می کند. با این حال، این فرآیند اصطکاک زیادی بر روی دیسک کلاچ ایجاد می کند.

اصطکاک می تواند پوشش دیسک را بپوشاند و منجر به لغزش آن در برابر چرخ لنگر شود و باعث شود مرحله انتقال از بین برود. این از دست دادن نشانگر نیاز به دیسک کلاچ تعویض است. نکات مهم در هنگام انتخاب دیسک مناسب شامل میزان گشتاور، قدرت، سرعت چرخش و حداکثر فشار مجاز است. علاوه بر این، در نظر گرفتن نوع سیستم کلاچ در محل مهم است. به عنوان مثال کلاچ های هیدرولیکی به عنوان کلاچ مرطوب طبقه بندی می شوند در حالی که کلاچ مکانیکی خشک است. کلاچ های مرطوب ممکن است از چندین دیسک کلاچ برای بهبود اصطکاک با وجود وجود مایعات استفاده کنند.

اکثریت قریب به اتفاق وسایل نقلیه جاده ای دارای سیستم انتقال قدرت هستند. هدف از انتقال قدرت انطباق عملکرد قدرت موتور احتراق داخلی (یا موتور الکتریکی در صورت EV) با جاده و شرایط ترافیکی است.

دیسک و صفحه کلاچ

انتقال انواع مختلفی دارد:

MT (انتقال دستی)

AMT (انتقال دستی دستی)

DCT (گیربکس دو کلاچ)

AT (انتقال خودکار)

CVT (انتقال مداوم متغیر)

صرف نظر از نوع گیربکس، اتصال بین موتور احتراق داخلی و گیربکس از طریق دستگاه کوپلینگ انجام می شود. بسته به نوع گیربکس، دستگاه کوپلینگ می تواند یک کلاچ، دو کلاچ یا یک مبدل گشتاور باشد.

انواع مختلفی از طرح های کلاچ در برنامه وجود دارد. بیشتر کلاچ های خودرو یک کلاچ تک صفحه ای خشک و دارای دو سطح اصطکاک هستند. بدون توجه به کاربرد، عملکرد و هدف کلاچ انتقال گشتاور از یک موتور محرک در حال چرخش به یک سیستم انتقال قدرت است.

 

برای شکستن گشتاور انتقال، کلاچ ها به یک حالت تحریک نیاز دارند. پدال کلاچ روش اهرمی برای جدا کردن موتور از موتور برای انتقال از داخل خودرو است. پدال نوسان سهموی پدال کلاچ را به یک حرکت خطی ترجمه می کند. این حرکت خطی با جابجایی اتصالات مکانیکی، کابل یا مایع هیدرولیکی به حرکت یاتاقان رانش ترجمه می شود.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 89 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

 

درباره کاتالیزور

کاتالیزور چیست؟ یکی از سوالاتی است که ما در این مقاله آن را مورد بررسی قرار داده ایم. اتومبیل های متوسط ​​قطعات زیادی دارند - حدود 30000 - و هر یک عملکرد خاصی دارند. از مهره ها و پیچ و مهره های ساده ای که همه چیز را در کنار هم گرفته تا خود موتور، هر اتومبیل ترکیبی پیچیده از این قطعات است. بنابراین، وقتی صحبت از مبدل "کاتالیزور" می شود، احتمالاً می دانید که این یک قطعه روی یک ماشین است، اما این احتمال وجود دارد. ممکن است تعجب کنید اگر یاد بگیرید که کار مبدل کاتالیزوری این است که آلاینده های مضر را به انتشار کمتر مضر تبدیل کند، حتی قبل از اینکه از سیستم اگزوز اتومبیل خارج شوند

 

کاتالیزور چیست؟

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کاتالیزور چیست؟" با ما همراه باشید. اگر خودروی شما بعد از سال 1975 ساخته شده باشد، پاسخ به احتمال زیاد مثبت است. هر خودروی موجود در جاده منبع مونوکسیدکربن مضر، هیدروکربن ها و اکسیدهای ازت است .1 با رانندگی میلیون ها اتومبیل در روز، این آلودگی می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. انتشار اگزوز به بیماری های تنفسی، کیفیت پایین هوا و آلودگی محیط زیست کمک می کند .2 برای مبارزه با این اثرات مضر، سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA) مقررات مربوط به انتشار را در اواسط دهه 1970 تقویت کرد و مبدل کاتالیزوری یکی از اجزای مورد نیاز در همه اتومبیل ها بوده است.

