loading...

yadakyar

درون ماشین انواع مختلف چراغ ها وجود دارد که هرکدام از آن‌ها نشانه دهنده نحوه عملکرد چراغ‌ها و برخی از قسمت‌های خودرو می‌باشند. چراغ‌هایی از جمله چراغ داشبورد، چراغ نقشه و چراغ

Hamid Reza Imani بازدید : 25 پنجشنبه 07 مهر 1401 نظرات (0)

درون ماشین انواع مختلف چراغ ها وجود دارد که هرکدام از آن‌ها نشانه دهنده نحوه عملکرد چراغ‌ها و برخی از قسمت‌های خودرو می‌باشند. چراغ‌هایی از جمله چراغ داشبورد، چراغ نقشه و چراغ سقف ماشین جزو آن دسته از چراغ‌هایی هستند که به یکدیگر مرتبط بوده و با یکدیگر خاموش می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید درون ماشین چراغ‌های مختلفی وجود دارد که خراب شدن هرکدام از آن‌ها باعث وارد شدن آسیب به دیگر بخش‌های خودرو می‌گردد. اگر "چراغ‌های ماشین" (Automotive Lighting) شما کار نمی‌کنند، باید علت آن را تشخیص دهید و در اسرع وقت آن‌ها را تعمیر نمایید. در ادامه این مقاله درباره علائم خرابی چراغ تارا با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد پس اگر می‌خواهید اطلاعات لازم را درباره چراغ تارا به دست آورید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

چراغ تارا

 

برخی از علائم خراب شدن چراغ ماشین

در این بخش از مقاله درباره علائم خرابی چراغ تارا و خاموش شدن برخی از چراغ‌های ماشین صحبت خواهیم کرد. پیدا کردن علت اصلی خراب شدن چراغ ماشین می‌تواند به شما در رفع مشکل کمک نماید.

  • چراغ سقف

ممکن است چراغ‌های داخلی خودرو شما خاموش شوند. در این حالت باید از ساده‌ترین راه برای تعمیر آن اقدام کنید. اگر شخصی غیر از راننده از این چراغ استفاده نماید احتمال آنکه عملکرد چراغ با مشکل مواجه شود، بسیار زیاد است. حل این مشکل به نوع ماشین شما بستگی دارد زیرا سیم‌کشی ماشین‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و فرد مجبور است دکمه‌های متعددی را امتحان کند. لازم به ذکر است که در برخی از موارد چرخیدن نور به یک طرف، نشان‌دهنده خراب شدن یا خاموش شدن چراغ ماشین باشد. اگر در موقعیت‌های مختلف، کم نور شدن چراغ را مشاهده کردید، بایستی از دیگر چراغ‌های داخلی خودرو مانند چراغ نقشه و... استفاده نمایید. در صورتیکه نمی‌توانید هیچکدام از چراغ‌های داخلی را روشن کنید، احتمال آنکه مشکل از امتداد مدار باشد، بسیار بالا است.

  • فیوز و چراغ داخلی خودرو

اگر تمامی چراغ‌های داخلی خودرو شما به طور همزمان از کار افتادند ولی موارد دیگری همچون رادیو هنوز کار می‌کند، باید بدانید که علت بروز این مشکل، مشترک بودن تمامی چراغ‌ها با یکدیگر است. که البته مشترک بودن چراغ‌ها با هم نامه بسیار خوبی است و لازم نیست نگران آن باشید. در بسیاری از موارد از کار افتادن همزمان تمامی چراغ‌های داخلی خودرو، به علت بروز مشکل در جعبه فیوز می‌باشد. محل قرارگیری جعبه فیوز هر ماشینی با ماشین دیگر کاملا متفاوت است. ممکن است جعبه فیوز اتومبیل شما در نزدیکی جعبه دستکش، محفظه موتور و یا زیر داشبورد قرار گرفته باشد. لازم به ذکر است که برخی از اتومبیل‌ها بیش از یک جعبه فیوز دارند. برای پیدا کردن محل دقیق جعبه فیوز، می‌توانید از دفترچه راهنما خودرو خود استفاده نمایید. اگر دفترچه راهنما در دسترس نیست از گوگل کمک بگیرید تا بتوانید محل دقیق جعبه فیوز را پیدا نمایید. شما باید به دنبال پیدا کردن جعبه فیوز چراغ باشید. با سرچ کردن مدل و سال تولید خودرو خود می‌توانید محل قرار گیری جعبه فیوز را پیدا نمایید.

آیا فیوز سوخته است؟

پس از پیدا کردن محل دقیق جعبه فیوز، باید به بررسی آن اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که حتی اگر جعبه فیوز سوخته باشد، نمی‌توانید سوختگی را از روی ظاهر آن تشخیص دهید. برای تشخیص اینکه جعبه فیوز سوخته است یا خیر باید از مولتی‌متر استفاده نمایید. اگر مولتی‌متر شما بین پایانه‌های فیوز بدون تداوم بود، به آن معنی است که جعبه فیوز اتومبیل شما سوخته است.

مشکلات سیم‌کشی

در برخی از موارد مشاهده شده است که علت سوختن جعبه فیوز و یکی از علائم خرابی چراغ تارا ، بروز مشکلاتی در سیم‌کشی داخلی خودرو می‌باشد. مشکلات سیم‌کشی می‌تواند موقت و یا دائمی باشد. در صورت بروز چنین مشکلاتی بهتر است جعبه فیوز را چک کنید و در صورت لزوم آن را تعویض نمایید. در صورتیکه جعبه فیوز سوخته را تعویض کنید ولی باز هم با مشکل سوختن فیوز مواجه شوید، به این معنی است که با یک اتصال کوتاه روبه‌رو هستید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای رفع این مشکل با یک متخصص مشورت نمایید و از او بخواهید مشکل را برطرف نماید.

 

کلام پایانی

در این مقاله درباره علائم خرابی چراغ تارا با شما عزیزان صحبت کردیم. خراب شدن چراغ ماشین می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. با بررسی جعبه فیوز و سیم‌کشی آن در برخی از موارد می‌توانید مشکل را برطرف نمایید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای حل مشکلات مربوط به خراب شدن چراغ تارا و یا در صورت تعویض و خرید چراغ تارا حتما با متخصص مربوطه تماس حاصل فرمائید.

برچسب ها چراغ ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 342
  • بازدید سال : 2,731
  • بازدید کلی : 10,165