کاتالیزور

چگونه مبدل های کاتالیزوری باعث کاهش آلاینده های مضر می شوند؟

ما در این مقاله اطلاعاتی درمورد "کاتالیزور چکار میکند؟" قرار داده ایم پس تا انتها با ما همراه باشید. مبدل کاتالیزوری شما در قسمت زیرین اتومبیل شما، در سیستم اگزوز بین منیفولد اگزوز و صدا خفه کن قرار دارد. .1 هنگامی که اگزوز از یک مبدل کاتالیزوری گرم شده عبور می کند، دو رویداد کاتالیزوری رخ می دهد:

ما در این مقاله به بررسی "کاتالیزور اگزوز" پرداخته ایم. کاتالیزور اولین مورد از دو رویداد کاتالیزوری است که رخ می دهد. با استفاده از کاتالیزورهای فلزی اکسیدهای مضر نیتروژن را با جداسازی مولکول ها به نیتروژن و اکسیژن کاهش می دهد. نیتروژن درون مبدل گیر می کند، در حالی که اکسیژن از آن عبور می کند

کاتالیزور (Catalytic converter) اکسیداسیون دومین رویداد کاتالیزوری است. هیدروکربنهای سوخته و مونوکسیدکربن را با سوزاندن (اکسید کردن) آنها بر روی کاتالیزور فلزی کاهش می دهد.

اساساً مبدل کاتالیزوری محصولات فرعی مضر موجود در اگزوز را فیلتر می کند و آنها را می سوزاند .2 و در حالی که عملکرد اصلی مبدل کاتالیزوری کاهش انتشار مضر است، اما همچنین باعث بهبود کارایی خودرو می شود و یک خودرویی که به خوبی نگهداری می شود باعث افزایش طول عمر می شود. از مبدل کاتالیزوری خود، امکان تعمیر یا تعویض مبدل کاتالیزوری پر هزینه را به حداقل برسانید.

کاتالیزور

مبدل کاتالیزوری چگونه کار می کند؟

مبدل کاتالیستی شامل هسته ای از سرامیک های پر از منافذ است که اندازه آنها کمتر از 1 میلی متر است. منافذ با کاتالیزورهای پودری پوشانده شده اند که حاوی فلزاتی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیم هستند. از آنجا که منافذ به موتور نزدیک هستند، گرم می شوند و ساختار شیمیایی گازهای خروجی در حال عبور است، هرچند تغییر می کند به طوری که گازهای مضر که باعث مه دود می شوند، از بین رفته و به نیتروژن و اکسیژن تبدیل می شوند.

 

گرچه به نظر می رسد این یک روند پیچیده باشد، اما بسیار ساده است. کاتالیزورها مواد شیمیایی هستند که بدون تغییر روند کلی آنها، واکنش های شیمیایی را تسریع می کنند. در همین حال، یک مبدل کاتالیزوری، یک سازه فلزی است که در قسمت زیرین ماشین پیچ و مهره شده است. از یک لوله ورودی و خروجی تشکیل شده است. لوله ورودی بخارات داغ را از موتور بیرون می کشد، در حالی که لوله خروجی بخارات را به بیرون هل می دهد. وقتی گازهای حاصل از موتور بر روی کاتالیزور می وزند، یک سری واکنش های شیمیایی ایجاد می کنند که برای تغییر گازها و تبدیل آنها به گازها طراحی شده اند و به محیط آسیب نمی رسانند.

در حالی که مبدل های کاتالیزوری آلودگی هوا را از بین نمی برند، اما می توانند در کاهش آلودگی فوری و محلی هوا، از جمله آلودگی معابر استفاده کنند. مبدل های کاتالیزوری در صورت گرم بودن نیز بهترین عملکرد را دارند که حدوداً 10-15 دقیقه رانندگی یا بیکاری به طول می انجامد. این بدان معناست که ماشین شما ممکن است در چند دقیقه اول سفر همچنان میزان انتشار را کاهش دهد.

مشکلات مبدل کاتالیزوری

مشکلات مبدل کاتالیستی می تواند منجر به افزایش انتشار گازهای خروجی و کاهش عملکرد موتور شود. بیشتر مسائل ناشی از تغییرات دما در سیستم اگزوز است. سوخت سوخته بیش از حد در اگزوز می تواند باعث شود کاتالیزور به دمای بسیار بالایی برسد که می تواند به مواد ریز کاتالیزور آسیب برساند. در نتیجه، مبدل کاتالیزوری کم اثر می شود، تبدیل شیمیایی کمتری صورت می گیرد و خروجی اگزوز حاوی گازهای مضر بیشتری است.

به همین ترتیب، خنک سازی سریع مبدل کاتالیزوری، مانند غوطه ور شدن در آب، می تواند ساختار داخلی لانه زنبوری را از هم بپاشد و مانع خروج از لوله اگزوز شود. اگر مبدل کاتالیزوری متصل شود، بازده موتور به طور محسوسی کاهش می یابد.

 

Hamid Reza Imani بازدید : 87 سه شنبه 28 بهمن 1399 نظرات (0)

 

آپشن های مزدا 3

ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "مزدا 3 قدیم" قرار داده ایم. این خودرو در مدل کامل امکانات نسبتاً کاملی از جمله 6 کیسه هوا ، سیستم صوتی حرفه ای با 6 بلندگو ، صندلی های جلوی گرم شونده ، چراغ های هالوژن ، ارتفاع قابل تنظیم روشنایی و چرخش در گوشه ها و همچنین سیستم شستشوی خودرو را در اختیار شما قرار می دهد. ، کروز کنترل ، سانروف ، دوربین دید عقب و اهرم دنده پشت فرمان. در این مقاله اطلاعاتی درمورد خرید لوازم یدکی مزدا 3 قرار گرفته است پس با ما همراه باشید.

شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی درمورد "راهنمای خرید لوازم یدکی مزدا 3" بدست می آورید. شاید بتوان گفت محبوب ترین خودروهای تولیدی این شرکت مزدا 3 نام دارد و نسل اول این خودرو از سال 2007 تا 2010 وارد بازار خودروی کشور شد. این خودرو با طراحی زیبا و جوان ، امکانات رفاهی متنوع ، شرایط فروش مناسب و قطعات با کیفیت ، فروش بسیار موفقی را در بازار ایران به دست آورده است. در سال 2010 بهمن تصمیم گرفت نسل اول مزدا 3 را با نسل اول مزدا 3 (Mazda3) جایگزین کند. ظاهر نسل دوم نسبت به گذشته مدرن تر است و از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی بیشتری استفاده می کند.

مزدا 3

تاریخچه مزدا 3 در ایران

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "برند اصلی لوازم یدکی مزدا 3" با ما همراه باشید. با اینکه خودروسازی بهمن تیپ دوم این خودرو را به عنوان یک مونتاژ بهتر از نمونه ی اول معرفی کرد، برخی طرفداران این خودرو چنین پیشرفتی را نمی دیدند. به خصوص با توجه به طراحی خاص "بدون جلوپنجره" در جلوی خودرو ، این مدل در نگاه اول کمی عجیب و غیرمعمول به نظر می رسد ، که باعث می شود برخی از افراد مدل قبلی را جذابتر بدانند. اما این طراحی به اصطلاح خاص و متفاوت به سرعت توجه مردم را به خود جلب کرد و پس از آن همه پیشرفت نسل جدید مزدا را شناختند. در نگاه اول متوجه شدیم که به نظر می رسد عملکرد ورزشی مزدا 3 در کد ژنتیکی این نسل را ادامه داده است. در اینجا ، ما با ورودی های هوای بزرگ ، ضربه گیرها و بدنه جمع و جور ، کمی شبیه ماشین ، روبرو هستیم.

طراحی بدنه مزدا 3

برای "خرید قطعات مزدا 3" به سایت یدک یار سر بزنید. خطوط طراحی شده که روی کاپوت  و برآمدگی های خط سیال جانبی قرار گرفته اند به بینندگان کمک می کند تا ضمن لذت بردن از زیبایی آن، کارایی خوبی هم از این طراحی و مکانیسم داشته باشند. با نگاهی دقیق به زاویه ستون A و ستون C مشخص می شود که علاوه بر بحث آیرودینامیکی ، زاویه های نسبتاً تیز ستون A و ستون C نیز هیجان خاصی به خودرو می بخشد. .. چراغ های عقب و صندوق عقب مداوم با یک صندوق عقب زیبای مزدا ترکیب شده است که می تواند نظر افراد مختلف با سلایق متفاوت را جلب نماید.

مزدا 3

نمای داخل ماشین مزدا 3

یک داشبورد جذاب نیز در کابین وجود داشت. این پیشرفته تر از اتومبیل های امروزی است و به راحتی نمی توان گفت که تقریباً در سطح اتومبیل های امروزی است. به عنوان مثال ، نگاهی به صف آمپ و پشت و کنسول جذاب آن بیندازید. بسیار خوب طراحی شده است. حتی دسته های نسبتاً شلوغ نیز می تواند چشم راننده را جلب کند و با ارگونومی مناسب ، این احساس خوشایند همچنان پابرجاست.

ایمنی مزدا 3

یکی از مهمترین دغدغه های خریداران زمانی که برای خرید یک خودرو اقدام می کنند، ایمنی آنها و مسافرانشان است.  خوب است بدانید که مزدا 3 در این امر موفق شده است و توانسته کیفیت مطلوب و قابل قبولی ایجاد کند. به ویژه این کیفیت و ایمنی در نمونه ی جدید مزدا 3 چشم گیر تر است.  مزدا 3 می تواند در آزمایش ها و تست های ایمنی کاملا موفق عمل کند.

آپشن های مزدا 3 و مزدا 3 جدید

مزدا 3 گزینه های ایمنی جدید شامل کیسه های هوا ، ترمزهای AS ، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز ، چراغ های مه شکن جلو و عقب ، قفل مرکزی و کنترل از راه دور ، سیستم قفل دوتایی ، جلو و عقب واکنش پذیر به ضربه است که برای سیستم کنترل پایداری در حال حرکت ذکر شده است (DSC) و کمربند ایمنی قبل از کشش. مزدا از نظر ایمنی برای این مدل از هیچ چیز غافل نبوده است.

با توجه به قیمت ، گزینه ها و امکانات این خودرو در مزدا 3 جدید مشکلی نخواهید داشت. امکانات و گزینه های ارائه شده در مزدا 3 جدید بسیار کارآمد و متناسب با نیازهای راننده و سرنشینان است. همه دکمه ها و سوئیچ ها در مکان مناسب برای دسترسی افراد قرار دارند.

 

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 319
  • بازدید سال : 2,708
  • بازدید کلی : 10,142